Har fått time privat til tidlig ul og første besøk hos jordmor imorgen, gleder meg! Noen andre som har tatt tidlig ul i uke 6?
Hvordan gikk timen? [emoji3]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har fått time privat til tidlig ul og første besøk hos jordmor imorgen, gleder meg! Noen andre som har tatt tidlig ul i uke 6?
Jeg har nettopp blitt gravid med IVF etter tre års prøving. Har hatt brunt slim på papiret de to siste dagene og vært veldig bekymret, møtte heldigvis en fantastisk lege igår som tok en gynekologisk undersøkelse, hcg prøver osv. Hun bestilte også en tidlig UL til imorgen, da er jeg 5+6 [emoji4] Veldig spent på om vi får se noe!
Hei! Vi så plomme- og fostersekk, hun mente også at hun kunne se antydning til fosteranlegg men det var lite og vanskelig å tyde. Hun så ikke noe skummelt eller unormalt med tanke på at jeg har hatt litt blødninger, og hun kunne ikke se noe friskt blod når hun gjorde en gynekologisk undersøkelse.. Er veldig bekymret og håper ting fortsatt ser fint ut om et par uker når jeg skal på ny UL, og at vi får se hjertet [emoji173]️Hvordan gikk det? Så dere noe?
Jeg var på tidlig UL i dag. Er etter mine beregninger i dag 6+1. Hadde innvendig UL og vi kunne se fosteret, (rester av) plommesekken, plassering og et hjerte som slo.
Veldig betryggende å vite at alt (enn så lenge hvertfall) ser OK ut da jeg hadde en SA i sommer. Legen ville uansett ha meg tilbake om 2 uker (når jeg er 8+1), for da er risikoen for abort (så fremt alt ser bra ut) redusert til 1-2% sa han. Skulle det være noe kromosomfeil, avvik e.l. SA man normalt rundt uke 7 fikk jeg beskjed om.
Er det slik at vi kan spørre om ultralyd i uke 8 hvis vi er eldre enn 38. De sa til meg at jeg trenger ikke komme tilbake til legen før uke 12. Men jeg sa jeg vil ta noen prøver før den tid. Så jeg fikk kranglet til meg en legetime i uke 8Hadde i uke 8 sist pga min alder (da 38 år) og hadde prøverørsbefruktning. Var fantastisk å se den lille peanøtten som skulle utvikles til en liten baby! Husker det ble veldig virkelig da.
Tenker det blir det denne gangen også, nå er jeg 40. Men denne gangen med en overraskende egenprodusert [emoji2]
Er det slik at vi kan spørre om ultralyd i uke 8 hvis vi er eldre enn 38. De sa til meg at jeg trenger ikke komme tilbake til legen før uke 12. Men jeg sa jeg vil ta noen prøver før den tid. Så jeg fikk kranglet til meg en legetime i uke 8
Ok. Så flott...det skal jeg absolutt gjøre. For alle har sagt til meg hele tiden at, du er så gammel (jeg er 38..blir 39 om 2 mnd) at du har nesten 90% sjangse for å spontan abortere...er livredd hverdag og tørr ikke glede meg for mye. Men jeg føler meg som 25 daDet var mitt inntrykk den gangen (2 år siden) at alder hadde litt å si. Men det er mulig at jeg har forstått feil. Uansett skulle jeg ha den TU’n i uke 8 for at de skulle se om embryoet (ICSI) de hadde satt inn hadde festet seg.
Da jeg ringte legekontoret her om dagen sa legesekretæren først at jeg ikke kunne få time før uke 10-12. Jeg måtte forklare tydelig for henne at jeg er 40 år og ønsker tettere oppfølging og tidlig UL. Da var det liksom greit, og jeg fikk time til tirsdag. Blir spennende å høre hva legen sier da..
Uansett syns jeg du skal spørre hvis du føler for det. Det handler om å trygge pasienten/ den vordende mor uansett alder mener nå jeg [emoji4]
Ok. Så flott...det skal jeg absolutt gjøre. For alle har sagt til meg hele tiden at, du er så gammel (jeg er 38..blir 39 om 2 mnd) at du har nesten 90% sjangse for å spontan abortere...er livredd hverdag og tørr ikke glede meg for mye. Men jeg føler meg som 25 da![]()
Hvordan gikk timen? [emoji3]
Ok. Så flott...det skal jeg absolutt gjøre. For alle har sagt til meg hele tiden at, du er så gammel (jeg er 38..blir 39 om 2 mnd) at du har nesten 90% sjangse for å spontan abortere...er livredd hverdag og tørr ikke glede meg for mye. Men jeg føler meg som 25 da![]()
Det gikk veldig bra! Var ikke mye og se, mer enn at jeg var gravid og at alt så helt normalt ut så tidlig, skal dit igjen den 22. Da er jeg i uke 9+5 så da kommer vi få se mer enn et svart høl og en liten prikk.![]()
Ja mange har sagt det til meg..inkl. gynekologen jeg gikk til (sluttet kjapt hos henne for å si det sånn) morsomt...jeg er 4+1 i dag og vi er samme alder. Det er kjipt å høre sånt, har ikke klart å glede meg eller nyte at jeg er gravid pga dette.Har folk sagt det???! Nå ble jeg skikkelig bekymret. Er bare 4+0 i dag og blir 39 om 19 dager[emoji17]
Ja mange har sagt det til meg..inkl. gynekologen jeg gikk til (sluttet kjapt hos henne for å si det sånn) morsomt...jeg er 4+1 i dag og vi er samme alder. Det er kjipt å høre sånt, har ikke klart å glede meg eller nyte at jeg er gravid pga dette.
Dette er bare tull, man har litt høyere sjangse for spontanabort etter fylte 35 men ikke så høy som 90%. Lurer da på hvor de har fått det fra som har sagt det til degOk. Så flott...det skal jeg absolutt gjøre. For alle har sagt til meg hele tiden at, du er så gammel (jeg er 38..blir 39 om 2 mnd) at du har nesten 90% sjangse for å spontan abortere...er livredd hverdag og tørr ikke glede meg for mye. Men jeg føler meg som 25 da![]()
er selv livredd, prøver å ta en dag om gangen, går til privat gyn og har bestilt tul 25 Jan.Lurte på to ting ang. privat UL:
Er tidlig privat UL god grunn til å få fri? Jobber som lærer på barneskolen..de er ganske strenge på slikt og ønsker innkallelse eller kvittering etter legebesøk. Er jo ikke legen som sender meg....hva tenker dere om det?
Og ble partneren med på første UL? I samboeren sin jobb er det lettere å få fri, han avspaserer...han har lyst til å bli med,men redd for at gynekologen skal synes det er rart når det er så tidlig [emoji28]
Tenkte å gå når jeg er rundt 8-9 uker på vei [emoji4]