Testetråd

Jammen ikke lett å forstå seg på. Men samtidig er jo det forskjell på hcg nivåer hos alle, hvor tidlig implantasjon fant sted, om syklus er 100%, dpo, osv osv. Man er jo aldri 100% sikker på alt. Mye som spiller inn. Konsentrasjon på urin, sensitivitet per test. Jeg selv ser morgentester gir meg unødvendig bekymringer. Ettermiddag kveld er best her.

Jammen ikke lett å forstå seg på. Men samtidig er jo det forskjell på hcg nivåer hos alle, hvor tidlig implantasjon fant sted, om syklus er 100%, dpo, osv osv. Man er jo aldri 100% sikker på alt. Mye som spiller inn. Konsentrasjon på urin, sensitivitet per test. Jeg selv ser morgentester gir meg unødvendig bekymringer. Ettermiddag kveld er best her.
Det er sant. Trøster meg med at jeg er gravid, ingen tvil. Så burde egentlig bare stoppa å teste, for dette blir bare kaos i hodet mitt :hilarious:

Nei, det er noe med den «bekreftelsen» der :shy: Redd for å få 2-3 i morgen også, så nå tenker jeg «skal jeg vente til søndag??»:wtf::laughing002
Skjønner deg godt! Hadde jeg fått 2-3 i dag hadde jeg sikkert prøvd å vente til mandag når jeg er 6+0, men vil jo absolutt tro at du også får 3+ med konsentrert urin

20260123_074003.jpg20260123_085442.jpg20260123_090138.jpg

Jeg har lest at testene på et tidspunkt slutter å gi helt nøyaktig informasjon – spesielt denne med ukeindikator. Jeg har også lest at man bør få 3+ når hCG er over 2000.

Som jeg skrev tidligere, fikk jeg 2/3 da jeg var 5+2. Jeg målte hCG dagen etter, og den var 5000. Det betyr at nivået mest sannsynlig lå på minst 2000 dagen før, og testen burde derfor ha fanget det.

Jeg vil anbefale å ringe fastlegen og be om å måle hCG. Noen leger er mer «generøse» og henviser til en slik prøve uten problemer. Jeg følte nesten at jeg måtte kjempe for å få den. Lykke til!
Du har rett på det når du føler noe er galt. Du kan alltid bruke foster utenfor livmor kortet. Hvis man tror det er grunnen så skal de ta blodprøve og så ta igjen etter 48t for å se om hcg har doblet seg

Back
Topp