Tidlig UL bestilt :D

Svirrevipp

Forelsket i forumet
Åååh! Da var datoen endelig satt! :gen014

10.11 skal jeg på tidlig UL, og jeg gleder meg som et lite barn… (og gruer meg litt, faktisk)

HÅPER å se et friskt og bankende hjerte :love7
 
Jeg tenker også på å bestille.. tror ikke jeg klarer å vente til den ordinære.

Tar dere med barnefaren på tidlig UL?
 
hurra!! så spennende!!!
 
Hvor langt er du på vei da?
Jeg har samme grugledinga. Ikke bestilt enda, men tror man får time på dagen i Oslo.

Jeg er 7+ 4 når jeg skal dit. Jeg er litt usikker på prisen. Tror det er 900kr ordinært, men jeg har henvisning, så da tror jeg det er noe billigere.

Jeg tenker også på å bestille.. tror ikke jeg klarer å vente til den ordinære.

Tar dere med barnefaren på tidlig UL?

Jeg skal dit pga. oppfølging fra Rikshospitalet pga. at spiren vår er et prøverørsresultat. Og selvfølgelig skal mannen være med å se om babyens hjerte dunker som det skal. Veldig glad jeg ikke skal være alene om dette. Vi har vært sammen hele denne prossessen, på alle kontroller, på uttak og på innsett. :)
 
Mannen min får ikke vært med om jeg velger å gå i uke 7. Men venninna mi har sagt hun skal bli med meg. Har time hos legen 21.11 da han skal prøve å se litt, håper mannen min kan være med meg da.
 
Jeg hadde en tidlig ultralyd 6+3 bare for å få det ordentlig bekrefta da jeg ikke hadde noen svangerskapstegn, også hadde jeg en til 9+0 pga blødning
På den første betalte jeg 950 fordi jeg gjorde det på eget iniativ, og på den siste betalte jeg ingenting fordi jeg hadde henvisning fra lege.
Jeg anbefaler alle å ha ultralyd tidlig fordi man roer seg ned og senker skuldrene etter å ha sett hjertet slå, og følelsen av å se at det er liv er uerstattelig:)
 
Mannen min får ikke vært med om jeg velger å gå i uke 7. Men venninna mi har sagt hun skal bli med meg. Har time hos legen 21.11 da han skal prøve å se litt, håper mannen min kan være med meg da.

Kan jeg få spørre hvorfor du ikke ønsker å la mannen være med på det mirakelet det er å se sitt barns hjerte dunke for første gang? :) Av ren nysgjerrighet, altså. :)
Jeg respekterer at folk velger forskjellig, men for meg hadde det vært helt uaktuelt å nekte mannen å se babyen sin for første gang… Han er jo naturligvis like spent som meg.. Jeg tror virkelig det hadde såret han om jeg sa han ikke fikk være med...
 
Kan jeg få spørre hvorfor du ikke ønsker å la mannen være med på det mirakelet det er å se sitt barns hjerte dunke for første gang? :) Av ren nysgjerrighet, altså. :)
Jeg respekterer at folk velger forskjellig, men for meg hadde det vært helt uaktuelt å nekte mannen å se babyen sin for første gang… Han er jo naturligvis like spent som meg.. Jeg tror virkelig det hadde såret han om jeg sa han ikke fikk være med...
Hu skrev: får ikke vært med. Så tror dey heller er noe som hindrer ham :-P
 
Hu skrev: får ikke vært med. Så tror dey heller er noe som hindrer ham :p


Åååh.. hehe… Det gikk det litt kjapt i svingene for meg… Tenkte "får ikke være med", jeg.. :P Fort gjort…
Altså, får ikke barnefaren mulighet til å være med, så er jo det noe helt annet.. Her har jeg heldigvis fått bestilt time på en dag som passer oss begge.
Men det er nok litt annerledes med oss som har hatt prøverør, for vi har jo vært på utrolig mange kontroller sammen lenge før vi ble gravide, og jeg har ikke telling på hvor mange innvendig UL min samboer har sett meg igjennom.. ;) Samtidig blir det veldig fokus på at "dette gjør man SAMMEN", selv om det er dama som må igjennom alle kontroller, medisiner, uttak og innsett. Mannen bistår stort sett bare med en "tømming" på slutten… :laughing002
 
