Terminbekreftelse

Ja, burde nok spurt jordmor jeg også. Men skal ikke til henne før om halvannen uke og vil ikke vente så lenge. I tillegg er det litt å kjøre dit så vil helst slippe det. Min lege vil fortsatt ikke skrive egen bekreftelse. Fikk beskjed om å legge et hvitt papir over informasjonen på helsekortet jeg ikke ville at andre skulle se også kopiere/scanne det. Ikke noe problem for min del det altså, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig.
Jeg vil kanskje anbefale å skifte lege etterhvert. Virker ikke som om personen er særlig oppegående. Min stusset ikke på å skrive en erklæring og den du går til kontroll hos SKAL skrive egen erklæring. Dumme lege...o_O

Høres ut som en merkelig lege, det tok min lege Max 1 minutt å ordne det for meg..

ok, men helsekortet burde holde som bekreftelse så lenge det er skrevet på det etter uke 26? :)

Husker selvfølgelig ikke hvordan jeg gjorde det forrige gang :p
Det var ikke godt nok for nav her pga at jordmor hadde signert med initialene sine.... nav i ett nøtteskall

Jeg vil kanskje anbefale å skifte lege etterhvert. Virker ikke som om personen er særlig oppegående. Min stusset ikke på å skrive en erklæring og den du går til kontroll hos SKAL skrive egen erklæring. Dumme lege...o_O

Skal innrømme at jeg har vært inne på tanken. Har hatt et litt trøblete svangerskap og er ikke alltid jeg har følt at legen har tenkt på meg og mitt/barnets beste. Dette var liksom bare dråpen. 3 ganger har jeg spurt om denne erklæringa, men aldri fått den. Fått samme svar hver gang. Frustrerende :P

Blir så frustrert så må få det ut her :p
Jeg hadde tenkt til å legge ved kopi av helsekortet men etter å ha lest denne tråden ble jeg usikker og følte meg ikke komfortabel med å sende inn helsekortet allikevel. Det er jo en del info der som nav ikke har noe med. Så tok kontakt med legesenteret i helgen på deres SMS tjeneste og forklarte at jeg ikke ønsket å sende inn helsekortet til NAV og at jeg derfor ønsket terminbekreftelse. Meldingen jeg fikk tilbake i dag var "du kan ta kopi av helsekortet". Altså - skal det være så innmari vanskelig å skrive en liten lapp med noen linjer om hvor langt jeg er på vei for så å signere denne?!
Skal selvfølgelig tinge de igjen nå når tlf er åpen igjen, men blir så oppgitt.

Ja det var kleint og ikke forstå det. Jeg sender heller ikke inn kopi av helsekortet.
Det som står der har NAV ingenting med!

Jeg fikk terminbekreftelse av jordmor i uke 21, og hun sa da at hun mente det ville være greit og bli godkjent. Hadde ikke studert så mye på NAV sine regler da. Sendte den inn til NAV med søknaden, men de sa den måtte være daterte etter 26 fullgåtte uker. Nå står det en ny frist om at jeg må levere inn ny bekreftelse innen 16.juni hvis jeg ikke vil jeg risikere at de sletter søknaden. Ringte NAV i går, og spurte om det holder at jeg får en terminbekreftelse av jordmor når jeg skal der nå på torsdag (16.juni) og skanner eller tar bilde og laster den opp i løpet av dagen. Hun på NAV-telefonen sa det var ok. Hun sa for øvrig at man også kan bruke kopi av helsekortet. Synes det høres rart ut. Det står mye spesiell info der. Vil ikke laste opp personnummer, og info om at jeg har GBS (streptokokker i underlivet), bekkenløsning og svangerskapsdiabetes. Det har da ikke de noe med! :( Tullete at ikke en bekreftelse etter uke 20 skal kunne fungere.

Leste forresten artikkel om dette fra i fjor:
https://www.nrk.no/vestfold/reagerer-pa-nav-oppfordring-til-gravide-1.12336400

Jeg fikk terminbekreftelse av jordmor i uke 21, og hun sa da at hun mente det ville være greit og bli godkjent. Hadde ikke studert så mye på NAV sine regler da. Sendte den inn til NAV med søknaden, men de sa den måtte være daterte etter 26 fullgåtte uker. Nå står det en ny frist om at jeg må levere inn ny bekreftelse innen 16.juni hvis jeg ikke vil jeg risikere at de sletter søknaden. Ringte NAV i går, og spurte om det holder at jeg får en terminbekreftelse av jordmor når jeg skal der nå på torsdag (16.juni) og skanner eller tar bilde og laster den opp i løpet av dagen. Hun på NAV-telefonen sa det var ok. Hun sa for øvrig at man også kan bruke kopi av helsekortet. Synes det høres rart ut. Det står mye spesiell info der. Vil ikke laste opp personnummer, og info om at jeg har GBS (streptokokker i underlivet), bekkenløsning og svangerskapsdiabetes. Det har da ikke de noe med! :( Tullete at ikke en bekreftelse etter uke 20 skal kunne fungere.

