Thanksgiving

Boblefrua

Forumet er livet
Feirer dere det? Eller kunne dere tenke dere å starte med det?

Vi feirer det og jeg klarer neste ikke vente til gjestene kommer i morgen :D

Nei, det har jeg aldri tenkt på en gang. Er det "vanlig" å feire i Norge?

Vi feirer ikke thanksgiving, begynner det å bli vanlig i Norge?
Kun hørt de med amerikanske slektninger som feirer

Vi gjør ikke, men har alltid tenkt at det hadde vært en veldig koselig feiring å ha!

Feirer dere det? Eller kunne dere tenke dere å starte med det?

Vi feirer det og jeg klarer neste ikke vente til gjestene kommer i morgen :D

Hva feirer dere, da? Sannsynligvis ikke et fredelig samarbeid med indianere, Konføderasjonens velstand eller Washingtons suksess? Kanskje bare en god høst? Det siste er vel egentlig det vi feirer i julen.

Nei, men heller det enn Halloween. Ser veldig koselig ut, men jeg føler det hadde blitt så klisjé om jeg skulle invitert på kalkun, Jams og alle skulle sagt hva vi var takknemlige for :p

Høsttakkefest er vel mer korrekt å markere her til lands enn thanksgiving.

Den er trasjonelt sett ofte feiret ved mikkelsmesse, men datoen varierer i landet, dersom man fikk den på en fast dag hadde det vært fint?

Men en kirkelig fest vil vel folket ikke feire, heller en amerikansk greie....

Ja, vi feirer. Men det har nok noe med at min mann er fra Canada ;)

Kunne godt tenkt meg å feire det :) syns det virker koselig å sånt. Men har jo egentlig ikke noe med nordmenn å gjøre. Er jo en dag de feirer pga noe med noen pilgrimmer og indianere eln?

Hva feirer dere, da? Sannsynligvis ikke et fredelig samarbeid med indianere, Konføderasjonens velstand eller Washingtons suksess? Kanskje bare en god høst? Det siste er vel egentlig det vi feirer i julen.
Jeg kan opphavet til Thanksgiving hvis det er det du sikter til;) Og vi snakker med barna om det.
Det er jo en høsttakkefest. Vi samles mange, spiser mye god mat, takker for hverandre, livet og maten.

Nei, men heller det enn Halloween. Ser veldig koselig ut, men jeg føler det hadde blitt så klisjé om jeg skulle invitert på kalkun, Jams og alle skulle sagt hva vi var takknemlige for :p
Hvorfor klisjé? Vi er ikke akkurat så veldig flinke til å være takknemlig:)

Ja, vi feirer. Men det har nok noe med at min mann er fra Canada ;)
Koselig. Samles dere mange?
Her er bordet dekket og jeg skal begynne å forberede noe av maten:D

Jeg kan opphavet til Thanksgiving hvis det er det du sikter til;) Og vi snakker med barna om det.
Det er jo en høsttakkefest. Vi samles mange, spiser mye god mat, takker for hverandre, livet og maten.

Nei! Jeg prøvde ikke være spydig med feiringen din. Jeg ramset opp mest for å få frem for de andre at det finnes mange grunner til å feire, og at selv om mange av dem er spesifikt amerikanske, er det også en generell høsttakkefest.

Det høres helt supert ut å samles til en feiringen av maten og hverandre. Håper dere får en flott dag.

Nei! Jeg prøvde ikke være spydig med feiringen din. Jeg ramset opp mest for å få frem for de andre at det finnes mange grunner til å feire, og at selv om mange av dem er spesifikt amerikanske, er det også en generell høsttakkefest.

Det høres helt supert ut å samles til en feiringen av maten og hverandre. Håper dere får en flott dag.
Sorry, da misforsto jeg:) Jeg er opptatt av å vite opphav.
Men det er absolutt en fin måte å sitte sammen og være takknemlig, og kjenne på hvor heldige vi er:)

Har aldri hørt om noen som feirer det før. Vi kommer ikke til å begynne med det.

Vi feirer ikke, og kommer heller aldri til å begynne med det.

Men skal en gruppe i mat og helse i morgen som skal lage mat som er inspirert fra thanksgiving :)

Trivelig med høsttakkefest, da! Kunne godt tenke meg å feire det. Men ikke thanksgiving, om du skjønner at jeg mener det er en slags forskjell mellom de to høytidene :) Thanksgiving blir liksom amerikansk, og det er jo ikke jeg! Men flytter ei jente hit fra USA på nyåret, hun er den nye kona til en kompis, så neste år må thanksgiving feires!

Back
Topp