Tias dagbok ⏳️ Gravid med andremann ☀️

Aida, kjipt å bli dårlig ! Håper medisin og hvile gjør susen :Heartpink Masse god bedring:Heartpink
Tusen takk :Heartred Veldig kjedelig å bli syk.. Og jobben er jo til stor hjelp i dpoland med å få dagene til å gå. Men forhåpentligvis vil jeg bli raskere bra med antibiotika enn uten :D

Ikke noe spennende å melde i dag. Ingen spennende symptomer som klarer å overkjøre sykdom hvertfall. Men, jeg fikk meg til legen og ble sendt hjem med både antibiotika og sykmelding. Så da skal jeg bli frisk om ikke annet :) :smiley-angelic001
Æsj... Så kjedelig at det ikke gir seg. :sorry: riktig god bedring!! ❤️

Ikke noe spennende å melde i dag. Ingen spennende symptomer som klarer å overkjøre sykdom hvertfall. Men, jeg fikk meg til legen og ble sendt hjem med både antibiotika og sykmelding. Så da skal jeg bli frisk om ikke annet :) :smiley-angelic001
God bedring! :Heartred
Krysser fingrene for positiv test 11 dpo :cool05

Satser på det!! ☺️❤️ Fikk du en type antibiotika som er kompatibel med graviditet i tilfelle du er det nå?
Tja, det står i pakningvedlegget at det ikke skal brukes hvis man prøver å bli gravid.. Jeg sa tydelig til han at vi er prøvere og er i fasen mellom eggløsning og mensen. Men han var ikke videre bekymret for det, og ga meg denne typen.. så håper ikke det vil ha noe å si :(

Tja, det står i pakningvedlegget at det ikke skal brukes hvis man prøver å bli gravid.. Jeg sa tydelig til han at vi er prøvere og er i fasen mellom eggløsning og mensen. Men han var ikke videre bekymret for det, og ga meg denne typen.. så håper ikke det vil ha noe å si :(
Sjekk her istedenfor (evt relis), alle pakningsvedlegg sier stort sett det :)
Da har han sikkert hatt det med i beregningen ☺️ de fleste pakningsvedlegg sier det ja for å helgardere seg, du kan jo dobbeltsjekke sånn som Lilly! sier ❤️

Sjekk her istedenfor (evt relis), alle pakningsvedlegg sier stort sett det :)
Takk, vært inne og sjekke og den er ok-ish, men helst et andrevalg pga manglende erfaring/dokumentasjon. Alltid så vanskelig å begynne å leve som gravid og passe på sånt før når man er en som bruker tid på å bli gravid og før man da har fått bekreftet en graviditet..

Da har han sikkert hatt det med i beregningen ☺️ de fleste pakningsvedlegg sier det ja for å helgardere seg, du kan jo dobbeltsjekke sånn som Lilly! sier ❤️
Ja, og det står jo og at man som gravid/ammende skal ta det i samråd med lege. Så tenkte ikke sånn på det når jeg tok de første tablettene i stad, men tenker mer på det nå merker jeg..

Fikk en venninne av meg som har en bakgrunn til å forstå medisiner bedre enn meg til å sjekke. Og hun sa av de antibiotikaene i gruppa til den jeg har fått(tetracycliner) så er doksycyclin en av de som er best sjekket mot graviditet og kan brukes fram til uke 14. Så det var godt å høre :Heartred Da kan jeg stole på legen med god samvittighet :)

Må si jeg gleder meg til å tempe vaginalt igjen. Det å tempe oralt når man er nesten tett i nesa har vært en liten pine :smiley-ashamed004 Så da blir det tilbake til vaginaltemping og nytt termometer om det blir en neste syklus :)

Fikk en venninne av meg som har en bakgrunn til å forstå medisiner bedre enn meg til å sjekke. Og hun sa av de antibiotikaene i gruppa til den jeg har fått(tetracycliner) så er doksycyclin en av de som er best sjekket mot graviditet og kan brukes fram til uke 14. Så det var godt å høre :Heartred Da kan jeg stole på legen med god samvittighet :)

Må si jeg gleder meg til å tempe vaginalt igjen. Det å tempe oralt når man er nesten tett i nesa har vært en liten pine :smiley-ashamed004 Så da blir det tilbake til vaginaltemping og nytt termometer om det blir en neste syklus :)
Så bra du har en bekjent som kunne sjekke for deg! ☺️❤️ kjenner til hvor urolig man blir med sånne ting. Godt å høre ❤️

Åh det kan jeg se for meg, holde pusten så lenge :smiley-ashamed004 synes du vaginaltemping gir mer stabile verdier enn oralt forresten? Vurdert å teste det selv

Så bra du har en bekjent som kunne sjekke for deg! ☺️❤️ kjenner til hvor urolig man blir med sånne ting. Godt å høre ❤️

Åh det kan jeg se for meg, holde pusten så lenge :smiley-ashamed004 synes du vaginaltemping gir mer stabile verdier enn oralt forresten? Vurdert å teste det selv
Ja, veldig betryggende :)

Haha, ja, det har jeg rett og slett ikke klart, så blitt et lite innpust underveis i tempingen :hilarious: Jeg tempet både oralt og vaginalt en syklus husker jeg, og helt ærlig, forskjellene på variasjon osv er ikke så stor på meg at det i seg selv føltes som en grunn til å velge det ene over det andre.Grunnen til at jeg trives best med vaginaltemping er egentlig at jeg syns det er ubehagelig å holde termometeret på plass i munnen, føler det eneste jeg får gjort mens jeg temper er å ligge og vente. Og da blir 1,5min lenge. Med vaginaltempingen glemmer jeg av hele greia og brått har 3min gått. Ender som oftest med å slumre videre mens jeg temper og avogtil (typisk i helger) har jeg sovna og sovet videre uten å ta ut termometeret :smiley-ashamed004 Så jeg har bare valgt den løsningen jeg syns er mest behagelig. Men anbefaler å teste det, da får du jo sjekket om det kanskje ville passet bedre og kanskje gir enda mindre variasjon i grafen :)

Last edited:

Det er så godt når man har flinke folk som kan hjelpe til! :love7 Og godt at du nå kan slappe av:)

Back
Topp