Kan jeg få spørre hvorfor du ikke ønsker å la mannen være med på det mirakelet det er å se sitt barns hjerte dunke for første gang? :) Av ren nysgjerrighet, altså. :)
Jeg respekterer at folk velger forskjellig, men for meg hadde det vært helt uaktuelt å nekte mannen å se babyen sin for første gang… Han er jo naturligvis like spent som meg.. Jeg tror virkelig det hadde såret han om jeg sa han ikke fikk være med...

Han jobber i utlandet :) Tviler på han hadde sluppet meg avgårde alene om han var her m meg :-p Han gleder seg masse til at jeg skal ta den, litt uvirkelig for han enda at han skal bli pappa. Dette er hans første barn, så jeg ønsker han skal delta på alt.
 
Han jobber i utlandet :) Tviler på han hadde sluppet meg avgårde alene om han var her m meg :p Han gleder seg masse til at jeg skal ta den, litt uvirkelig for han enda at han skal bli pappa. Dette er hans første barn, så jeg ønsker han skal delta på alt.

Ja, det var nemlig det jeg så for meg… Hehe… :P Men altså, når man ikke er i landet, eller har en jobb det er vanskelig å tilrettelegge i, så må man kanskje regne med at man ikke kan være med på ALT. Min samboer jobber døgnvakter i privat sektor, så han kan sette opp månedene sine selv, og har jo også døgn som han er hjemme, så da er det lettere for oss :)
 
Ja, det var nemlig det jeg så for meg… Hehe… :p Men altså, når man ikke er i landet, eller har en jobb det er vanskelig å tilrettelegge i, så må man kanskje regne med at man ikke kan være med på ALT. Min samboer jobber døgnvakter i privat sektor, så han kan sette opp månedene sine selv, og har jo også døgn som han er hjemme, så da er det lettere for oss :)
Hadde han vært her hadde han nok vært med på absolutt alt ;) Håper han får fri og kan komme til legetimen 21.11. Hvis ikke kan det hende jeg reiser til han og så tar vi en der i stede for. Jeg er ikke i jobb, så er mer fleksibel enn han :-p
 
Ikkesant… :) Hvilket land jobber han i? Er det noen grense på hvor tidlig man kan fly? Vi fikk beskjed om noe med at man ikke kunne fly så og så kort tid etter innsett, men husker ikke helt når det var?
 
Ikkesant… :) Hvilket land jobber han i? Er det noen grense på hvor tidlig man kan fly? Vi fikk beskjed om noe med at man ikke kunne fly så og så kort tid etter innsett, men husker ikke helt når det var?
Finland :)

Det er vel ingen grense for hvor tidlig man kan fly, men ikke siste mnd husker jeg. Bør kanskje sjekke det ut når du nevner det. Tenker det uansett bør være safe å fly fra uke 13-35 om det ikke er noen spesielle utfordringer. Hvis ikke så går det å ta tog og båt og :-p
 
Jeg har også bestilt time til tidlig UL. Jeg skal i ilden 24. november når jeg er 12+0 ;) Fikk time etter arbeidstid, så da skal pappaen også være med ;)
 
Finland :)

Det er vel ingen grense for hvor tidlig man kan fly, men ikke siste mnd husker jeg. Bør kanskje sjekke det ut når du nevner det. Tenker det uansett bør være safe å fly fra uke 13-35 om det ikke er noen spesielle utfordringer. Hvis ikke så går det å ta tog og båt og :p

Ja, jeg mener det var frem til uke 8 eller 12 jeg… Men det er nok også litt spesielt for oss som har tatt prøverør.. At man ikke setter noe ekstra i fare, når man allikevel har hatt 1,5 mnd med medisiner… Legene kan jo kanskje sette litt restriksjoner pga. at man har vært i behandling. Jeg har en venninne som fant ut at hun var gravid når hun var i New York.. ;)
 
Back
Topp