Tidlig tegn på graviditet

Hva var deres tidligste tegn på graviditet? Når og hva kjente dere?
Sist kjente jeg det på brystene i uke 4.
Noen som har opplevd tegn tidligere enn dette??
:Heartpink
Merket mye strekk/stikk i livmorområdet ganske tidlig, og ble usannsynlig trøtt! Merket det allerede før uteblitt mens, ca 10 dager etter eggløsning :)

Sterke menstruasjonssmerter kom så tidlig som 8 dpo. Tok test og den var negativ. Testet positivt 10 dpo, menskrampene varte til rundt uke 9. Nå er jenta mi snart 3 måneder.

Jeg kjente at livmoren jobbet, jeg var usikker, men jeg syntes det kjentes annerledes ut. Hadde veldig stabil temp og ikke min vanlige dipp 6 DPO.
Fra 9 DPO begynte ting virkelig å skje, da spydde jeg, måtte opp og tisse om natten, sovnet på sofaen og småspiste en del. Turte ikke teste før 12 DPO, og da var det en kjempesterk strek!

Jeg fikk ømme pupper fra 6 dpo, så fikk jeg smerter/stikninger i livmoren fra dagen jeg testet positivt, kvalmen begynte fra uke 5

Er gravid for 2 gang, og begge gangene har jeg kjent stikking i livmorsområdet flere dager før jeg fikk positiv test. Har aldri hatt dette uten å være gravid.
Jeg kjente det vel 7 dpo denne gangen, og det var så gjenkjennelig at jeg allerede da fikk veldig sterk mistanke om klaff, selv om den positive testen ikke kom før 10 dpo :p Så for meg er det definitivt det tidligste tegnet:)

Her får jeg vondt i rygg og bekken på en måte jeg ikke har ellers.. det oppsto rundt 6-7DPO i første svangerskap, og det samme skjedde denne PP på nytt barn. Testet positivt fra 8DPO! Veldig tidlig EL, så er 12 DPO og 3+1 nå:)

Kraftige kramper noen dager etter eggløsning. Var sikker på det var menssmerter og at mensen kom. Testet positivt akkurat en uke etter det. Andre ganger jeg har vært gravid har det vært strekk og mye murringer flere dager før positiv test. Pluss denne gang har jeg vært veldig trøtt i øynene i noen dager før test og det blir bare verre nå. Pluss noen merkelig graviddrømmer flere netter i strekk :happy:

Forrige gang ble jeg syyyykt trøtt, puppene var så ømme som de aldri før hadde vært og søppellukta var uutholdelig :hilarious:

Metallsmak i munnen fra 4 dpo, tretthet, dårlig matlyst og samtidig fysen fra 6 dpo.
Testet svaaaakt positivt med vanlig strimmel 8 dpo

Ble ekstreemt trøtt 9dpo kveld, og 10 dpo fikk jeg brått hetetokter etterfulgt av å bli veldig kald.
11 dpo testet jeg positivt første gang, og da kom også hodepinen. Ømme bryster fikk jeg ikke før uke 6/7 :)

Hos meg kom aldri menssmertene som jeg hadde hatt tidligere. De samme smertene jeg alltid trodde var livmoren som strakk seg eller at egget festet seg. Når disse smertene ikke kom tok jeg en test og var gravid :) Ellers ingenting

Drømmer har alltid vært et tidlig tegn for meg(har 3 barn, gravid med nr 4 nå) :)

Forrige gang:
5DPO ubehag i livmorområdet store deler av dagen

6DPO murringer venstre side

8DPO vondt i ryggen

9DPO antydning til strek. Avsmak på Pepsi Max. Murringer på kvelden

10DPO svak strek som ble sterkere på ettermiddagen. Leamus i livmorområdet på kvelden

12DPO(3+5) murringer venstre side. Positiv digital 1-2

13DPO støt/tok tak i livmorområdet i det jeg skulle ta beina under meg. Ømhet etter det. Økt utflod

14DPO kvalmerier litt her og der i løpet av dagen

Denne gangen:
1DPO dirring nederst i magen på kvelden

2DPO dirring/romstering nederst i magen på dagen

3DPO ikke noe

4DPO stikninger på venstre side og midt på. Ubehag innimellom. Trøtt

5DPO stikk venstre side

6DPO verking venstre side. Kvalm

7DPO stikk i løpet av ettermiddag og kveld

8DPO stikk og vondt nederst i ryggen. Ubehag nederst i magen på ettermiddagen og kvelden, venstre side

9DPO ingen fysiske tegn. Strek på testen

10DPO(3+3) sterkere strek

11DPO våknet av kvalme. Vondt i magen. Ble bra etter jeg fikk tømt meg på do. Positiv digital 1-2

13DPO økt utflod

14DPO 4+0 økt utflod, digital 2-3. Løs mage kveld

Last edited:
Jeg begynte å kjenne antydning til mensensmerter ca 7-10 dager etter vi hadde hatt samleie. Og derfra ble det bare mer og mer. Kjente en distinkt stikking I høyreside samt i høyre lysken. Begynte å murre i korsryggen og fikk sånne strålingen opp i ryggen. Når det begynte å nærme seg mensen så ble puppene veldig såre/ømme og følte jeg hadde litt markante blodårer i mageområdet. Fikk positiv test kvelden jeg skulle ha mensen. Andre sånne småtegn var blødning fra tannkjøttet og ubehag når jeg røyste meg raskt eller satt fremoverbøyd.

Hos meg har det vært, murring i eggstokk og vondt i korsrygg etterfulgt av bekkensmerter. Også rare drømmer har variert og tett nese på natta.
Ømme pupper har variert fra eggløsning (som nå), til noen dager bare før mens. Har kun testet positiv 2 dager før mensdagen på alle mine graviditeter.
Denne perioden har jeg hatt ømme pupper fra 1 dpo og har det ennå. 1 uke til mens. Vondt i korsrygg, murringer i eggstokk, litt svimmel i dag og småkvalm i 2 dager 2 og 3 dpo. Ikke vært trøtt.

Andre her som har følt på stølhet/strekk/gangsperr lignende i ‘’tissen’’ kjenner det spesielt når jeg sitter på do. :angelic:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp