Tidlig ul Uke 6

Amy123456

Andre møte med forumet
xsmile9
Har fått time privat til tidlig ul og første besøk hos jordmor imorgen, gleder meg! Noen andre som har tatt tidlig ul i uke 6?

xsmile9
Har fått time privat til tidlig ul og første besøk hos jordmor imorgen, gleder meg! Noen andre som har tatt tidlig ul i uke 6?

Så spennende! Jeg skal forhøre med meg legen i morgen ang TUL. Om hun ikke kan henvise meg så blir det privat på oss også:) Spent på å se om andre her inne har erfaring fra uke 6:D

Lykke til! [emoji4] jeg hadde i uke 5 forrige gang jeg var gravid. Det var ikke noe særlig å se da, men en forstørret livmor med innvendig UL. Har bakovervendt livmor da, vet ikke om det har noe å si. Dessuten er embryoet en del større i uke 6 kontra uke 5 da[emoji6]

I svanherskap nr 3 var det supert! Med ved ved sist svangerskap hadde jeg dårlig erfaring ved TUL. Men forklaringen på den kom ca i uke 12. Hadde jeg droppa uka 6 og ventet til uke 8 feks hadde jeg spart meg for mange bekymringer. Jeg fikk beskjed om at ting ikke utviklet seg som det skulle og etter hvert hadde jeg en blødning så da var det en truende abort i tillegg. Men når jeg kom til en annen legen i ca uke 12 så han hva som var galt. Jeg var opprinnelig tvilling gravid og hadde da mistet den ene. Så den andre lenge så ikke utviklet seg som den skulle skjulte det friske embryoet og jeg mistet det som ikke var som det skulle. Det hele endte med en super fin stor jente Men i redsel for å gå.mellom det samme igjen velger jeg å drøye TUL til ca uke 8 - 9.

Jeg avventer både lege og jordmor til uti januar engang [emoji4] første svangerskapskontroll er jo rundt uke 8 til 12, så er ikke så stress [emoji4]

Jeg har sendt melding om legetime, håper jeg får til uka ettersom jeg har lavt stoffskifte. Håper legen vil henvise meg til til tidlig UL, vet ikke heeelt når jeg ble gravid [emoji23]

Hadde i uke 8 sist pga min alder (da 38 år) og hadde prøverørsbefruktning. Var fantastisk å se den lille peanøtten som skulle utvikles til en liten baby! Husker det ble veldig virkelig da.
Tenker det blir det denne gangen også, nå er jeg 40. Men denne gangen med en overraskende egenprodusert [emoji2]

Var i uke 6/7 sist svangerskap, de syntes de så et bankende hjerte men for sikkerhetsskyld ville de ha meg inn igjen 1-2 uker senere:) En lege nå fra legevakten sa at det ikke er så mye vits før uke 8, så jeg tenker jeg skal gå mellom uke 8 og 10 en gang:)

Jeg tror ikke vi skal ha UL før den ordinære. Hvorfor tar man tidlig UL hvis alt virker ok?

Jeg tror ikke vi skal ha UL før den ordinære. Hvorfor tar man tidlig UL hvis alt virker ok?

Mange ønsker det kun for å se babyen, se at det er liv, og ha en ultralyd før den ordinære. Disse bestiller da privat, siden helsevesenet ikke dekker tidlig ultralyd av den grunn :)

Andre igjen har opplevd spontanaborter, ma, eller svangerskap utenfor livmoren. Evt andre medisinske grunner (tidliger blødninger, store smerter, liten hcg-økning etc) til at man bør sjekke om det er liv, og om det er rett plassert. Og så har du en gruppe som ikke vet når de ble gravide, og trenger å fastslå det :)

Mange ønsker det kun for å se babyen, se at det er liv, og ha en ultralyd før den ordinære. Disse bestiller da privat, siden helsevesenet ikke dekker tidlig ultralyd av den grunn :)

Andre igjen har opplevd spontanaborter, ma, eller svangerskap utenfor livmoren. Evt andre medisinske grunner (tidliger blødninger, store smerter, liten hcg-økning etc) til at man bør sjekke om det er liv, og om det er rett plassert. Og så har du en gruppe som ikke vet når de ble gravide, og trenger å fastslå det :)

Takk for godt svar :)

Da MA ble oppdaget i uke 10 sist ble jeg rådet til å bestille TUL i uke 6 neste gang, så det har jeg tenkt å gjøre. Det blir nok ikke før i slutten av neste uke eller uka etter :)

Gleder meg til å høre hvordan det har gått[emoji1]
Jeg skal kontakte legen min i morgen og høre om jeg kan få TUL på sykehuset. Om jeg ikke kan det så blir det privat[emoji4]
[emoji173][emoji173]
Greit å høre om man kan få det på sykehuset ja [emoji4] Koster litt privat, men i alle fall for min del er det verdt pengene [emoji4] Jeg klarer ikke tro på det før jeg ser et bankende hjerte [emoji813]

[emoji173][emoji173]
Greit å høre om man kan få det på sykehuset ja [emoji4] Koster litt privat, men i alle fall for min del er det verdt pengene [emoji4] Jeg klarer ikke tro på det før jeg ser et bankende hjerte [emoji813]

Ja jeg betaler gledelig![emoji4] Men greit å høre om man kan få på sykehuset først. Jeg vet ikke om noe privat her jeg bor så vi må reise om vi skal ta privat. Men det gjør meg ingenting det heller da[emoji1] Får ikke slått meg til ro jeg heller før et bankende hjerte er bekreftet[emoji85]

Vi tenker å ta en TU rundt uke 7, 8, mest for å bekrefte at det er noe der, og for å sjekke om det er fler enn en[emoji28] vi tok i uke 6 sist, og fikk se hjertet banke[emoji7]

Fikk TUL forrige svangerskap, men gidder ikke denne gangen [emoji28] synes ikke det var så svært, var mest bare for å bekrefte at jeg var gravid. Men jeg skal til jordmor i morgen for å prate litt bare siden jeg er ganske sikker på at jeg vil utvikle fødselsangst når jeg Kommer lengre i svangerskapet. Trenger en jordmor som kan berolige meg litt og prate om fødselen med første barn.

Legen skulle henvise meg til tidlig ul, er 6 uker i morgen. Men i dag fikk jeg brev fra sykehuset med time 20 februar, da er jeg nesten 13 uker på vei. Aner ikke om det er legen eller sykehuset som har misforstått meg jeg :woot: !

Så nå har jeg bestilt privat for ul 24 januar, da er jeg 9 uker :love017

Back
Topp