Tidlig UL, nedtelling

36d9f17d86b2b03bd91e6890b8cc6a20.jpg

Gikk bra :) akkurat 8 uker som jeg antok :D
Så flott, gratulerer!

9 dager

14 dager til neste.. [emoji2]

1 uke.. Og den uka blir lang. Hjemmeværende husmor, langt fra alt. Er liksom ikke bare å stikke på senteret å møte kjente heller, siden jeg ikke kjenner noen her.

Vi hadde privat UL i uke 12 sist, fikk da også indikasjoner på kjønn[emoji5] (som stemte) [emoji23] blir nok samme nå! Så er lenge til desverre. Vurderer en til før, bare for å se at det er liv der inne[emoji51] men har lite lyst til å ta innvendig ettersom jeg syns det gjør grisevondt, hvor tidlig kan man se noe på utvendig?
Hei, vi hadde tidlig UL privat ved 11uker+4.
Fikk da vite kjønn og det stemte.
Legen viste bildet og sa "aner vi en liten penis der".
Men da vi kom UL18 på sykehuset ble de direkte sint da vi sa vi viste kjønn og at det var lavsittende placenta osv. De sa det ikke var tillatt å opplyse kjønn så tidlig at det var brudd på bioteknologi loven og spurte 5x hva heter legen, men vi nektet å opplyse dette.

Hei, vi hadde tidlig UL privat ved 11uker+4.
Fikk da vite kjønn og det stemte.
Legen viste bildet og sa "aner vi en liten penis der".
Men da vi kom UL18 på sykehuset ble de direkte sint da vi sa vi viste kjønn og at det var lavsittende placenta osv. De sa det ikke var tillatt å opplyse kjønn så tidlig at det var brudd på bioteknologi loven og spurte 5x hva heter legen, men vi nektet å opplyse dette.

Så sært, de har lov å opplyse om kjønn men de har ikke lov å opplyse om evt "feil" ved forsteret, så ved en medisinsk ul eller organrettet privat så kan ikke legen fortelle det om h*n finner noe men legen kan henvise videre med notat om hva som ble funnet. Så jeg er delvis enig med legen deres fra OUL[emoji5] men når det gjelder kjønn så finnes det ingen regler for det.

8 dager igjen [emoji7] Da er jeg 8+3! Skal ha en tidlig ultralyd på sykehuset når jeg er 12+2 uker..

15 dager.

Så sært, de har lov å opplyse om kjønn men de har ikke lov å opplyse om evt "feil" ved forsteret, så ved en medisinsk ul eller organrettet privat så kan ikke legen fortelle det om h*n finner noe men legen kan henvise videre med notat om hva som ble funnet. Så jeg er delvis enig med legen deres fra OUL[emoji5] men når det gjelder kjønn så finnes det ingen regler for det.
Det var rart at de ikke kan si noe medisinsk.
Vi fikk i tillegg full pakke med vurdering av nakkefold og andre mulige medisinske avvik og beskjed om at alt så bra ut med fosteret.
Men han sa også lavtliggene placenta som normalt flytter seg høyere opp lengre ut i svangerskapet.
Desverre skjedde ikke det så det ble planlagt KS 4uker før termin.

Legen var ett av medlemmene i bioteknologi utvalget så han viste utmerket godt hva som kan sies og ikke.

Back
Topp