Tidlig ul

Det er 2,5 time å kjøre til annen fødeavdeling (nærmeste mulighet er fødestue). Kan man bare be om tidlig ul sjøl eller må jeg ha henvisning fra lege? Hmmmmm... Er i uke 7 nå, men når bør man i såfall dra på tidlig ul? Kan kanskje være ventetid også?

Privat UL kan man bestille selv, men om du skal ha det hos det offentlige tror jeg du må ha henvisning, og det er bare enkelte ting som kan begrunne en slik henvisning, så vidt jeg har skjønt.

Jeg skal på privat UL i morgen, da er jeg 8+1. Grunnen til at jeg gjør det er rett og slett for at jeg og samboeren vil se at det er liv der før vi forteller det til flere. Særlig samboeren min har behov for å se at det virkelig er noe der for å "slippe gleden løs", som han sier. Han kjenner jo ikke at det skjer noe i kroppen min, slik jeg gjør. Tror jeg kommer til å ta en privat UL i uke 12 også, for å sjekke at alt er i orden.

For å sjekke om det er noe der, har også bestilt en i uke 12 for å sjekke nakkefold osv.

Jeg har også bestillt en til i uke 13, har den på lur i tilfelle jeg ikke blir henvist av lege.. Kun for å sjekke at det er liv fremdeles :-)

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Vi er henvist til tidlig ul fordi vi hadde en MA tidlig i juni, og jeg ikke har fått mensen, men en negativ hcg blodprøve etter MA, og positiv graviditetstest noen uker etter. Har ingen menstermin å gå ut i fra.

Jeg har mistet i uke 13 og i uke 18 tidligere. Hadde ikke tenkt å ta tidlig ul nå-siden tidlig ul begge gangene har vist bankende hjerte.. Men legen vil ta ul på fredag siden je ikke vet hvor langt je er på vei-så da får vi se:)

Hvis man skal sjekke nakkefold, når bør man ta ul da tro? Og hva er evt "fristen" for abort om man ønsker det? (Tviler sterkt på at jeg tar abort av den grunn...!)

Jeg vil vite at det er liv der.. Kan ikke tenke meg noe verre enn å komme til oul også begynte feks hjertet aldri å slå, men man har gått rundt å trodd det så lenge. Kan ikke se for meg hvor stort fallet da må være.. misunner deg om du har en sånn ro at du føler du ikke trenger noe annet enn oul!

-Appen

Samme her! Pluss jeg har hatt litt blødninger.....

Hvis man skal sjekke nakkefold, når bør man ta ul da tro? Og hva er evt "fristen" for abort om man ønsker det? (Tviler sterkt på at jeg tar abort av den grunn...!)

Uke 12 er bra for å sjekke nakkefolden.

Ok jeg er ny på dette! Hvorfor sjekker man nakkefold?

Vår førstefødte kommer mars 2014, lykkelige <3

Back
Topp