Tidlig UL - Downs Syndrome?

Noen, ikke alle.

Man kan få et barn med autisme, adhd, manglende syn eller hørsel, barnet kan få Cerebral Parese pga oksygenmangel i forbindelse med fødsel.. Det er mye man KAN få som man ikke kan se på en ultralyd. Et barn med Down syndrom har ikke nødvendigvis hjertefeil, eller er forsinket i utvikling, dårlig/manglende syn eller hørsel, eller andre helseproblemer. Et barn uten en kromosomfeil eller en genetisk feil kan også få hjertefeil, være forsinket i utvikling, være født svaksynt eller døvblind. Det er aldri noen garanti for at et hvert barn som ikke får påvist genetiske feil eller kromosomfeil blir født 100% uten en form for "belastning"..

For eksempel, min bror fant nylig ut at han har MS. Han er 18 år. Det er ikke noe genetisk betinget hos ham, og ingenting som kunne vært oppdaget på en UL.

Et barn med DS kan være enklere å oppdra enn et barn med alvorlig autisme, f.eks.

Jeg tror det er utrolig mye uvitenhet rundt blant annet Down syndrom i dette landet, men og andre syndromer..

❤ Jente januar 2012 ❤
❤ Magetroll januar 2015 ❤

Termin 03.01.15

Sendt via BV-appen
Jeg skrev heller ikke alle.. Jeg skrev ofte. Og det er et kjent faktum at barn med DS ofte har tilleggslidelser. Jeg har jobbet på en barneavdeling på sykehuset, og ser hvor mye barna er inn og ut på sykehus for behandling. Skrev ingen ting om at dette er grunnlag for abort, men jeg kan forstå hvorfor noen synes det kan være skremmende å skulle få et barn med så stor risiko for slike sykdommer.

Sent from my iPhone using BV Forum

Håper virkelig ingen her får et barn med store utviklingsproblemer eller syndromer.
Min samboer er nok ekstra redd for at vi skal få et barn som trenger mye ekstra da han jobber i avlastningshjem med veldig tunge brukere(som regel fra 10-18 år).
Vi har 2 friske barn og håper vi er heldige slik at sistemann er frisk også

Sent from my iPhone using BV Forum

Er i samme situasjon som Hedvig. Har et barn som utredes nå på grunn av manglende/forsinket språkutvikling, og andre ting. En fantastisk gutt som gjør alle glade. Men som også krever mer av alle rundt seg, og en dag vil bli oppmerksom på at han skiller seg ut fra andre. Jeg har fått time til privat ul ca uke 12 og vurderer å avlyse. Jeg vet ikke om jeg kan klare å ta et rasjonelt valg dersom jeg vet noe er galt med barnet, og vet ikke om jeg har ressurser til å ta meg av nok et barn som krever ekstra oppfølging. På den annen side ville jeg aldri valgt bort barna jeg har. Og det kan være mye som er galt som ikke er synlig før lenge etter fødsel.

Nei, er en forvirret mamma med altfor mange tanker til at hun burde vært hjemme alene på en lørdag.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Er i samme situasjon som Hedvig. Har et barn som utredes nå på grunn av manglende/forsinket språkutvikling, og andre ting. En fantastisk gutt som gjør alle glade. Men som også krever mer av alle rundt seg, og en dag vil bli oppmerksom på at han skiller seg ut fra andre. Jeg har fått time til privat ul ca uke 12 og vurderer å avlyse. Jeg vet ikke om jeg kan klare å ta et rasjonelt valg dersom jeg vet noe er galt med barnet, og vet ikke om jeg har ressurser til å ta meg av nok et barn som krever ekstra oppfølging. På den annen side ville jeg aldri valgt bort barna jeg har. Og det kan være mye som er galt som ikke er synlig før lenge etter fødsel.

Nei, er en forvirret mamma med altfor mange tanker til at hun burde vært hjemme alene på en lørdag.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
Forstår veldig godt hvordan du tenker. Er ikke i samme situasjon, men vet hvor mye jobb det er med noen som krever mye ekstra:/
På mange måter skulle det ikke vært lov til å sjekke om slike ting, så vi hadde sluttet å bekymret oss slik!

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Back
Topp