Termin i romjula?

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Beveger meg litt ekstra inn her tror jeg. Har termin 6.Januar, men har fått svangerskapsdiabetes, og antas å bli satt i gang i uke 39 som da er romjula....

Regner med flere her har termin så sent på året. Hva tenker dere om det? Jeg var så innstilt på å få «eldst i klassen» barn, men risikerer jo å virkelig få «yngst i klassen» barn :P

Beveger meg litt ekstra inn her tror jeg. Har termin 6.Januar, men har fått svangerskapsdiabetes, og antas å bli satt i gang i uke 39 som da er romjula....

Regner med flere her har termin så sent på året. Hva tenker dere om det? Jeg var så innstilt på å få «eldst i klassen» barn, men risikerer jo å virkelig få «yngst i klassen» barn :p
Har ikke termin i romjula, men kan absolutt får d med termin 20desember:hilarious: Eg skulle aldri ha desember barn. Litt fordi de gjerne er ett helt år etter de eldste i bhg/skole. Hvordan de greier seg ifh til de eldre osv. Men her sitter eg altså med termin i slutten av desember:hilarious: veldig godt planlagt som eg får høre hver eneste dag:banghead:

Har ikke termin i romjula, men kan absolutt får d med termin 20desember:hilarious: Eg skulle aldri ha desember barn. Litt fordi de gjerne er ett helt år etter de eldste i bhg/skole. Hvordan de greier seg ifh til de eldre osv. Men her sitter eg altså med termin i slutten av desember:hilarious: veldig godt planlagt som eg får høre hver eneste dag:banghead:

Hehe ja det kan jo fort bli romjula på deg, men kan jo også fort bli tidligere også! Selv håper jeg å bli satt i gang i uke 38 i stedet for 39, for da får jeg heller før jul! Men det vil de nok ikke :P

Ja ikke sant. Skulle ikke ha desember barn jeg heller. Og med de forrige barna har jeg alltid gått over termin så føltes safe med termin i begynnelsen av januar, så skulle ungen bli født i midten av januar :P Og så sitter jeg plutselig her da, med oddsene på at det blir desember barn i stedet :hilarious:

Hehe ja det kan jo fort bli romjula på deg, men kan jo også fort bli tidligere også! Selv håper jeg å bli satt i gang i uke 38 i stedet for 39, for da får jeg heller før jul! Men det vil de nok ikke :p

Ja ikke sant. Skulle ikke ha desember barn jeg heller. Og med de forrige barna har jeg alltid gått over termin så føltes safe med termin i begynnelsen av januar, så skulle ungen bli født i midten av januar :p Og så sitter jeg plutselig her da, med oddsene på at det blir desember barn i stedet :hilarious:
Hehe skal ikke være lett altså. Jeg gikk over 14 dager sist, så lever i håpet om d denne gang og. Da blir d 2/3 januar istedenfor:D

Hehe skal ikke være lett altså. Jeg gikk over 14 dager sist, så lever i håpet om d denne gang og. Da blir d 2/3 januar istedenfor:D

Haha det hadde jo vært hell i uhell! Men de setter vel i gang senest dag 11 nå? :P

Hørte noe snakk om d ja, men da er d bare å fortelle kroppen at ingen rier før kl er 23.50 den 11 dagen:hilarious::hilarious: Ler av meg selv nå:android:

Hahaha, lykke til :hilarious::hilarious:
Min strategi er å grine meg til tidligere igangsetting så jeg er hjemme med baby til jul. Så får vi se hvordan det går :hilarious:

Regner med flere her har termin så sent på året. Hva tenker dere om det? Jeg var så innstilt på å få «eldst i klassen» barn, men risikerer jo å virkelig få «yngst i klassen» barn :p
Velkommen her til oss i desember-gjengen :D
Jeg har ikke termin i romjulen, men 23.desember, så det er jo i slutten av desember. Håper på å få babyen enten på et par uker før termin, eller etter nyttårsaften... :p

Termin i romjula her og, 28. desember. Men kan godt drøye til januar for min del. Er ikke så mange dagene om å gjøre heller, så mulighetene er der!

Om vi går over er siste dag for igangsetting 31/12. Samboeren sier han skal nekte å bli satt igang da, vi heller ha i januar :,) Hehe. Har sjøl ei venninne som sier at å ha bursdag i desember er så kjipt :/ lov å håpe, Hehe

Velkommen her til oss i desember-gjengen :D
Jeg har ikke termin i romjulen, men 23.desember, så det er jo i slutten av desember. Håper på å få babyen enten på et par uker før termin, eller etter nyttårsaften... :p

Takk!
Ja 23.desember er jo en spennende dato å ha termin! Når har du født i forhold til termin før? :)

Termin i romjula her og, 28. desember. Men kan godt drøye til januar for min del. Er ikke så mange dagene om å gjøre heller, så mulighetene er der!

