St. Olavs reknar termin frå innsett. Har heile vegen synest at det blir feil, og fekk det bekrefta no på ul i alle fall![]()
Det er feil i følge retningslinjene til Legeforeningen. Uttak skal regnes som 2+0, og innsett av fryseegg skal regnes som 2+2.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
St. Olavs reknar termin frå innsett. Har heile vegen synest at det blir feil, og fekk det bekrefta no på ul i alle fall![]()
Høres helt feil ut å regne fra innsett. Da har jo egget vært befruktet og delt seg flere dager. Jeg stusser over dato jeg fikk fra min klinikk. 9. november. Terminkalkulatoren her på BV sier 12. november når jeg bruker uttak som befruktningsdag. Har de kortere termin i Danmark?![]()
Aha, det forklarer vel sakenVeldig mange land har 40+0. Norge har 40+2/40+3.![]()
Hva er det som er ulempen om de flytter termin? Ser flere har diskutert det her inne før, men skjønner ikke hva som evt. blir galt annet enn en dag fra eller til. Har aldri kommet så langt at jeg trenger å tenke på det, så jeg er bare nysgjerrigDa har vi vært på ul og jeg ble flyttet 3 dager tilbake I fht ivf termin. Hjalp ikke å diskuter på det. Jeg er veldig glad for at alt var bra men skikkelig sur for at de flytta termin
Hva er det som er ulempen om de flytter termin? Ser flere har diskutert det her inne før, men skjønner ikke hva som evt. blir galt annet enn en dag fra eller til. Har aldri kommet så langt at jeg trenger å tenke på det, så jeg er bare nysgjerrig![]()
Aha! Men da skjønner jeg hvorfor man vil ha "riktig" termindato3 dager er jo ikke så mye. Er mest prinsipp sak for min del. Man vet jo når befruktningen var, det etr ingen tvil.
pluss at jeg fikk 9 dager over termindato forrige gang og da hadde hver eneste dag noe å si, for da spiller det en rolle i fht igangsetting.
Og i fht når de velger å redde babyen om man skulle føde alt for tidlig, da har 3 dager også mye og si, er jeg 22+4 redder de ikke babyen, men i følge prøverør s terminen er jeg egentlig 23 uker.
Men som sagt så er det litt prinsipp, hvorfor velger de å flytte noen mens andre flytter de ikke kun fordi det er prøverør..