Terminberegning

K.L#

Forumet er livet
Septembermødre <3
Marsmellows-15
Blir forvirret jeg nå! Jeg har termin 28.mars. Dvs er 9+6 i dag.... MEN i går på ul, sa hun jeg var 9+5 (stemmer perfekt med mine beregninger), og at termin da er 25.mars!!! La ikke så mye i d og holder meg til min termin, MEN var hos lege på første kontroll og sa at termin er 28 mars, Og da skrev hun at jeg er 9+4.... Blir skikkelig forvirret jeg nå... Hva stemmer??? :P

Jeg har termin 25
Mars og er 10+1 i dag...

Excuse me, Damn that autocorrect!

Jeg har termin 25
Mars og er 10+1 i dag...

Excuse me, Damn that autocorrect!
Ja, men da holder jeg meg til 28.mars! :) blir jo sikkert 1-3 dagers forandring på OUL uanset (pleier ihvertfall d), og får bare starte følge deres utregning når den tid kommer ;)

Da jeg var på ultralyd fikk jeg beskjed om at de brukte litt ulike modeller for å regne termin.. Hos legen fikk jeg termin 22.mars, hos UL 23.mars. Og det selv om utgangspunktet er det samme...

~ Lille Fidus plageånd 22.03.15 :D ~

Utregning på babyverden appen sier at jeg har termin 29 mars, men legen sa 26 mars, med samme utgangspunkt. Jeg er små forvirret selv :-)

Svangerskapets gjennomsnittslengde regnes for å være alt fra 40 uker til 40 uker + 3 dager. Forskjellige steder bruker derfor forskjellig utregning alt etter retningslinjene på det aktuelle stedet. Sykehuset bruker 40+3 beregningen. Tror det er "mest rett". Det samme gjør appen ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mange sykehus regner nå et svangerskap som 40+3, mens en del leger fortsatt regner det som 40+2, så det kan i hvert fall variere litt der... På sykehuset regner de i hvert fall min termin til 19. mars, fastlegen min sier 18. mars.
Babyverden sin terminkalkulator regner så vidt jeg vet 40+3. :) Ser det er noen av dere som har et sprik på 3 dager, da må jo noen av legene ha regnet termin etter den "amerikanske modellen" da, 40+0...? Jaja, på oul får vi i hvert fall fastsatt termin en gang for alle. ;)

Det er 40+3 som er "den nye" utregningsmetoden, men mange bruker fortsatt gamle utregninger som kan være alt fra 40+0, 40+1, 40+2 og 40+3.

Når jeg var på OUL sist ble jeg flyttet på 4 dager, men fikk ny termin kun 3 dager frem :P
Så St.Olavs bruker tydeligvis 40+2 regnemetoden, mens legen brukte 40+3.

Så kommer det også ann på sykluslengden din!

❤️ Mars 2015 ❤️

Back
Topp