Tidlig mage, hvorfor?

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡2025♡
Junibollene 2023
Mailykken 2025
Hei kjære damer, jeg føler meg ikke så bra i dag. Jeg er bare 8 uker på vei, og det var en på jobb som gratulerte meg for graviditeten. Dette er tredje barn. Med den første var det ingen som la merke før jeg var 5 mnd på vei. Med nr 2 kom magen da jeg var 14-15 uker på vei. Nå kan jeg ikke skjønne at magen allerede har begynt å vokse. Var på ultralyd i dag og vi fikk se et frisk foster av normal størrelse.
Hvorfor har magen begynt å vokse så tidlig? Er det noe jeg kan gjøre for å bremse det litt i hvert fall noen uker til? Jeg har ikke engang delt nyheten utenfor husstanden.

Har også fått «tidlig mage». Har vært oppblåst og gått opp flere kilo i vekt. Iløpet av uke 8-9 hadde jeg mye flatulens! Da har magen sunket litt :p Er 10+0 nå og mindre mage. Heldigvis bruker vi uniform på jobb så det er ikke så synlig. Ennå.

Kroppen din har gjort dette før, alt har blitt strukket ut, så da skjer det lettere for hver gang. Tror nok ikke du kan stoppe det, dessverre. Må nok bli løse klær på deg :smiley-ashamed004

Hei kjære damer, jeg føler meg ikke så bra i dag. Jeg er bare 8 uker på vei, og det var en på jobb som gratulerte meg for graviditeten. Dette er tredje barn. Med den første var det ingen som la merke før jeg var 5 mnd på vei. Med nr 2 kom magen da jeg var 14-15 uker på vei. Nå kan jeg ikke skjønne at magen allerede har begynt å vokse. Var på ultralyd i dag og vi fikk se et frisk foster av normal størrelse.
Hvorfor har magen begynt å vokse så tidlig? Er det noe jeg kan gjøre for å bremse det litt i hvert fall noen uker til? Jeg har ikke engang delt nyheten utenfor husstanden.
Kjenner meg igjen i det. Nr 4 på vei og syns det vistes etter 6 uker. Var først veldig oppblåst pga medisiner, så hadde jeg to dager der jeg så slank ut før magen kom tilbake igjen. Ikke så lett å holde det hemmelig med nr 3 osv...
Fikk jo spørsmål om jeg var gravid dagen jeg testet positivt... Da løy jeg og sa nei.

Er glad for delvis sykemelding og arbeidsuniform som skjuler det ganske greit. Vi skal dele det med ungene før noen andre får vite det.

Måtte finne fram gravidbuksene idag, hadde plutselig litt synlig mage imorges:wideyed: Enda 3 uker til vi skal dele nyheten så håper den ikke vokser så mye mer… er 9+2.

Nr 4 her og magen har kommet for fullt. Såpass ille at 7-åringen spurte om jeg hadde baby i magen. Måtte lyve og si at det var mat :nailbiting: skal ikke fortelle barna før etter jeg har satt inn cerclage så fortsatt et par uker til de får vite

Uke 11 her, med 4. barnet. Definitivt synlig mage. Går med store gensere og prøver å rette opp ryggen og tippe bekkenet litt når jeg står. :knegg: Ingen som har kommentert enda, men kan jo hende noen på jobb tenker sitt..

Tror det er sånn at jo flere ganger man har vært gravid jo fortere ko mer magen. Virker som magemusklene slapper av liksom? For livmoren er jo enda godt nedi bekkenet på dette tidspunktet, jeg kjenner den såvidt bare over skambeinet. Men like fullt står magen ut. I første svangerskapet så var jeg vel over halveis før jeg hadde like mye mage.

Spurde jordmor hvorfor man får så fort mage med nr to/eller flere, og hun sa at det er en god blanding av luft og all blodet som strømmer ned til livmoren. Magemusklene gir også etter nesten med engang med nr to vs ved første graviditet da gir de kanskje ikke etter før uke 20 eller mer (helt individuelt).

