Tidlig mage

CdC

Betatt av forumet
Marsboerne 2023
Jeg er 10+4 og syns at jeg den siste uka brått har fått mage. Det er mitt tredje barn så jordmor mente at det ikke var unormalt. Er det flere som merker det godt nå?

Ja, jeg har allerede måttet legge vekk de fleste buksene mine, og de jeg fortsatt får over baken må jeg bruke strikk i knappen på. Jeg kjenner livmora tydelig nå og den presser opp «resten». Er 12 uker og tredje svangerskap her. Det er vel magemusklene våre som ikke «holder igjen» noe særlig lenger.

Jeg er 11+1 og merker godt at magen har forandret seg. Andre ser det nok ikke. Gleder meg til magen popper ordentlig frem og det ikke lenger er tvil om at man er gravid. Veldig kjipt i mellomperioden der man bare ser smålubben ut.

Godt å høre at det ikke bare er meg Husker liksom ikke helt hvor tidlig mage jeg fikk sist siden det er så mange år siden. Jeg får heldigvis på meg buksene enda, men det er bare såvidt

13+4-5 (husker ikke haha) og ja. Andre barnet, jeg er helt skremt hvor mye mage jeg har. Spurte legen om de var sikker på at det ikke er tvillinger :hilarious::hilarious: men nei. Etter første graviditet er man så utstrekt at runde 2+++ går litt raskere… Føles litt ekkelt, men kroppen er jo laga for det :bag:

Her føler jeg det varierer fra dag til dag nesten, men magen buler fort etter hvert måltid.. håper magen ikke synes veldig godt før om en mnd da det er oul...

Min er også enda større etter måltider. Trodde derfor til og begynne med at det er grunnen, men ser nå at det er en liten babykul der fra morgenen av. Er koselig uansett, men trodde ikke den kom før etter uke 12. Jordmoren min sa også at det er pga magemuskler som ikke er så stramme lengre

Oh yes, den kom meg tidlig! Hatt synlig noen uker allerede, 14+6 idag. Dette er min nr 4 :p magen min er relativ flat til vanlig :p

Vedlegg

• 9D7923F5-976F-4A13-90E9-352DAD625D69.jpeg
    9D7923F5-976F-4A13-90E9-352DAD625D69.jpeg
    638,4 KB · Visninger: 163
Oh yes, den kom meg tidlig! Hatt synlig noen uker allerede, 14+6 idag. Dette er min nr 4 :p magen min er relativ flat til vanlig :p
Ah jeg har kjøpt samme buksa som deg, gurimalla den er god! Søt liten babybump, har dere fortalt alle rundt dere enda?

(Ja jeg har barn fra før, ergo alltid møkkete speil) Uke 14+4.

Vedlegg

• Snapchat-1536638909.jpg
    Snapchat-1536638909.jpg
    297 KB · Visninger: 113
Jepp! Barn nr 3 og magen har forandret seg, jeg er 12+0. I dag merket jeg veldig godt at magen stakk ut og den kjennes ikke så "bløt" som den har pleid.
Buksene nekter å ligge der jeg pleier ha de, de siger ned under magen (helt i truse kanten). Samt gensere glir plutselig litt opp. Jeg har ikke gått ned i vekt og klærne er ikke trangere andre steder så her skjer det ting tidligere enn jeg forventet
Kan ikke holde det hemmelig så mye lengre uten å begynne å kle meg i telt!
Men ultralyd og gentesting på tirsdag så da tør jeg fortelle det til folk etterpå tenker jeg.

Gravidbuksene kom rimelig fort frem her ja! Typ uke 11 eller 12,er uke 16 nå :hilarious: Er barn nr 2 og kort tid siden sist svangerskap så er helt normalt ;)

Ah jeg har kjøpt samme buksa som deg, gurimalla den er god! Søt liten babybump, har dere fortalt alle rundt dere enda?
Jaaa, har levd i den buksa i 2 uker nå tror jeg :p:p vet du om det finnes flere farger?? Må kjøpe meg minst en til, beste buksa :D

ja vi fortalte til alle i uke 12 :D har dere ?

Jaaa, har levd i den buksa i 2 uker nå tror jeg :p:p vet du om det finnes flere farger?? Må kjøpe meg minst en til, beste buksa :D

ja vi fortalte til alle i uke 12 :D har dere ?
Usikker, det var kun to igjen da jeg kjøpte den. Vi har kun sakt det til søsteren min, også følte jeg for at jeg måtte fortelle en venn av familien som tilbydd meg jobb i firma hans... Det var ikke akkurat han jeg så for meg å fortelle det til først, men jeg har veldig lyst å jobbe for han, men hadde ikke hatt hjerte til å ditche han for permisjon når jeg kjenner til situasjonen der og hvor stort behov det er for gode folk..

Gøy med magebilder :) Mitt 3.barn på veg nå og snart er magen såpass stor at jeg kan gå vekk fra «skjule-magen-taktikken» og starte med «vise-magen-taktikken». Er 14+3 i dag og har en flat mage til vanlig. Begynte å endre klær allerede ved uke 7 ca… sikkert mest selvopplevd forandring i starten, men nå er det nok noen som begynner å lure litt.

Usikker, det var kun to igjen da jeg kjøpte den. Vi har kun sakt det til søsteren min, også følte jeg for at jeg måtte fortelle en venn av familien som tilbydd meg jobb i firma hans... Det var ikke akkurat han jeg så for meg å fortelle det til først, men jeg har veldig lyst å jobbe for han, men hadde ikke hatt hjerte til å ditche han for permisjon når jeg kjenner til situasjonen der og hvor stort behov det er for gode folk..

Ja det forstår jeg ❤️

Back
Topp