Terminbekreftelse

Camilla87

Betatt av forumet
Hei dere

Jeg bare lurte på hvordan dere har gjort det ift. det med terminbekreftelse i søknaden om foreldrepenger?

Holder det å ta bilde av helsekortet f.eks? Å legge det ved som vedlegg i elektronisk søknad? Har sendt mange dokumenter til de elektronisk tidligere hvertfall.

- Ja, vet jeg bare kan ringe å spørre - men ringte de akkurat ang. noe annet, så tenkte bare spørre her først ;)

Du tar bimde av terminbekreftelsen som du får av jm eller lege ettee uke 26:)

Nei, jeg tror du må få et eget ark med terminbekreftelse fra jordmor eller lege, de må skrive under med underskrift for at det skal gjelde. Jeg fikk også stempel

Jeg fikk et eget papir av jordmor som kun var ment til dette formål med å sende inn til nav:) Scannet inn og lastet opp i den elektroniske foreldrepengersøknaden.

Legen min sa det holdt å scanne inn helsekortet for der står terminen. Så dette skal jeg gjøre :)

Jeg la ved bilde av helsekortet :) Var faktisk innom nav og spurte om det var nok, for var i gata :)

Jeg måtte ha legeerklæring på det. Og, i tillegg så måtte den være fra uke 27...26 fullgåtte uker, så datoen på brevet måtte være fra da jeg var 27+. De gjør det ikke enkelt på enkelte kontorer;)

Ja, det skal holde med kopi/bilde av helsekort så lenge det er datert og skrevet på etter uke 26 :) Ringte og hørte! Så får vi se om det går igjennom og blir godkjent - virker som de har litt ulike regler fra person til person / kontor til kontor av og til :p
Men ser det er flere som har fått samme beskjeden :)

Blir så frustrert så må få det ut her :P
Jeg hadde tenkt til å legge ved kopi av helsekortet men etter å ha lest denne tråden ble jeg usikker og følte meg ikke komfortabel med å sende inn helsekortet allikevel. Det er jo en del info der som nav ikke har noe med. Så tok kontakt med legesenteret i helgen på deres SMS tjeneste og forklarte at jeg ikke ønsket å sende inn helsekortet til NAV og at jeg derfor ønsket terminbekreftelse. Meldingen jeg fikk tilbake i dag var "du kan ta kopi av helsekortet". Altså - skal det være så innmari vanskelig å skrive en liten lapp med noen linjer om hvor langt jeg er på vei for så å signere denne?!
Skal selvfølgelig tinge de igjen nå når tlf er åpen igjen, men blir så oppgitt.

Jeg har fått egen bekreftelse fra jordmor!

Ja, burde nok spurt jordmor jeg også. Men skal ikke til henne før om halvannen uke og vil ikke vente så lenge. I tillegg er det litt å kjøre dit så vil helst slippe det. Min lege vil fortsatt ikke skrive egen bekreftelse. Fikk beskjed om å legge et hvitt papir over informasjonen på helsekortet jeg ikke ville at andre skulle se også kopiere/scanne det. Ikke noe problem for min del det altså, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig.

Du kan jo evt sende mail/ringe jm og høre om hun kan lage et papir til deg som hun scanner og sender på mail:)

Ja, burde nok spurt jordmor jeg også. Men skal ikke til henne før om halvannen uke og vil ikke vente så lenge. I tillegg er det litt å kjøre dit så vil helst slippe det. Min lege vil fortsatt ikke skrive egen bekreftelse. Fikk beskjed om å legge et hvitt papir over informasjonen på helsekortet jeg ikke ville at andre skulle se også kopiere/scanne det. Ikke noe problem for min del det altså, men skjønner ikke at det skal være så vanskelig.
Jeg fikk bekreftelse sendt fra jm i posten! :) men hun kan sikkert maile også hvis du ønsker... Bare ring og snakk med dem!

Jeg endte med å redigere helsekortet slik at det er en hvit boks over tingene som er privat. Men blir det ikke godkjent er det ingen tvil om at jeg skal snakke med jordmor i stedet for legen min :P

Jeg hadde ikke stolt på at nav godkjenner kopi av helsekortet!

Jordmor (eller lege) du går på svangerskapskontroller hos SKAL ordne med egen bekreftelse på dette her etter uke 27. Uten denne behandler de ikke søknaden din om foreldrepenger heller.

Jeg har ordnet en fil av min som jeg sender inn sammen med søknaden om foreldrepenger til nav. Ikke søren om jeg sender fra meg orginalen...

Back
Topp