Testene våre

20210711_094359.jpg

Jeg gråter, lar meg skremme enda jeg har vært så bestemt på å tenke positivt og ikke bli redd.. Men ville dere også blitt redd av dette? Syns det ser ut som peaken er nådd, og at de har blitt svakere de siste dagene.. Var påpasselig med å nesten ikke drikke på kvelden i går, så dagens urin skulle være konsentrert også, og enda ble den så lys. Digital viste fremdeles 2-3 i dag, 9 dager etter første positive testdag hvor digital også viste 2-3..

Har i panikk ringt jordmor på sykehuset da jeg ikke aner hva annet jeg kunne gjøre, men som hun sa kunne de ikke gjøre eller si noe.. :sad010
Jeg vet ikke riktig hva jeg søker nå, av ærlighet eller oppløftende ord, vet bare at jeg er livredd for å ha mistet.. Jeg har ikke sett noe blod eller hatt noen nevneverdige smerter, annet enn stikking og noen korte forbigående lynende "smerter" nederst i magen i går.

Vis vedlegget 361050

Jeg gråter, lar meg skremme enda jeg har vært så bestemt på å tenke positivt og ikke bli redd.. Men ville dere også blitt redd av dette? Syns det ser ut som peaken er nådd, og at de har blitt svakere de siste dagene.. Var påpasselig med å nesten ikke drikke på kvelden i går, så dagens urin skulle være konsentrert også, og enda ble den så lys. Digital viste fremdeles 2-3 i dag, 9 dager etter første positive testdag hvor digital også viste 2-3..

Har i panikk ringt jordmor på sykehuset da jeg ikke aner hva annet jeg kunne gjøre, men som hun sa kunne de ikke gjøre eller si noe.. :sad010
Jeg vet ikke riktig hva jeg søker nå, av ærlighet eller oppløftende ord, vet bare at jeg er livredd for å ha mistet.. Jeg har ikke sett noe blod eller hatt noen nevneverdige smerter, annet enn stikking og noen korte forbigående lynende "smerter" nederst i magen i går.

Det kan også skje dersom hcg er veldig høy. Har sett flere som har fortynnet prøvene med vann og deretter fått tydeligere tester. Du kan jo prøve det? Krysser fingrene for deg :Heartred vet så alt for godt hvordan det er å frykte spontanabort.

Det kan også skje dersom hcg er veldig høy. Har sett flere som har fortynnet prøvene med vann og deretter fått tydeligere tester. Du kan jo prøve det? Krysser fingrene for deg :Heartred vet så alt for godt hvordan det er å frykte spontanabort.
Tusen takk, jeg skal utvilsomt prøve og håpe på at dette er tilfelle:Heartpink Men vil ikke det å drikke mye vann være det samme som å "vanne ut" urinen, på en måte? Har jo drukket mye vann hver dag egentlig.. Men klamrer meg fast i håpet om at det er som du sier:smiley-angelic001

Vis vedlegget 361050

Kjære deg. Denne frykten er så vondt :( jeg hater at denne tiden er så skjør, og at det er så vanskelig å få svar. Jeg har selv ikke vært å målt hcg, men vet jo at dette kan gi noen litt ro. For min del blir det å krangle med fastlegekontoret i morgen! MEN, du blør ikke, og har ikke smerter!:Heartred

Vis vedlegget 361050

Krysser fingrene for at det ikke er noe å bekymre seg over :Heartred så lenge det ikke er blod så skal spiren sitte? Men ring legen i morgen, uansett godt å få det bekreftet!

Krysser fingrene for at det ikke er noe å bekymre seg over :Heartred så lenge det ikke er blod så skal spiren sitte? Men ring legen i morgen, uansett godt å få det bekreftet!
Blør vel ikke ved MA? Er så i de dypeste mørkeste tanker nå, helt ille... :sad010

Blør vel ikke ved MA? Er så i de dypeste mørkeste tanker nå, helt ille... :sad010

Nei, man blør ikke ved MA. Det er det som er så utrolig skummelt, det er umulig å vite uten flere sett hcg målinger og ultralyd. Ring legevakten eller gynekologisk mottak på nærmeste sykehus. Du kan gjerne overdrive litt å si du har smerter. Skulle ikke vært nødvendig, men desverre blir ikke "kvinneting" tatt på alvor så da må man være litt frekk noen ganger for å få hjelp. Det kan hende dette ikke er noe, men det er for ille at du skal gå med denne usikkerheten.

Vis vedlegget 361050

Duu, jeg tenker her at dette skal gå veldig bra. Kan bare være sånn at testene varierer i styrke, eller at du har drukket litt mye som du selv sier. Såå prøv å ikke tenke så mye på det ♡ men jeg forstår deg så godt! Tester jo selv for å se stigning i testene mine. Meen, så hadde jo jeg en bitteliten blødning for straks 2 uker siden. Det har jo ikke du hatt!
Prøv å puste, så får du ringe legen i morgen. Eller så kan du kontakte legevakten å høre om de kan hjelpe deg. Sender deg mange klemmer, for dette tror jeg ikke du skal bekymre deg over.