Det var beroligende å lese at det er flere som også har fått tidlig mage. Jeg veide meg i dag, men har bare gått opp 1,4kg fra startvekten. Da må det være luft eller slappe muskler som gjør at magen vises. Trodde jeg hadde lagt på meg mye mer, fordi jeg hadde (nesten) flat mage i sommer. Jeg har bare konkludert med at hun som gratulerte meg var kanskje litt frekk, fordi selv om magen min har vokst er det liksom ikke som en gravid mage. Særlig fordi jeg bærer utpå og får sånn gigamage mot slutten av graviditeten.

Morfar sa "neimen det syns jo!!" i går
:laughing025
På nr 1 og 2 gikk det kjempe lang tid før det syntes men nå spratt magen ut og ble der nok så tidlig:hilarious:

Nå som vi vet det går bra er det enklere, og finere for Nå kan vi liksom dele:Heartpink

Kg har gått ned, men det ser jaggu ikke sånn ut, men glad for at baby har det fint. <3
:laughing025

Her er det motsatt, liten mage på alle graviditetene (nå tredje), men blir hval slik plutselig rundt uke 25 :laughing001 Fortalte ei at jeg var gravid og fikk som svar: hvor da? :p
Folk som kommenterer ene eller andre kanten må man nesten bare le av/ikke bry seg om. Noen mager er store og andre små av ulike grunner, like fint for det :):Heartred

Uke 11, nå begynner det å være vanskelig å skjule. Så jeg går bare i mørke romslige klær, i hvert fall i noen uker til at jeg blir komfortabel med min nye gravidmage!

Last edited:
2 her, mye tidligere synlig denne gangen en med hun første spurte jordmor om det vare var jeg som innbilte meg det, men skjønte at det er mer normalt at det er synlig tidlig kontra første gangs! Her måtte det til med litt løseklær fra rundt 9 ish uker! Men så har jeg litt ekstra kg i tillegg da

Uke 11, nå begynner det å være vanskelig å skjule. Så jeg går bare i mørke romslige klær, i hvert i noen uker til at jeg blir komfortabel med min nye gravidmage!
Jeg har lagt min elsk på oversized t skjorter og flanell skjorter, hvertfall hjemme, ute stjeler jeg samboers ullgensere xD. Ellers går det i for store tights eller joggebukser, og sømløse truser xD jeg orker bare ikke ha noe stramt akkurat der bebis ligger, syns det er helt pyton. Tror jeg må til innkjøp med noe gravidklær, men syns alt ser enten klovnete eller gammel tante aktig ut :smiley-ashamed004

Last edited:
Uke 11, nå begynner det å være vanskelig å skjule. Så jeg går bare i mørke romslige klær, i hvert i noen uker til at jeg blir komfortabel med min nye gravidmage!
Vet av erfaring at jeg neppe blir superko fortabel med gravidmagen min. Skulle ønske jeg kunne si det samme.

Er sjeleglad for løstsittende arbeidsuniform...

Ingen mage her enda, uke 12. Er tredjegangs (og har født tvillinger). Meeen jeg tok altså en bukplastikk for 8 år siden (skulle jo ikke ha flere barn), så tenker magen lar vente på seg litt til pga det. Husker jeg hadde fått en bitteliten kul i uke 12 forrige gang.

Vet av erfaring at jeg neppe blir superko fortabel med gravidmagen min. Skulle ønske jeg kunne si det samme.

Er sjeleglad for løstsittende arbeidsuniform...
Jeg synes fra uke 20-25 er det fint å vise gravidmage. Da er det også ok for meg at folk vet om det fordi da har man vært på OUL og alt. Nå foreløpig er det bare barna, foreldrene mine og sjefen min som vet om det. Og mannen min, såklart. :hilarious:
Så kommer det uke +30 og folk begynner å spørre om det nærmer seg, fordi jeg er ellers ganske slank men får gigamage hver gang. Og da må jeg si "jaja, snart" i to måneder. :hungry: Heldigvis fødte jeg begge gangene et par uker før termin, fordi jeg kunne ikke engand knytte skolissene, haha.

Back
Topp