Tette melkeganger ! Hjelp !

Hehe, fantastisk :D Du må gjerne komme å gi meg et ammekurs :rolleyes: Får prøve å på en eller annen måte få han høyere opp, så er det kanskje en mulighet, og la han suge uten skjold en stund såpass han får jobbe litt, så er det kanskje en mulighet ;)

Har den sprayen jeg også, men leste på den nå at den kun er holdbar i en mnd fra den er åpnet, og den ble ko brukt første gang på sykehuset og han er født den 4, såå den funker vel ikke :(
Haha, kan ta kurs i kreative ammestillinger over skype. :P

Den funker nok, er kanskje bare litt svakere men skader ikke å prøve. Blir du veldig plaget kan du be legen om resept på en ny. Det fikk jeg. ;)

Er det bedre idag?

Jeg har så vondt i ene puppen og er livredd det skal bli betennelse i den.. Masserer og masserer hver gang jeg ammer, har tatt en lang varm dusj å prøvd å massere osv, men ingenting ser ut til å få bort kulen.. Noen med flere tips før det ender i betennelse ?

Jeg fikk det på utsiden av puppene der det lett blir press når man ligger og av klær. I tillegg til det du allerede har prøvd, syntes jeg det hjalp å bygge opp bebis når han diet slik at jeg lå på motsatt side og dermed ammet med den øverste puppen som ikke fikk press på seg. Da kom jeg lettere til med massasje også.

Haha, kan ta kurs i kreative ammestillinger over skype. :p

Den funker nok, er kanskje bare litt svakere men skader ikke å prøve. Blir du veldig plaget kan du be legen om resept på en ny. Det fikk jeg. ;)

Er det bedre idag?

Høres ut som en plan :p

Den funker heldigvis godt enda, og har amma/pumpa i hele natt og dag, og kulen er bittelitt mindre og ikke så forferdelig øm, så håper det betyr at den er påvei bort :)

Huff føler med deg. Endte opp på sykehus i 6 dager over pinsa nå pga brystbetennelse. Gikk for lenge med tette bryst (begge to) og måtte ty til nåler for å få abcessene tømt. Så få det ut!!

Huff, hørtes ikke noe særlig ut :( Er så redd det skal bli betennelse her også siden ingenting tydeligvis hjelper.. Skal ta meg en lang varm dusj nå og massere og prøve å få ut klumpen :)

Det kan vel være lymfekjertler under armhulen trodde jeg? Og hovne lymfer er jo tegn på infeksjon? :( håper det bedrer seg for deg altså! Husker jeg hadde betennelse med nr 1.... helsikes vondt!

Er det jeg er redd for :( Men skjønner ikke hvordan de henger sammen med der kulen er, for kulen er på innsiden av puppen og kjertlene er jo på utsiden der oppe.. Og det er kun de som er ømme, har ikke feber eller noe sånt heller så blir snart kokko..

Jeg fikk det på utsiden av puppene der det lett blir press når man ligger og av klær. I tillegg til det du allerede har prøvd, syntes jeg det hjalp å bygge opp bebis når han diet slik at jeg lå på motsatt side og dermed ammet med den øverste puppen som ikke fikk press på seg. Da kom jeg lettere til med massasje også.

Her er det på innsiden litt oppå av en eller annen merkelig grunn, så får ikke lagt han til slil han får haka der det gjør vondt, og det er heller ingenting som presser der :/

Høres ut som en plan :p

Den funker heldigvis godt enda, og har amma/pumpa i hele natt og dag, og kulen er bittelitt mindre og ikke så forferdelig øm, så håper det betyr at den er påvei bort :)
Plutselig er brystet mykt igjen, bare fortsett med den gode jobben! :)

Her hjalp det med en varm dusj først, deretter at gubben maserte puppen mens lillemor spiste.

Kulen har blitt enda større, til tross for amming, massering, pumping, lange varme dusjer med massering, nesespray osv, så nå er jeg temmelig rådvill.. Har ikke feber eller andre sykdomstegn, så er nok ikke betennelse heller.. What to do ?

Kulen har blitt enda større, til tross for amming, massering, pumping, lange varme dusjer med massering, nesespray osv, så nå er jeg temmelig rådvill.. Har ikke feber eller andre sykdomstegn, så er nok ikke betennelse heller.. What to do ?
Har du prøvd varmeputer, fra feks Avent?ImageUploadedByBV Forum1464098644.544193.jpg

Varmeputer inni bh-en! Og lecitin kan du prøve...og kreative ammestillinger. ;) :P

Tømmer du brystet hver 2.time døgnet rundt?

Hvis du prøver og prøver og ingenting kommer ut må du se etter om du har fått en blemme på brystvorten. Det hadde jeg, og den måtte jeg stikke hull på for å få tømme brystet for melk. Da jeg fikk hull på den med en steril nål kom melken sigende ut og kulen forsvant. Les mer her: https://ammehjelpen.no/artikkel/90/hvit-prikk-pa-brystknoppen-melkeblemme

Varmeputer inni bh-en! Og lecitin kan du prøve...og kreative ammestillinger. ;) :p

Tømmer du brystet hver 2.time døgnet rundt?

Var ikke klarover de fantes, så de må keg absolutt sjekke ut :) Og lecitin skal handles i morgen ! Hihi ja tenkte på å prøve meg på en stilling der han ligger på rygg og får puppen ovenfra, da hjelper jo kanskje tyngdekrafta også, om jeg får det til da :p

Ja prøver på der, hver andre/tredje, og den føles litt mindre rett etterpå, men tror det bare er fordi hele brystet da er mindre, for er like stor og øm igjen så snart brystet er fullt igjen.. Nå har jeg fått et "søkk" i huden foran kulen også siden melkegangene er helt blokkerte, mens de andre virker :/

Var ikke klarover de fantes, så de må keg absolutt sjekke ut :) Og lecitin skal handles i morgen ! Hihi ja tenkte på å prøve meg på en stilling der han ligger på rygg og får puppen ovenfra, da hjelper jo kanskje tyngdekrafta også, om jeg får det til da :p

Ja prøver på der, hver andre/tredje, og den føles litt mindre rett etterpå, men tror det bare er fordi hele brystet da er mindre, for er like stor og øm igjen så snart brystet er fullt igjen.. Nå har jeg fått et "søkk" i huden foran kulen også siden melkegangene er helt blokkerte, mens de andre virker :/
Spør på apotek eller Enklereliv etter lommevarmere, de passer perfekt inni bh-en. For meg hjelper det alltid å gå med slike inni bh-en mesteparten av dagen når kulen står på. :)

Kanskje du bør gå til lege og få ny resept på syntocinon? Jeg bruker den fast ved hver eneste amming/pumping når jeg har tette kjertler.

Utrolig bra at du ikke har fått betennelse iallfall!

Spør på apotek eller Enklereliv etter lommevarmere, de passer perfekt inni bh-en. For meg hjelper det alltid å gå med slike inni bh-en mesteparten av dagen når kulen står på. :)

Kanskje du bør gå til lege og få ny resept på syntocinon? Jeg bruker den fast ved hver eneste amming/pumping når jeg har tette kjertler.

Utrolig bra at du ikke har fått betennelse iallfall!

Så lurt, det skal jeg gjøre :) Ja det blir nok å ringe legen i morgen å høre hva jeg skal gjøre, er møkk lei hele puppen nå :p

Så lurt, det skal jeg gjøre :) Ja det blir nok å ringe legen i morgen å høre hva jeg skal gjøre, er møkk lei hele puppen nå :p
I know the feeling! Håper det løsner snart!

Back
Topp