Leste forresten artikkel om dette fra i fjor:
https://www.nrk.no/vestfold/reagerer-pa-nav-oppfordring-til-gravide-1.12336400
Personnummeret ditt har NAV fra før, men alt det andre har de absolutt ikke noe med. Er derfor det og står i NAV sine retningslinjer at det skal ha en Terminbekreftelse eller erklæring. Blir da ett eget brev. Merkelig at der er så mange forskjellige måter å gjøre ting på i NAV. En skulle tro NAV var NAV liksomo_O

Personnummeret ditt har NAV fra før, men alt det andre har de absolutt ikke noe med. Er derfor det og står i NAV sine retningslinjer at det skal ha en Terminbekreftelse eller erklæring. Blir da ett eget brev. Merkelig at der er så mange forskjellige måter å gjøre ting på i NAV. En skulle tro NAV var NAV liksomo_O
Ja, de har personnummeret mitt, men vet ikke hva som kan skje i den opplastningsprosessen, og det at man tar bilde av det med mobilen og sender bilde av kortet til e-post. Vi har i alle fall veldig strenge regler på jobben om at vi ikke skal skanne noe av klienters papirer som inneholder personnummer til e-post av nettsikkerhetsmessige grunner. I brevet jeg fikk fra NAV lokalt om at bekreftelsen fra jordmor ikke var god nok så stod det også at jeg kunne laste opp bilde av helsekort, og det sa også NAV sentralt på telefonen. Merkelig synes jeg. NAV er visst ikke alltid NAV ;)

Ja, de har personnummeret mitt, men vet ikke hva som kan skje i den opplastningsprosessen, og det at man tar bilde av det med mobilen og sender bilde av kortet til e-post. Vi har i alle fall veldig strenge regler på jobben om at vi ikke skal skanne noe av klienters papirer som inneholder personnummer til e-post av nettsikkerhetsmessige grunner. I brevet jeg fikk fra NAV lokalt om at bekreftelsen fra jordmor ikke var god nok så stod det også at jeg kunne laste opp bilde av helsekort, og det sa også NAV sentralt på telefonen. Merkelig synes jeg. NAV er visst ikke alltid NAV ;)
Ikke søren om de får infoen som står på helsekortet mitt!!!:p

Ikke søren om de får infoen som står på helsekortet mitt!!!:p
Nei, det sa jeg til NAV-dama i telefonen i går ;) Eller sa det ikke sånn "ikke søren..." men nesten ;) Åhoi. De skal ikke få lov å sitte der og le av mine kroppslige issues på fredagskaffen :p Litt sånn "stakkars de der som bor der og der... vært gjennom mislykket IVF, hun er overvektig, og har fått sv.diabetes og har GBS... Hva er det liksom? En STD? Hvem kan hun ha vært så "vill i høyet" med? :p Typisk NAV lokalt. Mye sladder tror jeg... Nei, nå er jeg litt slem.

Nei, det sa jeg til NAV-dama i telefonen i går ;) Eller sa det ikke sånn "ikke søren..." men nesten ;) Åhoi. De skal ikke få lov å sitte der og le av mine kroppslige issues på fredagskaffen :p Litt sånn "stakkars de der som bor der og der... vært gjennom mislykket IVF, hun er overvektig, og har fått sv.diabetes og har GBS... Hva er det liksom? En STD? Hvem kan hun ha vært så "vill i høyet" med? :p Typisk NAV lokalt. Mye sladder tror jeg... Nei, nå er jeg litt slem.
Hahahahahaha!!! Jeg trengte den latteren!!:p Er nok kanskje ikke helt sånn over alt, men der finnes noen;) Sto det ikke i nyhetene for litt siden at NAV ansatte har en tendens til å gjøre ulovlige søk i systemet?

Jeg hadde ikke stolt på at nav godkjenner kopi av helsekortet!

Jordmor (eller lege) du går på svangerskapskontroller hos SKAL ordne med egen bekreftelse på dette her etter uke 27. Uten denne behandler de ikke søknaden din om foreldrepenger heller.

Jeg har ordnet en fil av min som jeg sender inn sammen med søknaden om foreldrepenger til nav. Ikke søren om jeg sender fra meg orginalen...

Nav(dama jobber med foreldrepenger og slikt) sa selv til meg at det skulle holde, men vi får se - ringer snart og dobbeltsjekker at det er greit.

J
Hahahahahaha!!! Jeg trengte den latteren!!:p Er nok kanskje ikke helt sånn over alt, men der finnes noen;) Sto det ikke i nyhetene for litt siden at NAV ansatte har en tendens til å gjøre ulovlige søk i systemet?
Ja, det leste jeg også :p

Back
Topp