Thale eller Nova hvem liker du best?

THALE ELLER NOVA

• THALE

Votes: 17 56,7%
  • NOVA

Votes: 13 43,3%

• Antall som har svart
    30
Tale uten h. Misliker intenst staffasjebokstaver som ikke har noen funksjon.

Nova er for meg en av to kinoer i Trondheim.

Både ja og nei. Tenker at det er finere at det antas uttale som noe ala Thali enn at det antas en uttale som /teɪl/.

Ja, var den varianten jeg tenkte på selv, egentlig ganske kult navn, Thali. Hores norrønt ut, kunne vært med i en Thor film.

Syns det funker med Tali også, uten th, men der vil nok folk som du sier anta at det skal uttales som tail dersom de bare leser navnet :)

Jeg syns Thale er nydelig, men hadde personlig sløyfet H’n :) Nova er også fint, men som nevnt tidligere er det for meg en av to kinoer i Trondheim.

Det med kinoene syns jeg ikke du skal vektlegge, ingen kommer til å tenke over det i lenger enn et sekund. Skal man unngå alt av navn som også blir brukt som navn på steder, butikker eller produkter må man faktisk unngå veldig mange navn. To av navnene vi har på listen blir også brukt som navn på produkt.

Det med kinoene syns jeg ikke du skal vektlegge, ingen kommer til å tenke over det i lenger enn et sekund. Skal man unngå alt av navn som også blir brukt som navn på steder, butikker eller produkter må man faktisk unngå veldig mange navn. To av navnene vi har på listen blir også brukt som navn på produkt.
Det er jeg ganske så enig i, har selv ei Saga som ofte før ble kommentert men Stena Saga, Saga solreiser osv., i dag hører vi aldri noe sånt..
Dessuten visste ikke jeg om kinoen i Trondheim, jeg er fra en by hvor kinoen heter Alladin jeg så

Back
Topp