Tette barn.

jente 92

Elsker forumet
Vi har en baby på snart 4 måneder nå. Jeg har utrolig lyst på 2 ganske tette. Maks 2 år i mellom de. Så vil begynne å prøve til høsten igjen, bare jeg får med kjæresten på det :P

Noen her som har to tette? Eller kanskje ønsker 2 tette som meg?

Evt. hvor stor aldersforskjell er det på barna deres, og har det gått bra?

Vi har 6 år i mellom, så har ingen kjennskap til to tette. Er fordeler og ulemper med begge delene i grunn :)

Våre to første er ganske tette, 21 1/2 mnd mellom. Vi prøvde fra første var ca ett år, og det satt på første forsøk. Var litt slitsomt en periode, men de har hele tiden hatt hverandre og leker fint sammen. De var 8 og ca 6 1/2 år når de nå ble storebrødre.

Vi har to tette. Minste er 3mnd og gamleste blir to, er 20 måneder i mellom :) ting har gått bra, men slet med dårlig samvittighet når jeg gikk gravid siden jeg var i så dårlig form. Kjenner at dagene kan være tunge til tider (ingen går i barnehage), når kvelden kommer er jeg sliten for å si det slik :p men det er gøy også :) storebror har nettopp funnet ut hvordan han får lillesøster til å smile :) tror de får stor glede av hverandre når lillesøster blir litt større :)

Ingen erfaring men ønsker selv 2-3 år forskjell. Kan enda leke sammen å være gode venner. Men slippe å være dårlig no når han er så liten. Så jeg vil prøvigjen neste høst. Vil prioritere han en stund nå. Blir man gravid no syntes jeg det blir urettferdig. Være dårlig å ikke kose meg nå. Når neste kommer ha mer mulighet å slappe av på dagtid med kun den lille. Tenker og ulønnet perm mars- august å skulle eg blitt gravid nå så er det ingen foreldrepenger.. Neste høst er jeg tilbake i jobb så tryggere økonomisk :)

Her er det to år imellom, har en storebror på litt over to som er veldig aktiv og "guttete" og lillesøster er tre mnd... Merker også at det er veldig slitsomt, men nå etter tre mnd begynner det å gå seg til... Slet både i svangerskapet og de første ukene med veldig dårlig samvittighet for storebror.

Heldigvis ingen tegn til sjalusi enda, men må jo passe på hele tiden når storebror bare er to år. Men de kommer sikker til å ha mye glede av hverandre når de er så tette.

Er nok positive og negative sider med begge alternativene tenker jeg :)

23 mnd mellom mine to nå. Syns det har gått utrolig bra! Ingen sjalusi inder hele tatt, i tillegg syns jeg overgangen fra en til to egentlig ikke har vært noe stress. Eldste går i bhg så da har jeg tid til minsten, men klarer også fint begge alene. Men syns det er godt med tid til minste alene også, slik eldste fikk. Jeg tilbringer alenetid med begge barna mine så sliter ikke med samvittighet heller selv om det var litt rart i begynnelsen. Kommer til å prøve på nr 3 neste vår :)

Jeg ønsker to tette, sikkert litt slitsomt i perioder, men håper det er verdt det når de blir eldre. Den erfaringen jeg har med det er at det er 21 mnd mellom meg og min lillesøster, og det har vært supert både da vi var små og nå når vi er voksne. Har hatt utrolig mye glede av hverandre :) Blir nok ikke så tett mellom mine, men satser på 2 år i mellom, hvis samboeren er enig.

Vi kommer nok til å prøve igjen ganske snart, siden vi slet i flere år med å bli gravid sist. Bruker ikke prevensjon nå, men regner jo heller ikke med at jeg kan bli gravid på den naturlige måten likevel (selv om jeg vet det har skjedd med flere etter først å ha fått en med ivf). Og skulle det skje er det bare et pluss :-)

Jeg blir jo 38 i år og samboer blir 42, så vi kan dessverre ikke vente for lenge. Men kommer ikke til å kontakte SH for prøveforsøk enda.
Må jo passe på med å få jobbet noen måneder så jeg kan få foreldrepenger også. Synes forresten det er så teit regel! De sier det blir født for få barn her i landet, men legger jo ikke akkurat så veldig til rette for det heller..

Jeg har 2år I mellom mine! Slet med mye dårlig samvittighet i svangerskapet, men har gått utrolig bra når minste kom :) Vi har en stolt storebror som vil ha med lillesøster på alt, han har fått tilbud flere ganger om å være alene med oss eller reise alene til besteforeldre, men vil ha med lillesøster;)

Jeg har 2år I mellom mine! Slet med mye dårlig samvittighet i svangerskapet, men har gått utrolig bra når minste kom :) Vi har en stolt storebror som vil ha med lillesøster på alt, han har fått tilbud flere ganger om å være alene med oss eller reise alene til besteforeldre, men vil ha med lillesøster;)

Så søtt!!

Ser at flere skriver at de hadde dårlig samvittighet i svangerskapet. Er det fordi dere hadde plager eller var sliten så dere ikke fikk lekt så mye med det første barnet? Eller hva tenker dere på da? :-)

Ser at flere skriver at de hadde dårlig samvittighet i svangerskapet. Er det fordi dere hadde plager eller var sliten så dere ikke fikk lekt så mye med det første barnet? Eller hva tenker dere på da? :-)
At man hadde/har mindre overskudd til den eldste, pluss ikke mulighet til å gi like mye oppmerksomhet... I graviditeten på grunn av plager med bekken, lavt blodtrykk og generelt større omkrets. Nå etter lillesøster kom pga at mye av tiden går til babyen og ikke til han... Stor omveltning både for store og små :) var slettes ikke forberedt på at jeg kom til å få så dårlig samvittighet...

Uff. Kan ikke være kjekt å få dårlig samvittighet ovenfor den andre ungen :/ håper og ber på mine knær at neste gang jeg blir gravid blir like bra som den forrige :) var kvalm bare i noen få uker, men var i så bra form at jeg jobbet helt til slutten :)

Er 17 mnd mellom nr en og to. Synes det er helt supert med to tette. De har så mye selskap i hverandre. Nr tre kom 3,5 år etter nr to. Synes egentlig det var lettere med to tette.

Jeg var mye dårlig, kvalme, oppkast, lavt blodtrykk, svimmel, og hoppet I perioder på krykker, så fikk vært veldig lite med, men vi ble flinke til å lese bok da! He he ;)

Back
Topp