Test av svineinfluensa vaksine på spedbarn i norge. (link)

ORIGINAL: Agrestic1

Slutt å kjør i folk alt mulig drit og la kroppen fungere som den er ment, nemlig å ordne opp selv uten all denne driten vi skl kjøres i oss.

Si det til de 14.000 barna i USA som årlig nå overlever pga. pneumokkervaksine. Før 2003 døde 14300 barn årlig i USA pga. pneumokokker, etter 2003 dør det i underkant av 300. Samme gjelder Norge. Død av pneumokokker er tilnærmet ikke-eksisterende hos barn som er vaksinert siden 2006 i barnevaksinasjonsprogrammet.

ORIGINAL: Kal-El

Slutt å kjør i folk alt mulig drit og la kroppen fungere som den er ment, nemlig å ordne opp selv uten all denne driten vi skl kjøres i oss.

Si det til de 14.000 barna i USA som årlig nå overlever pga. pneumokkervaksine. Før 2003 døde 14300 barn årlig i USA pga. pneumokokker, etter 2003 dør det i underkant av 300. Samme gjelder Norge. Død av pneumokokker er tilnærmet ikke-eksisterende hos barn som er vaksinert siden 2006 i barnevaksinasjonsprogrammet.

Akkurat når det gjelder pneumokokker så er det den eneste vaksina jeg er overbevist om. Derfor skl gullet få den når han passerer 1 år for da trenger han kun 1 dose og ikke 3. Så der er jeg enig med deg.

Men sånn generelt så er jeg av den oppfattelse at sykdom er noe vi må igjennom. Etter å ha vært igjennom endel selv i løpet av 12 år, så var det først når jeg sa nei takk til piller (medisiner) fra legen og heller lot kroppen få sjans til å ordne opp selv at jeg ble "frisk". Fordi at jeg selv har erfart at medisiner gjorde meg verre, så er det grunnen til at jeg er tilhenger av å la kroppen få naturlig immunitet. Ingen liker sykdom, eller har tid til det, og ikke unner jeg noen å være syke, jeg er også glad for at vi har ulike preparater som letter et sykdomsforløp, og det som holder alvorlige sykdommer i sjakk....men når det kommer til vaksiner generelt så er jeg virkelig skeptisk, mest fordi jeg hadde sterke reaksjoner på trippel vaksina selv slik at jeg ble aldri fullvaksinert (takk mamma for at du nekta)[:)] Og hvertfall til opplegget rundt SI og vaksina.

ORIGINAL: janpanmarsipan

Enn om noen år så viser det seg at vaksina ikke var bra for babyene, men disse foreldrene har tatt den avgjørelsen å la sine barn være prøvekaniner. Og barna blir alvorlig syke. Hvordan skal barna som ikke hadde noe å si den gangen de var prøvekaniner klare å forstå sine foreldre som tok denne avgjørelsen.

Jeg har ingen barn nå, men aldri i verden om jeg hadde tillatt at mine barn skulle ha vært prøvekaniner for denne vaksina. Det er vel mange av oss som er født på 70 og 80 tallet som har vært prøvekaniner for staten med denne hjernehinnebetennelse vaksina som var for mange år siden. Og vi fikk ikke vite om vi fikk ekte vaksine eller placebo sprøyta! Og flere har fått ettervirkinger av den vaksina.

Men hva er formålet til staten da? Det er vel å redde liv er det ikke? Og i alle aldersgrupper må det jo være noen som blir førstemann, eller? Det er vel uungåelig å gjøre det annerledes, i så fall kom gjerne med forslag til hvordan man kunne gjort det annerledes. Nå er det slik at vaksine mot hjernehinnebetennelse (pneumokokker-vaksine) har ført til at statistikken på død blandt barn under 3 år har sunket med 14.000 årlig fra 2003-2009 i USA.

Spedbarnsdød i Norge har også sunket drastisk siden 70-tallet, barnedød som følge av pneumokker har også sunket drastisk i Norge siden 2006 når dette ble fast del av barnevaksinasjonsprogrammet. Det er så og si ikke-eksisterende både i Norge og USA i de gruppene som har blitt vaksinert, vaksinen har vist å ha rundt 98% effektivitet på statistikken. Dvs der det før døde 14280 barn årlig av pneumokokker i USA, dør nå bare 280.

