Tidlig ul

*lmk88*

Glad i forumet
Dere som har vært på tidlig ul.. Når var dere på dette?

Jeg har fått time til tirsdag og er da 6+3

*lmk88* skrev:
Dere som har vært på tidlig ul.. Når var dere på dette?

Jeg har fått time til tirsdag og er da 6+3

Sist svangerskap var jeg 7-8 uker. Denne gang har jeg fått i uke 9.

Var om mandan. Var da 5,5- 6 uker. Så hjertet banka, det var veldig moro!!!

Arven skrev:
Var om mandan. Var da 5,5- 6 uker. Så hjertet banka, det var veldig moro!!!

Da er det håp for at jeg også får sett hjertet da ;)

Mazter skrev:
Har vært i uke 6+3, uke 8 og uke 13, ville anbefalt deg å vente til uke 8 egentlig, tidligst. Du ser veldig, veldig lite i uke 6, men hjertet banker da! Da jeg var i uke 6+3 var alt bra, men fosteret døde en uke etterpå. Etter uke 8, om alt da er bra, er sjansen mye større for at det går bra! Så om du orker å vente så lenge, og kan bytte, ville jeg gjort det om jeg var deg :) Personlig synes jeg det føles tryggere i uke 8+ hvertfall og det er mer å se.

Jeg vet det.. Men trenger likevel å se om hjertet evt banker. Skal til legen i uke 8 og kan spørre om han også kan sjekke... Min grense for sikkerhet går over idag og dette er for min egen del... Vanskelig å forklare merker jeg :P

Vi har bestillt tidlig ul, på ultralydportalen i trondheim :) Har time på torsdag, da er jeg 10+1, er det noen som vet om man må ha innvendig ul da? er ikke den tynneste :P men har jo ikke noe flesk over skambeinet :P Livmoren har jo ikke vokst over skambeinet enda, eller? noen som vet det?

Med guttungen var jeg i uke 6 og 8, det ble også i uke 10 pga. en blødning. Jeg har hatt et svangerskap utenfor livmoren, og det var derfor jeg fikk. Denne gangen har jeg enda ikke vært på tidlig UL, men jeg har veldig lyst på det.

Forrige gang; 8+5
Nå; 7. eller..7+2. eller..6+6.. jaaada.

Hjertet banket<3

Hva slags grunner har dere for å få/ta ultralyd så tidlig i svangerskapet?

Selv har jeg diabetes, så får automatisk tidligere ultralyd, og flere i svangerskapet enn normalt. Men fikk ikke time hos legen min før 8. juni, og da blir jeg sikkert henvist til ultralyd etter det. Husker ikke fra forrige gang hvor lang tid det tok, men sist var jeg til ultralyd i uke 9+6. Så derfor lurer jeg på hvordan dere får så tidlige utralyder? Er det fordi dere bestiller hos privat da eller?

Just wondering :)

Får det pga helsesituasjonen min, er kronisk syk og hadde et veldig tøft svangerskap sist hvor jeg ble på sykehuset fra uke 6 til han kom med keiseren etter 9 mnd.sist gikk jeg ned 13 kg under svangerskapet, men gutten vår var helt frisk og med god fødselsvekt.

Denne gangen skal jeg følges opp hver 2 uke, lege og Gynokolog.

Syns det er trygt å vite at man er i gode hender når helsen ikke er på topp :)

Jeg har bestilt privat. For min lege tar meg ikke på alvor når jeg sier at jeg er livredd for å miste igjen.. Han ville ikke gi meg den tidlig ultralyden som jeg trenger for å få den bekreftelsen.. Da må jeg ta ting selv :)

Mamii 26 skrev:
Hva slags grunner har dere for å få/ta ultralyd så tidlig i svangerskapet?

Selv har jeg diabetes, så får automatisk tidligere ultralyd, og flere i svangerskapet enn normalt. Men fikk ikke time hos legen min før 8. juni, og da blir jeg sikkert henvist til ultralyd etter det. Husker ikke fra forrige gang hvor lang tid det tok, men sist var jeg til ultralyd i uke 9+6. Så derfor lurer jeg på hvordan dere får så tidlige utralyder? Er det fordi dere bestiller hos privat da eller?

Just wondering :)

Jeg skal på UL når jeg er 7+5. Ble gravid etter en hormonkur, og gynekologen ville følge meg opp i uke 7. Må vel sjekke at alt er der det skal være og om der er flerlinger, siden det er en viss sjanse for det ved bruk av hormonkur. Blir godt å få en bekreftelse på at alt er ok, for kvalmen har enda ikke meldt sin ankomst. Etter forrige svangerskap hadde jeg nesten forventet kvalme fra begynnelse til slutt igjen. :p

Back
Topp