Terminer.

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Når jeg var på første kontroll hos jordmor satt hu terminen til 18.01. Det var med 28 dagers syklus. Min egen termin ble 13.01, da jeg har en 23 dagers syklus. Så var jeg på tul for en uke siden, hu satt ny termin til 10.01-2020
Hva skal jeg forholde meg til?:hilarious:
 
Samma her:) Mens termin er 17.01, men på UL med to forskjellige ultralydteknikere ble jeg målt til at termin var 13, og 10. Så forelpig går jeg etter 13, så får vi se hva de sier på ordinær :)
 
Jeg hadde gått etter den terminen du mener er rintig. Jeg var på tul i uke 7, da fikk beg termindato 5dager senere enn min beregning. Men så var jeg på tul igjen i uke 14, og da kom de frem til samme som jeg hadde komt frem til:)
 
Takk for svar dere :) jeg har fulgt termindato etter egne beregninger, så da fortsetter jeg med det frem til oul. :)
 
Enig at du bør følge din egen termin. Jeg har tatt eggløsningstester og graviditetstester tidlig, så vet når jeg ble gravid. Regnet meg fram til termin 9. Januar.

Jordmor og legen sa termin var 6. januar pga første dag i siste mens.

1. tul målte termin 11. januar. Uke 7+0.

2. tul målte termin 7. 8. og 9. januar. Uke 14+0.
 
Jeg tenker også det er mest nøyaktig å forholde seg til egen termin, i hvert fall hvis man er ganske sikker på når unnfangelsen skjedde.

Forrige svangerskap ble jeg stadig flyttet fremover på TUL (var på 3), men visste nøyaktig termin fordi jeg ble gravid med IVF. På OUL fikk jeg samme termin som datoen for IVF-forsøket tilsa igjen.

Denne gangen har jeg også blitt satt frem på TUL, to ganger. Nå er jeg ikke hundre prosent sikker på dato for unnfangelse, så foreløpig går jeg ut i fra datoen på første ultralyd (dessuten er det kjekt å være litt lenger på vei enn jeg egentlig tror jeg er :p)
 
Jeg tenker ikke så mye på termin før OUL. Blir flyttet i øst og vest på tul/fosterdiagnostikk, men termin har jo strengt tatt ikke noe å si før man får den «offisielle» på oul. Så lenger man vet sånn omtrent hvor langt man er på vei da. :)
 
Jeg bruker konsekvent menstermin fram til OUL, selv om TUL har sagt litt forskjellig. Det kun snakk om noen dager fra eller til.
 
Back
Topp