Noen må jo være de første i aldersgruppen for spedbarn som får H1N1-vaksinen også. De foreldrene som velger det gjør det nok ikke i øyenmed at "Nå skal jeg la ungen min være prøvekanin", men heller "H1N1 kan være livsfarlig for ungen min under 6 mnd hvis hun / han får det, og jeg vil gjerne beskytte ungen min".

Alt er en risiko, men blant de som vil ha vaksinen så vil jo ingen være førstemann, sånn vil det alltid være.

Når det gjelder hjernehinnebetennelsevaksina, så ble vi aldri fortalt før etterpå at vi var prøvekaniner. Og de som hadde alvorlige bivirkning ble ikke trodd heller!

Akkurat når det gjelder pneumokokker så er det den eneste vaksina jeg er overbevist om. Derfor skl gullet få den når han passerer 1 år for da trenger han kun 1 dose og ikke 3. Så der er jeg enig med deg.

Men sånn generelt så er jeg av den oppfattelse at sykdom er noe vi må igjennom. Etter å ha vært igjennom endel selv i løpet av 12 år, så var det først når jeg sa nei takk til piller (medisiner) fra legen og heller lot kroppen få sjans til å ordne opp selv at jeg ble "frisk". Fordi at jeg selv har erfart at medisiner gjorde meg verre, så er det grunnen til at jeg er tilhenger av å la kroppen få naturlig immunitet. Ingen liker sykdom, eller har tid til det, og ikke unner jeg noen å være syke, jeg er også glad for at vi har ulike preparater som letter et sykdomsforløp, og det som holder alvorlige sykdommer i sjakk....men når det kommer til vaksiner generelt så er jeg virkelig skeptisk, mest fordi jeg hadde sterke reaksjoner på trippel vaksina selv slik at jeg ble aldri fullvaksinert (takk mamma for at du nekta)[:)] Og hvertfall til opplegget rundt SI og vaksina.

Selvfølgelig skal vi gjennom hundrevis av sykdommer i løpet av livet, hvis ikke har vi ikke noe immunforsvar. Men her er det snakk om 10, toppen 15 veldig farlige sykdommer gjennomsnittsmennesket vaksineres mot i løpet av et liv. Dvs. sykdommer vi faktisk klarer oss uten, sykdommer som gjorde at gjennomsnittslevealderen på et menneske var rundt 40 for mindre enn 100 år siden.

Når det gjelder hjernehinnebetennelsevaksina, så ble vi aldri fortalt før etterpå at vi var prøvekaniner. Og de som hadde alvorlige bivirkning ble ikke trodd heller!

Det var nytt for meg. Kan du fortelle mer om det? evt. en artikkel om det?

ORIGINAL: Refleksheks

Samme som generell:

http://www.tv2nyhetene.no/dokument2/eksporterte-omstridt-vaksine-2400888.html

Her er iallefall en link som ikke er konspirasjonsteori - og som KANSKJE kan vise at FHI ikke AKKURAT utelukkende har rent mel i posen.
En vaksine som ga mange og alvorlige bivirkninger i Norge - ble sendt videre til New Zealand - MENS det ble utbetalt erstatninger til de som ble syke av den i Norge.

"Neeei, det handler IKKE om penger. De er utelukkende edle og noble...."

I informasjonsbrosjyren til ungdommene stod det ""det er usannsynlig at det skal oppstå alvorlige komplikasjoner"
Mens det i stortingsmeldingen stod følgende:  «... alvorlige bivirkninger ikke kan utelukkes» i forsøket.

Ja husker den saken nå etter å ha lest igjennom. Den saken er en veldig stygg ripe i lakken til FHI, og så langt unna konspirasjonsteori som overhodet mulig.

Det var nytt for meg. Kan du fortelle mer om det? evt. en artikkel om det?

jeg husker faktisk ikke når vi fikk vaksina, men jeg husker i ettertid å ha hørt mye om det på tv2 nyhetene. Og jeg snakket med andre som er like gamle som meg og de husker heller ikke når det var. Mener det var enten på slutten av 80-tallet eller begynnelsen av 90-tallet.

Jeg leste ikke denne jeg før jeg svarte på meldinga som var direkte til meg. Takk for at du fant det[:)]

Selvfølgelig skal vi gjennom hundrevis av sykdommer i løpet av livet, hvis ikke har vi ikke noe immunforsvar. Men her er det snakk om 10, toppen 15 veldig farlige sykdommer gjennomsnittsmennesket vaksineres mot i løpet av et liv. Dvs. sykdommer vi faktisk klarer oss uten, sykdommer som gjorde at gjennomsnittslevealderen på et menneske var rundt 40 for mindre enn 100 år siden.

