Tidlig mage, hvorfor?

PrøverPåTredjemann

♡2014♡2023♡
Junibollene 2023
Hei kjære damer, jeg føler meg ikke så bra i dag. Jeg er bare 8 uker på vei, og det var en på jobb som gratulerte meg for graviditeten. Dette er tredje barn. Med den første var det ingen som la merke før jeg var 5 mnd på vei. Med nr 2 kom magen da jeg var 14-15 uker på vei. Nå kan jeg ikke skjønne at magen allerede har begynt å vokse. Var på ultralyd i dag og vi fikk se et frisk foster av normal størrelse.
Hvorfor har magen begynt å vokse så tidlig? Er det noe jeg kan gjøre for å bremse det litt i hvert fall noen uker til? Jeg har ikke engang delt nyheten utenfor husstanden.
 
Har også fått «tidlig mage». Har vært oppblåst og gått opp flere kilo i vekt. Iløpet av uke 8-9 hadde jeg mye flatulens! Da har magen sunket litt :p Er 10+0 nå og mindre mage. Heldigvis bruker vi uniform på jobb så det er ikke så synlig. Ennå.
 
Kroppen din har gjort dette før, alt har blitt strukket ut, så da skjer det lettere for hver gang. Tror nok ikke du kan stoppe det, dessverre. Må nok bli løse klær på deg :smiley-ashamed004
 
Hei kjære damer, jeg føler meg ikke så bra i dag. Jeg er bare 8 uker på vei, og det var en på jobb som gratulerte meg for graviditeten. Dette er tredje barn. Med den første var det ingen som la merke før jeg var 5 mnd på vei. Med nr 2 kom magen da jeg var 14-15 uker på vei. Nå kan jeg ikke skjønne at magen allerede har begynt å vokse. Var på ultralyd i dag og vi fikk se et frisk foster av normal størrelse.
Hvorfor har magen begynt å vokse så tidlig? Er det noe jeg kan gjøre for å bremse det litt i hvert fall noen uker til? Jeg har ikke engang delt nyheten utenfor husstanden.
Kjenner meg igjen i det. Nr 4 på vei og syns det vistes etter 6 uker. Var først veldig oppblåst pga medisiner, så hadde jeg to dager der jeg så slank ut før magen kom tilbake igjen. Ikke så lett å holde det hemmelig med nr 3 osv...
Fikk jo spørsmål om jeg var gravid dagen jeg testet positivt... Da løy jeg og sa nei.

Er glad for delvis sykemelding og arbeidsuniform som skjuler det ganske greit. Vi skal dele det med ungene før noen andre får vite det.
 
Jeg har nr 3 i magen og bærer barna «langt frem». Jeg er i uke 12 og har synlig mage, må bruke gravid bukser allerede. Alle er jo forskjellige, med når det er 2,3,4 osv så kommer den nok raskere :happy:
 
Måtte finne fram gravidbuksene idag, hadde plutselig litt synlig mage imorges:wideyed: Enda 3 uker til vi skal dele nyheten så håper den ikke vokser så mye mer… er 9+2.
 
Nr 4 her og magen har kommet for fullt. Såpass ille at 7-åringen spurte om jeg hadde baby i magen. Måtte lyve og si at det var mat :nailbiting: skal ikke fortelle barna før etter jeg har satt inn cerclage så fortsatt et par uker til de får vite
 
Back
Topp