Tette melkeganger

*sola*

Blir kjent med forumet
noen med erfaring på dette område? Ammer alt jeg klarer og har vært i dusjen flere ganger for å prøve å få bukt med kulene.. Får ikke til å Pompe:( har også feber.. Noen gode råd? :)

Anbefaler deg å ta kontakt med legen for å sjekke om du har betennelse og om nesespray for utdrivning kan være til hjelp. Og ta varme omslag rundt puppen mens du masserer den og prøver å håndmelke. Sitt gjerne foroverlent med puppen over en stor bakebolle eller lignende.

Har du ammet eller pumpet rett etter du har dusjet ? Det var det jeg fikk anbefalt . Helst på badet for å holde brystene varme.

Har du feber så skal du til legen MED EN GANG Var beskjed jeg fikk fra både hs og jordmor!
Jeg fikk tette melkeganger men fikk løsnet det ved å bruke nesespray og amme - men igjen, det fikk jeg jeg kun lov til dordi jeg ikke hadde feber!

Håndmelker du mens du er i dusjen? Ikke la det gå for lang tid før du kontakter barsel eller lege.

Og så er det vel viktig at du har fått melken til å renne før du masserer :)

Har fått det under kontroll nå heldigvis- etter mange runder i dusjen og amming! Lillemor bestemte seg for å få ett økedøgn midt oppi dette og det kunne jo ikke passet bedre :)

Back
Topp