Terminmåling

SiljeVanilje82

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Augustbarna 2021
Er seff veldig nysgjerrig på hva terminen bli OM dette går bra, og jeg ser at termindatoene varierer. Er den egen app for oss IVF kvinner? Eller bruker vi mensenstart som resten?

Er seff veldig nysgjerrig på hva terminen bli OM dette går bra, og jeg ser at termindatoene varierer. Er den egen app for oss IVF kvinner? Eller bruker vi mensenstart som resten?
Ingen app jeg har funnet, men bruker denne siden og plusser på 3 dager siden Norge regner at et svangerskap varer i 283 dager. (Andre land 280 dager)
https://aleris-hamlet-fertility.dk/...lgJMfE78w3AAqeM5EBd4ffXXTqwdtS74aAralEALw_wcB

Vet også at det er forskjellig fra jormødre/leger hvordan de beregner termin ved IVF. Noen forholder seg til mens andre til uttak/innsett.

Den må du forklare litt nærmere for meg. Kommer vel an på hva man setter inn og når, eller?
Nei, ved uttak/befruktning er du 2+0:) setter du inn 2, 3 eller 5 dagers så er du fortsatt 14 dager ved 14 dpo, altså 2 uker til = 4+0. Håper du skjønte:D Du vet jo når befruktning skjer ved ivf, så man er alltid 2+0 da. Edit; ved fryseforsøk så er du 2, 3 eller 5dpo ved innsett ettersom hvor gammelt embryoet er. Altså 2+2, 2+3 eller 2+5.

Nei, ved uttak/befruktning er du 2+0:) setter du inn 2, 3 eller 5 dagers så er du fortsatt 14 dager ved 14 dpo, altså 2 uker til = 4+0. Håper du skjønte:D Du vet jo når befruktning skjer ved ivf, så man er alltid 2+0 da.
Haha ja jeg leste 12 dpo :woot:
Men om man setter inn frys så trenger det nødvendigvis ikke være rett å regne på den måten.

Jo, det er det. Da kan du ikke nødvendigvis ta utgangspunkt i uttak, men hvor mange dager embryo er + 2 uker :)
Ja var det jeg mente, men ikke klarte å stotre det ut av meg. Har jo hatt mange frysforsøk, men da med styrt syklus og har da også satt inn gjerne 3 uker etter ordinær el. Så det ble så feil i hode mitt med 14 dpo = 4+0. Kanskje på tide å ta kveld

Back
Topp