Ja mulighetene er der! Hva tenker du om termin så sent? Vi kan jo ikke velge når disse små kommer.. men romjula skulle jeg så inderlig unngått...

Om vi går over er siste dag for igangsetting 31/12. Samboeren sier han skal nekte å bli satt igang da, vi heller ha i januar :,) Hehe. Har sjøl ei venninne som sier at å ha bursdag i desember er så kjipt :/ lov å håpe, Hehe

Hehe se det ja! Dere får nok drøye en dag, hvis alt er fint med mor og barn. Men det er jo sjeldent at man går full overtid, så sjansen er vel størst for desember barn hos deg..

Ja mulighetene er der! Hva tenker du om termin så sent? Vi kan jo ikke velge når disse små kommer.. men romjula skulle jeg så inderlig unngått...
Termin sent i desember er litt tja, men jeg er mer glad for at jeg ble gravid i det hele tatt. :)

Hehe se det ja! Dere får nok drøye en dag, hvis alt er fint med mor og barn. Men det er jo sjeldent at man går full overtid, så sjansen er vel størst for desember barn hos deg..
Har faktisk mer tru på at babyen kommer før termin :) Så lenge han kommer og er frisk så bryr vi oss svært lite når det skjer :)

Takk!
Ja 23.desember er jo en spennende dato å ha termin! Når har du født i forhold til termin før? :)
Med første ble jeg satt i gang 13 dager etter termin, mens andremann kom dagen etter termin. Men de sier jo at nummer tre kan være en luring, så godt mulig jeg går langt over denne gangen også. Blir spennende uansett :)

Etter flere spontanaborter og exu så er jeg bare veldig glad for å at jeg ble gravid igjen med friske barn, uansett hvilke måned. Har termin 18.jan, men siden det er to stk så blir jeg satt i gang i desember. Om det ikke starter av seg selv tidligere da.
Har ei fra før som også er født i desember, og hun ligger mye bedre an på skolen enn mange andre i klassen sin, så det er ingen hindring heller:happy:

Hei, skjønner frustrasjonen din. Hvor høye verdier trigger igangsetting av fødsel i uke 39? Jeg har også svangerskapsdiabetes og termin samtidig med deg. Har ikke fått noe indikasjon på at de skal sette meg i gang før ennå. Takk for at du deler! :hello

Hei, skjønner frustrasjonen din. Hvor høye verdier trigger igangsetting av fødsel i uke 39? Jeg har også svangerskapsdiabetes og termin samtidig med deg. Har ikke fått noe indikasjon på at de skal sette meg i gang før ennå. Takk for at du deler! :hello

Høye verdier vil i hovedsak blir regulert med medisiner, og på medisiner setter de ofte i gang fødselen før termin. Selv er jeg ikke kommet så langt i prosessen at jeg må pp medisiner, selv om blodsukkeret ikke er under kontroll. Så for meg er det andre ting som taler for igangsetting. Risikoen for stort barn er stor, og litt ekstra siden jeg får store barn selv uten sv dia, i tillegg har jeg styrtfødsler og 1 t reisevei til sykehus.

Så ikle garantert igangsetting på meg, men det vil nok være lurt med en kontrollert igangsetting på sykehus :)

klarer du å kostholdsregulere? :)

Høye verdier vil i hovedsak blir regulert med medisiner, og på medisiner setter de ofte i gang fødselen før termin. Selv er jeg ikke kommet så langt i prosessen at jeg må pp medisiner, selv om blodsukkeret ikke er under kontroll. Så for meg er det andre ting som taler for igangsetting. Risikoen for stort barn er stor, og litt ekstra siden jeg får store barn selv uten sv dia, i tillegg har jeg styrtfødsler og 1 t reisevei til sykehus.

Så ikle garantert igangsetting på meg, men det vil nok være lurt med en kontrollert igangsetting på sykehus :)

klarer du å kostholdsregulere? :)
Hei igjen, takk for utfyllende svar. Ja, jeg ligger langt under grensen 2 timer etter måltider, men er 0,1 over på morgenmålingene. Veldig stabile tall, men jeg er 45 år så alder jobber mot meg. Var selv liten da jeg ble født til termin og min førstefødte var også liten. Jeg håper som du på ikke å få fødsel i romjula. -Men til syvende og sist har jo dette veldig lite å si i forhold til å få et friskt barn og en grei opplevelse av fødsel. Ønsker deg masse lykke til!:smiley-angelic003

Back
Topp