Testetråd for oktober

Siden det er så stor forskjell på testene i forhold til når man tester i døgnet, er det da det samme med blodprøver? eller holder stigningen seg stabil der? :bored:
I blodet holder det seg stabilt. Det er utskillelsen av hcg via nyrene og ut i urinen som kan variere, og hvor mye væske som er i urinen (hvor utvannet).


Fått svar på Fürst nå faktisk! Var 4+3 i går med HCG på 240. Kan ingenting om dette, er det en OK verdi? :bag::oops:
jeg hadde 97 på 4+0. 240 på 4+3 høres helt normalt ut, men det er jo stigning som er det viktigste.
 
jeg hadde 97 på 4+0. 240 på 4+3 høres helt normalt ut, men det er jo stigning som er det viktigste.

Takk for svar. Ja, det er jo stigningen jeg vil vite. Fastlegen har vel ikke noe grunnlag for ikke å la meg få ta en blodprøve til? :bag:
 
Takk for svar. Ja, det er jo stigningen jeg vil vite. Fastlegen har vel ikke noe grunnlag for ikke å la meg få ta en blodprøve til? :bag:
Det kommer ann på årsaken til at det ble tatt blodprøve. Var det for å se om du er gravid, så blir det ikke alltid tatt flere. Er det pga blødninger e.l, så er det relevant å se stigningen.
 
Det kommer ann på årsaken til at det ble tatt blodprøve. Var det for å se om du er gravid, så blir det ikke alltid tatt flere. Er det pga blødninger e.l, så er det relevant å se stigningen.

Det ble tatt blodprøve fordi jeg spurte om å måle HCG, pga bekymringer fordi det endte i MA forrige gang.
 
Håper det.. Hadde du gått privat og tatt blodprøver? Hvor dro du, og hvor mye kostet det?
Jeg tok hos Volvat. Er medlem der, så fikk litt rabatt. Tror prisen før rabatt var 480kr pr blodprøve. Pluss at man må ha en legetime for å få rekvidert blodprøvene. Jeg var tilfeldigvis hos nevrolog der pga noe annet akkuratt den dagen, og slapp derfor unna med at han rekviderte det, så da betalte jeg ikke noe ekstra for legetime.
Ville vanligvis ikke brukt så mye penger på det, men var bortreist og blødde, så jeg måtte få en form for svar på om jeg fortsatt var gravid og hadde stigning eller om blødningen var SA.
 
Jeg tok hos Volvat. Er medlem der, så fikk litt rabatt. Tror prisen før rabatt var 480kr pr blodprøve. Pluss at man må ha en legetime for å få rekvidert blodprøvene. Jeg var tilfeldigvis hos nevrolog der pga noe annet akkuratt den dagen, og slapp derfor unna med at han rekviderte det, så da betalte jeg ikke noe ekstra for legetime.
Ville vanligvis ikke brukt så mye penger på det, men var bortreist og blødde, så jeg måtte få en form for svar på om jeg fortsatt var gravid og hadde stigning eller om blødningen var SA.

Takk for svar! Får se hva legen sier. Ellers må jeg vel bare ha tålmodighet og se hva som skjer :shy:
 
Øverste er tatt med morgenurin på torsdag, nederste tatt nå nettopp. Vet man egentlig ikke skal bruke tester for å sjekke stigning, men dette må da vell være grei stigning? :)
 

Vedlegg

  • IMG_20200208_172110.jpg
    IMG_20200208_172110.jpg
    24,4 KB · Visninger: 30
Øverste er tatt med morgenurin på torsdag, nederste tatt nå nettopp. Vet man egentlig ikke skal bruke tester for å sjekke stigning, men dette må da vell være grei stigning? :)

Det er mye man egentlig ikke skal, men som man gjør uansett :p Syns det ser ut som en fin stigning!
 
5+0, mye sterkere strek enn på fredag :rolleyes: Så HCG-nivået i kroppen stiger ihvertfall enda!
 

Vedlegg

  • 51A66E7C-3523-4C30-895C-98C83DEA29AC.jpeg
    51A66E7C-3523-4C30-895C-98C83DEA29AC.jpeg
    38,8 KB · Visninger: 25
Hadde håpt på 3+ på digital nå. 5+3 på vei i dag. Kjenner jeg angrer litt på at jeg testet med utvannet urin istedenfor morgenurinen:hilarious: Uansett veldig sterk strek på rfsu strimlen, så sier meg fornøyd med testingen og krysser fingre for at det går bra!
 

Vedlegg

  • 35FABCE8-9356-48C9-ABB6-919A0417CE84.jpeg
    35FABCE8-9356-48C9-ABB6-919A0417CE84.jpeg
    24,8 KB · Visninger: 18
Håper jeg ikke ødelegger for meg selv med å være for tidlig ute her da:happy: selv med to mislykkede graviditeter nylig klarer jeg ikke å ikke være smågiret..10-12 dpo
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    18,6 KB · Visninger: 27
Back
Topp