Fin tydelig strek i dag da 5+3, selv om jeg syns streken burde vært sterkere nå. Men sånn er vel denne testen bare. Hvertfall en fin stigning, testet annen hver dag. Lillefrø ♡
PhotoCollage_20210711_105837513.jpg

328F0604-9778-40AD-88A5-67A5DF911F23.jpeg Tross alle frykter jeg har, så klamrer jeg meg veldig til denne. Fikk denne igår kveld 4+6, er 5+0 idag :)

Man kan absolutt blø ved MA. Jeg har hatt 2 MA og småblødde begge gangene.

Jeg krysser fingrene for deg! :Heartred Ingen blod og ingen smerter er bra. Kanskje du får sterkere tester ved å dyppe testen direkte i do? Leste om noen som gjorde det og da ble den kjempesterk. Noe med at hcg er så høy at fargen blir lysere og strimlene blir mettet.

Åh, nei det visste jeg ikke. Øker ikke hcg heller ettersom kroppen ikke støter ut?
Det er veldig individuelt:) jeg blødde litt rundt IKM i fjor, men testene økte (ikke like mye som de burde)nok til at jeg hadde håp, men kom til tul i uke 7 og da var det bare rester etter fosteranlegg igjen

Åh, nei det visste jeg ikke. Øker ikke hcg heller ettersom kroppen ikke støter ut?

Min hcg økte helt som normalt første gangen jeg mistet. Legene syns det var merkelig. Måtte derfor ha kirurgisk abort for de ville sende alt til obduksjon for å finne årsak. Det bekreftet en missed abortion. Fant ingenting unormalt. Så kan altså skje at det øker som normalt men kanskje noe uvanlig.

Min hcg økte helt som normalt første gangen jeg mistet. Legene syns det var merkelig. Måtte derfor ha kirurgisk abort for de ville sende alt til obduksjon for å finne årsak. Det bekreftet en missed abortion. Fant ingenting unormalt. Så kan altså skje at det øker som normalt men kanskje noe uvanlig.
Det er veldig individuelt:) jeg blødde litt rundt IKM i fjor, men testene økte (ikke like mye som de burde)nok til at jeg hadde håp, men kom til tul i uke 7 og da var det bare rester etter fosteranlegg igjen

shit! Men hvordan vet man da om man er gravid eller ikke hvis man ikke tar TUL?! Jeg har vært heldig *bank i bordet* og aldri mistet, håper virkelig ikke det skjer, men man vet jo aldri. Kan man komme til UL uke 22 og få vita at den sluttet å vokse i uke 8? Uten å få ‘mens’/blø eller noe?

shit! Men hvordan vet man da om man er gravid eller ikke hvis man ikke tar TUL?! Jeg har vært heldig *bank i bordet* og aldri mistet, håper virkelig ikke det skjer, men man vet jo aldri. Kan man komme til UL uke 22 og få vita at den sluttet å vokse i uke 8? Uten å få ‘mens’/blø eller noe?
Derfor denne tiden er så nervepirrende for oss som har mistet tidligere.. men kroppen lar ikke en «falsk»graviditet være i kroppen såpass lenge. Det kommer vel til et punkt hvor man begynner å blø før eller siden!

Ja det kan man. Leste en sak om ei som kom til ordinær ultralyd. Stor mage og alt. Fosteret døde helt i begynnelsen. Men livmor fortsette å vokse. Ingen blødninger. Alt som normalt. Tenk det sjokket da:( men heldigvis er det ikke vanlig! Føler man leser så mye om SA og MA på forum at det virker som alle har det. Men det er jo ofte de dårlige historiene som kommer ut, sjelden de som alt går fint med har behov for å dele det. leste vel noe som at av alle aborter er kun 2 prosent MA. Så føler meg maks uheldig som har opplevd det to ganger på rad!:eek:

Ja det kan man. Leste en sak om ei som kom til ordinær ultralyd. Stor mage og alt. Fosteret døde helt i begynnelsen. Men livmor fortsette å vokse. Ingen blødninger. Alt som normalt. Tenk det sjokket da:( men heldigvis er det ikke vanlig! Føler man leser så mye om SA og MA på forum at det virker som alle har det. Men det er jo ofte de dårlige historiene som kommer ut, sjelden de som alt går fint med har behov for å dele det. leste vel noe som at av alle aborter er kun 2 prosent MA. Så føler meg maks uheldig som har opplevd det to ganger på rad!:eek:
Men veldig ofte vil man ha en dårlig magefølelse lenge før dette. Jeg bestilte tul i hu og hast sist da jeg var sikker på at noe var galt, og det var det desverre. Kan gjerne svare på flere spørsmål om dette, men kanskje vi burde lage en egen tråd om disse tingene så folk kan velge å gå inn og lese eller ikke. Kan være veldig stressende å lese om ma osv når man dra før er i en sårbar situasjon:Heartpink

Back
Topp