Tette melkeganger ! Hjelp !

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Jeg har så vondt i ene puppen og er livredd det skal bli betennelse i den.. Masserer og masserer hver gang jeg ammer, har tatt en lang varm dusj å prøvd å massere osv, men ingenting ser ut til å få bort kulen.. Noen med flere tips før det ender i betennelse ?

Har lest at du kan amme opp ned liggende, og variere i løpet av måltidet, for at barnet skal få tak og tømme hele brystet godt :-)

Jeg måtte en gang ta med ei bøtte med varmt vann og klut som jeg hadde på puppen mens jeg håndmelket. Byttet klut når den begynte å bli kald. Grisete, men det hjalp! Eventuelt kan du spørre legen om oxytosin-nesespray.

Jeg har hatt det flere ganger. Det som funker for meg er hyppig amming og varm dusj. På meg går det som regel over på en dag med mye amming :)

Håper det ordner seg for deg snart :)

Jeg hadde brystbetennelse for noen uker siden. Fikk beskjed om å amme så mye jeg og baby klarte i 24 timer. Hvis det ikke ordnet seg etter det må man dra til lege.

Takk for tips damer :) Føler jeg har ammet og ammet i hele natt, og våkna idag med spreng fra en annen verden i andre puppen :p Ikke greit dette her altså, fortsatt vondt, men ikke så ille lenger, så håper det betyr at den begynner å gå bort ! Kom også på at jeg fikk sånn nesespray på sykehuset som jeg helt har glemt, så den skal brukes, og det skal masseres og ha på varme omslag, for dette nekter jeg faktisk :p

Jeg har også fått noen vonde kjertler i armhulen, hva kommer det av ? Har vel ikke melk der oppe ? :p

De forgrener seg ganske langt opp jo ;) Google litt så ser du :)

De gjør nok det, men får det ikke til å henge sammen når kulen er på innsiden av brystet og kjertlene oppi der :p

Bruk varmepakning!!! Det er gull! Legg på før amming, men gjerne utenom også. Amme/pumpe mimum hver 2.time til kulen løsner.

Prøv å legg babyen slik at haka treffer kulen når han dier. Det er den mest effektive massasjen. ;)

Bruk varmepakning!!! Det er gull! Legg på før amming, men gjerne utenom også. Amme/pumpe mimum hver 2.time til kulen løsner.

Prøv å legg babyen slik at haka treffer kulen når han dier. Det er den mest effektive massasjen. ;)

Ja skal dynke en klut nå og sitte med den for alltid :p Får ikke lagt han til slik desverre, både pga jeg bruker skjold og fordi kulen på en måte er oppå på innsiden av puppen :( Håper den snart forsvinner for dette er ikke noe gøy..

Mitt tips er varmerflaske der det er klumper - ha den på området en liten stund før du ammer slik at det får "løsnet" skikkelig, amming i ulike stillinger (vanlig, tvilling, liggende etc), samt lett massasje mens barnet ammer :) lykke til!

Ein skal ikkje massere hardt, men «gni» mot det vonde, varme dusjar/klutar og legge baby masse til bryster :-)

Ja skal dynke en klut nå og sitte med den for alltid :p Får ikke lagt han til slik desverre, både pga jeg bruker skjold og fordi kulen på en måte er oppå på innsiden av puppen :( Håper den snart forsvinner for dette er ikke noe gøy..
Jeg er plaget med kul oppå brystet. Pleier å stå over han på stellebordet da å amme så haka treffer kulen. :P man må bare prøve å finne ei kreativ stilling å amme i, for haka mot kul er virkelig magisk! ;)

Har hatt det opp til to ganger i uken i 4 uker, men heldigvis løsner det hver gang. Bruker syntocinon nesespray også da, når kulen står på. Greit å ha når man er kronisk plaga.

Jeg er plaget med kul oppå brystet. Pleier å stå over han på stellebordet da å amme så haka treffer kulen. :P man må bare prøve å finne ei kreativ stilling å amme i, for haka mot kul er virkelig magisk! ;)

Har hatt det opp til to ganger i uken i 4 uker, men heldigvis løsner det hver gang. Bruker syntocinon nesespray også da, når kulen står på. Greit å ha når man er kronisk plaga.

Steike for en oppfinnsomhet :D du er virkelig tøff! Håper du slipper styr så lenge frammover da!

Jeg er plaget med kul oppå brystet. Pleier å stå over han på stellebordet da å amme så haka treffer kulen. :p man må bare prøve å finne ei kreativ stilling å amme i, for haka mot kul er virkelig magisk! ;)

Hehe, fantastisk :D Du må gjerne komme å gi meg et ammekurs :rolleyes: Får prøve å på en eller annen måte få han høyere opp, så er det kanskje en mulighet, og la han suge uten skjold en stund såpass han får jobbe litt, så er det kanskje en mulighet ;)

Har den sprayen jeg også, men leste på den nå at den kun er holdbar i en mnd fra den er åpnet, og den ble ko brukt første gang på sykehuset og han er født den 4, såå den funker vel ikke :(

Ein skal ikkje massere hardt, men «gni» mot det vonde, varme dusjar/klutar og legge baby masse til bryster :)

Jeg gnir og gnir og gnir til huden blir illrød, men like potte tett og hardt uansett :( Det lindrer iallefall litt smertene da med varme kluter :)

Huff føler med deg. Endte opp på sykehus i 6 dager over pinsa nå pga brystbetennelse. Gikk for lenge med tette bryst (begge to) og måtte ty til nåler for å få abcessene tømt. Så få det ut!!

Jeg har også fått noen vonde kjertler i armhulen, hva kommer det av ? Har vel ikke melk der oppe ? :p
Det kan vel være lymfekjertler under armhulen trodde jeg? Og hovne lymfer er jo tegn på infeksjon? :( håper det bedrer seg for deg altså! Husker jeg hadde betennelse med nr 1.... helsikes vondt!

Back
Topp