Testing, testing.. 1-2.. 1-2

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Her er det nå testing av tåteflasker på gang :)
Pumpet meg og sjekket om Asle ville ta Dr Brown's flaske med smal hals. Det gikk ikke helt strålende, så tenker å teste en Avent flaske i morgen og se om det går bedre. Krysser fingrene! :signs003
Hvis dette går bra, blir det ut og spise med gode venner på mandag mens pappa'n holder fortet hjemme alene :D Det blir isåfall første kvelden uten baby for min del. Har bare vært på korte handleturer på max en time tidligere. Pappa'n har vært borte fra oss flere uker i slengen, så nå er det hans tur til å ta ansvar ei lita stund mens jeg har litt voksentid i godt lag :p Det blir første gang han må mate og legge Asle alene :-P Spennende for oss alle! hihi

du kan også prøve mam sine flasketuter :) Fie likte de bedre til å begynne med, nå er det ikke så nøye lengere :P

Disse flaskene hadde jeg allerede fra før, så får teste dem først. Har en Dr Brown wide neck flaske også, men har bare nyfødt-smokk til den, så får kjøpe en ny flaskesmokk til den og prøve først hvis han ikke vil ta Avent-flasken heller. Får prøve litt mer i morgen og se hva som skjer. Han har vært litt rolpete med spisingen generelt i hele dag, så jeg kommer nok til å prøve den første flasken igjen også.
Trenger sårt til litt alene-tid med noen som ikke gulper på meg og lager spyttbobler som underholdning, så jeg håper virkelig dette går bra sånn at det kan gjentas innimellom ;)

Vi kjøpte en av avent sine nye.
Måtte prøve 3-4 ganger før han tok den.
:)

Vi bruker også Avent.Hun tok den med en gang.(men hun er et lite matvrak,da:-))

Håper du finner noe han liker så du kan komme deg ut litt!Man er nødt til å ha litt voksentid og "finne seg selv" igjen,mener nå jeg:-)
Lykke til!

Nuk flasker og nuk tuter har vært populære hos begge to her :) Kjøpt hos babyshop :)

Mam sine flasker er fine i forhold til puppen, de er så likt utforma så ungen får lett tak! At du bare har nyfødtsmokker til spiller egentlig ikke så stor rolle når han skal tilvennes på flaska, da det godt kan hende at han drukner med større smokker ;) Hermine har akkurat bytta fra nyfødtsmokk til større str, men så på ammehjelpen at hvis man bare skal gi flaske innimellom bør man bruke så liten smokk str som mulig slik at det tar tid å bli mett så det ikke skal bli for lettvindt for babyen å få flaske ;)
Det er sikkert på tide at du skal få dra ut uten han på slep! Skulle det ikke fungere med flaske så kan han jo alltids koppmate eller bruke skje :) Vi gir nå velling med skje, og den er jo tynn som melk. Så man kan nok fint gi melk med skje også, bare litt mer tungvindt! :P

Jeg har testet avent og doctor brown, skal teste mam sin etter hvert nå:-)
Hun er ikke glad i avent, men brown går til nød, håper hun liker mam sin, den ser i hvertfall fin ut:-)
Håper det går bra, så du får litt alenetid, man trenger det.

Takk for tips, damer :)
Pumpet meg i går kveld, så det står en avent-flaske av den nye typen i kjøleskapet klar for testing neste gang han blir sulten. :)

Takk for tips, damer :)
Pumpet meg i går kveld, så det står en avent-flaske av den nye typen i kjøleskapet klar for testing neste gang han blir sulten. :)

Lykke til! =)
Jeg har et håp om å dra med søstrene mine og mamma på kino i morgen kveld.
Tror mannen gruer seg til å være alene med begge ungene midt i eldstemanns leggetid, men det er jo en trygghet at Lillebror tar flasken om han skulle bli sulten!
Han ble ganske sur først da jeg gav han flasken på fredag. MEn da han til slutt sugde ble han innsint da det ble tomt (var bare 40 ml) :-P
Så da var det frem med puppen!
Tror jeg har størrelse 2 på smokken, men det var egentlig litt greit her, for da kom det ut litt melk selvom han ikke sugde, slik at han skjønte at det var mat der ;)

Takk for det! :)
Det gikk sånn passe bra de første 20 ml, men så var det brått slutt :eek: Da ble han bare sinna o_O
Prøvde med smokk nr 2 vi også.
Håper du får kommet deg på kino! :) Man har godt av å komme seg ut litt ;)

Ja, dt er godt å kunne komme seg litt ut å øve på å være sosial av og til ;-)

Sent from my LT26w using BV Forum

Husk at det er lettere for pappa'er eller andre å gi flaske da. Om baby'n ligger ved siden av puppen, så blir den jo såklart frustrert :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

jeg har også skikkelig lyst til å gå på kino...men snuppa er inne i en fase hvor hun er hysterisk mammadalt. Hun hyler å vræler når pappan har henne, og i det øyeblikket jeg tar henne blir hun stille. Hikster og tårene triller mens hun sakte men sikkert roer seg, bare jeg holder henne o_O Har prøvd å "lure" henne, ved å legge et brukt ammeinnlegg mellom henne og pappaen, men den kjøper hun ikke. Så blir ikke noe kino her med det første, orker ikke å sitte på kino å tenke på at hun hylvræler hjemme :oops: Hadde jeg kunnet gått på dagtid hadde det gått fint, da bryr hun seg ikke like mye om hvem det er som er rundt henne :P

Ja, klart, det kan være lettere at pappan gir flasken.
Det må jeg tenke på mens jeg forhåpentligvis sitter på kinoen i dag :p

Fie har de siste gangene vi har vært borte på besøk blitt hysterisk skriking, og overtrøtt....heeelt ifra seg :/ da må jeg så si tvinge henne til å sove, det hjelper at hun får rase i fra seg, så blir hun rolig,tror hun skjønner at vi ikke er hjemme :P men når hun får rast i fra seg, så sovner hun :P hun skjønner vell at det ikke nytter å hyle å skrike... :P Mamma er bestemt ;)

Ja, klart, det kan være lettere at pappan gir flasken.
Det må jeg tenke på mens jeg forhåpentligvis sitter på kinoen i dag :p

Masse lykke til, håper du får koset deg på kino:-)

Det er pappa'n som har prøvd å gi. Han må jo få øvd seg litt han også :p Har ikke gått så bra, så det blir ikke no tur ut på meg i dag. o_O Men svigermor kommer hit på besøk på torsdag og skal bli værende ei lita uke, så jeg håper å få ham til å ta flasken til hun kommer og at han godtar henne når hun er her 24 timer i døgnet sånn at vi kan få invitert bror min og kona med ut på en bedre middag. :)

Det var synd da, får håpe det ordner seg når svigermor kommer:-)

Kjedelig, men ikke verdens undergang. Nekter å gi opp! ;) Den flasken SKAL han ta! :p

Back
Topp