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&id=556

Her er en link hvor det oppsummeres fakta rundt dette med vaksiner og sykdommer. Ja det er fra fritthelsevalg, men de refererer til kilder og de har oppsumert i korte trekk. Har også sett tabeller som viser at vaksiner ble innført når sykdommer var nesten borte fra landet, men de fant jeg ikke nå. Så jeg er skeptisk med god samvittighet.

Samme som generell:

http://www.tv2nyhetene.no/dokument2/eksporterte-omstridt-vaksine-2400888.html

Her er iallefall en link som ikke er konspirasjonsteori - og som KANSKJE kan vise at FHI ikke AKKURAT utelukkende har rent mel i posen.
En vaksine som ga mange og alvorlige bivirkninger i Norge - ble sendt videre til New Zealand - MENS det ble utbetalt erstatninger til de som ble syke av den i Norge.

"Neeei, det handler IKKE om penger. De er utelukkende edle og noble...."

I informasjonsbrosjyren til ungdommene stod det ""det er usannsynlig at det skal oppstå alvorlige komplikasjoner"
Mens det i stortingsmeldingen stod følgende:  «... alvorlige bivirkninger ikke kan utelukkes» i forsøket.

Ja husker den saken nå etter å ha lest igjennom. Den saken er en veldig stygg ripe i lakken til FHI, og så langt unna konspirasjonsteori som overhodet mulig.

Og flere slike saker har det visstnok vært - hvor vaksiner har blitt sendt til afrikanske land.
Det er ikke utelukkende konspirasjonsteorier man finner - som kan stille FHI til veggs, men jeg tror det er noe med systemet og den maktposisjon det har (samt MEKTIGE kontakter/samarbeidspartnere) som gjør vanskeliggjør en del bevis [;)]

Alle vaksiner har bieffekter, og alle vaksiner vil kreve noen få liv av f.eks mange millioner vaksinerte. Det betyr ikke at man skal slutte med dem, slutte å produsere dem eller slutte å eksportere dem. Utbetaling av erstatning til skaderoffere ved vaksinering er vanlig praksis uansett hvor god/trygg og effektiv en vaksine er. Problemet med 1989-saken med FHI er ikke at den resulterte i flere bivirkinger eller at det ble utbetalt erstatninger (som igjen er vanlig praksis for absolutt alle vaksiner), problemet var at FHI A: ikke testet den ordentlig når de hadde muligheten, B: Valgte å avbryte prosjektet i Norge fordi den var lite effektiv og dermed allikevel valgte å eksportere den til et annet land når den var uønsket av Norske myndigheter på samme tidspunkt.

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&id=556

Her er en link hvor det oppsummeres fakta rundt dette med vaksiner og sykdommer. Ja det er fra fritthelsevalg, men de refererer til kilder og de har oppsumert i korte trekk. Har også sett tabeller som viser at vaksiner ble innført når sykdommer var nesten borte fra landet, men de fant jeg ikke nå. Så jeg er skeptisk med god samvittighet.

Problemet med fritthelsevalg er at de har denne rekkefølgen/formelen:
1 del fakta
1 del tullball
1 del fakta tatt ut av sammenheng
1 del tullball
1 del fakta
1 del tullball
1 del fakta
etc etc etc...

Leste igjennom linken, og den oppsummerer noe fakta, og så to avsnitt senere begynner det med fantasirike tall som ikke stemmer med virkeligheten, for så igjen å legge inn noen fakta og tall tatt ut av sammenheng, så blander inn litt fantasihistorier igjen og utelukker andre viktige fakta (stråmenn kalles det).

De tallene i rapporten/linken du viste stemmer rett og slett ikke.

Jeg leste ikke denne jeg før jeg svarte på meldinga som var direkte til meg. Takk for at du fant det[:)]

You`re welcome [:)]
Tenk at vaksinen ble sendt videre - med full viten om hva den hadde forårsaket her til lands.

Ja og hvorfor blir den det? Har det noe med penger å gjøre? For hvem vil vel ta en vaksine som du vet har vært prøvd på andre i andre land og forårsaket skade på andre mennesker. da burde den ha blitt videre utviklet og funnet ut at den er helt trygg før den sendes videre.
Det er mye jeg ikke forstår med politikk. For selv om dette er legemiddelindustri så er det mye politikk i det også. Ikke nasjonal politikk eller internasjonal, men allikevel politikk!

Back
Topp