tett nese.

laban igjen....

Gift med forumet
Februarhjertene2017
Jeg blir så tørr og tett i nesa på kvelden. Får helt dilla når jeg ikke får pustet med nesen....har prøvd med bare saltvann, men det funker ikke. Kan jo ikke ta nesespray hver dag. Noen av dere som har et godt tips til meg :-) :-) :-)

Jeg har kronisk tett nese når jeg er gravid. Varte 9 måneder sist.

Jeg brukte da, som nå, Otrivin barnenesespray ved behov hver dag helt til fødsel.

Gikk fint sist så jeg kjører samme regla nå. Er helt forferdelig å være konstant tett i nesa i mange måneder. Som regel må jeg ha en dose om kvelden og en dose i løpet av dagen. Enkelte dager er verre, da må jeg ha flere ganger iløpet av natta.

Sesamolje finnes på nesespray, det hjelper mot tørre slimhinner i nesa. :)

Må man gå mange ganger da? Og det har jeg ikke penger til før i slutten av mnd.
En gang hjelper men vis det er ett problem får du langvarig effekt om du går 4-5 ganger :) opp til 5 år :) har masse bihule betennelser i løpet av ett år. Etter en behandling er er frisk og etter 4-5 er det over 2 år til neste gang :) så funker bra på meg hvertfall :)

Sitt oppreist. Hold for nesa, lukk munnen (altså ikke pust) blås trykk opp i nesa og gjør kraftige nikk så lenge du greier. Etter et par omganger har du åpne bihuler igjen:-)

En gang hjelper men vis det er ett problem får du langvarig effekt om du går 4-5 ganger :) opp til 5 år :) har masse bihule betennelser i løpet av ett år. Etter en behandling er er frisk og etter 4-5 er det over 2 år til neste gang :) så funker bra på meg hvertfall :)

Okey :-) takk for svar :-)

Jeg har kronisk tett nese når jeg er gravid. Varte 9 måneder sist.

Jeg brukte da, som nå, Otrivin barnenesespray ved behov hver dag helt til fødsel.

Gikk fint sist så jeg kjører samme regla nå. Er helt forferdelig å være konstant tett i nesa i mange måneder. Som regel må jeg ha en dose om kvelden og en dose i løpet av dagen. Enkelte dager er verre, da må jeg ha flere ganger iløpet av natta.

Sesamolje finnes på nesespray, det hjelper mot tørre slimhinner i nesa. :)

Du ble ikke helt ødelagt i nesa da? Skal prøve sesamoljespray :-) takk for tips :-)
Jeg husker rett og slett ikke hvordan nesa mi var sist jeg var gravid.

haha, og jeg som trodde jeg hoildt på å bli forkjølet, fordi jeg er så tett i nesen for tiden, kanskje d bare er graviditeten :P har dessverre ikke noe tips da..

Jeg slet med tett nese forrige svangerskap. Jeg brukte saltvann, lå høyt ned hodet og hadde det iskaldt på soverommet. Det hjalp litt :-)

Trodde seriøst jeg var den eneste med dette problemet... Har KONSTANT tett nese absolutt hele tiden! Har hatt det helt fra starten av svangerskapet. Sykt slitsomt og irriterende :( Håper jeg slipper å ha det i 9 mnd som deg over her!

Hahaha :-) er du seriøs nå ? Men det er denne tørrheten som gjør meg tett, og det er vel ikke pga bihulene eller??
Prøv! Etter at jeg fikk til teknikken har jeg ikke vært tett i nesa i det hele tatt:-)

Sesamoljespray utløste kraftig allergisk reaksjon hos meg. Gikk rett i gulvet utenfor apoteket :-( Kunne ikke spise brød pyntet med sesamfrø på mange år etterpå. Er ikke allergisk mot noe annet.

Du ble ikke helt ødelagt i nesa da? Skal prøve sesamoljespray :-) takk for tips :-)
Jeg husker rett og slett ikke hvordan nesa mi var sist jeg var gravid.
Nei den er der enda den :p

Tettheta gikk over etter fødselen, så da slutta jeg bare på spray igjen. :)

Har dessverre ingen gode råd, men det hørtes fryktelig kjedelig ut!!

Back
Topp