Termin 25 desember ❤️

Det går jo, vi må bare ta litt ekstra hensyn men.. heldigvis ikke lenge igjen, når en kommer litt mer "inni" det så går det greit.. Men kjenner jeg gleder meg ikke til belastningen som skal gjøres 6 uker etter fødsel.. amming, tørste og tretthet og nyfødt baby!? :arghh:
Hehe, nei du sier noe:wtf: etter fødsel er alt med blodsukker historie:joyful::dead: men du nærmer deg jo med stormskritt nå. Tenk du er snart høygravidxsmile9
 
Hehe, nei du sier noe:wtf: etter fødsel er alt med blodsukker historie:joyful::dead: men du nærmer deg jo med stormskritt nå. Tenk du er snart høygravidxsmile9
Ja, håper virkelig det!
Ja, tenk det bare små små dagen igjen.. :)
Hvordan står det til med deg ?
 
31+1 :talk017
Det går sakte men sikkert fremover.
Magen vokser og lillesøster ligger ca 10 prosent over normalen. Formen er ganske grei, men jeg merker at det skal ikke mye ordning og styring til før kynnerne kommer og rygg og bekken sier i fra. Er 100 prosent sykemeldt en liten stund til. Og så får vi se. Kjenner masse liv og bevegelse. Skvetter ofte til når det kjennes ut som om noen pirker på meg fra innsiden på sidene med kvert. Blir ikke helt vant til det. Hehe. Blodsukkeret holder seg stabilt og jeg tilater meg selv mer karbohydrater.

Satt akkurat å så på fødselsbilder fra da storesøster ble født:love7 og jeg er bare et eneste stort smil, bilde jeg så på var tatt noen minutter etter at hun kom ut. Hun var stor, men fødelen var så flott allikevel. Kjenner ikke at jeg gruer meg til fødsel. Jeg er klar og jeg vet at jeg kan klare det. Gleder meg sånn til å møte lillemor:Heartbigred
Får like mitt eget innlegg siden ingen andre gjør det her inne. Kalde skuldre, jeg forstår tydeligvis ikke kodeksene. Skal jo være en dagbok, men får skrive en i bokform i stedet! Lykke til jenter håper dere får en fin tid videre og lykke til med fødsel. Ønsker dere alt vel:Heartred
 
31+1 :talk017
Det går sakte men sikkert fremover.
Magen vokser og lillesøster ligger ca 10 prosent over normalen. Formen er ganske grei, men jeg merker at det skal ikke mye ordning og styring til før kynnerne kommer og rygg og bekken sier i fra. Er 100 prosent sykemeldt en liten stund til. Og så får vi se. Kjenner masse liv og bevegelse. Skvetter ofte til når det kjennes ut som om noen pirker på meg fra innsiden på sidene med kvert. Blir ikke helt vant til det. Hehe. Blodsukkeret holder seg stabilt og jeg tilater meg selv mer karbohydrater.

Satt akkurat å så på fødselsbilder fra da storesøster ble født:love7 og jeg er bare et eneste stort smil, bilde jeg så på var tatt noen minutter etter at hun kom ut. Hun var stor, men fødelen var så flott allikevel. Kjenner ikke at jeg gruer meg til fødsel. Jeg er klar og jeg vet at jeg kan klare det. Gleder meg sånn til å møte lillemor:Heartbigred

Så bra at blodsukkeret er stabilt! Har du ofte kontroller ? Siden lille frøken er 10 % over normalen, har du vært på ultralyd for å få vite dette ? Det er vel ganske små marginer, disse vekstestimeringene, så har ikke "så" mye å bety så lenge det ikke er store avvik, eller har jeg skjønt feil ?

Jeg skvetter også til, og synes det er veldig rart. Hadde sett for meg det blir annerledes med nr 2, men en venner seg kanskje aldri til dette ? ;)

Godt du er 100% sykemeldt og får tatt vare på rygg/bekken.

Gøy å høre at du er så positiv til fødsel, det varmer en førstegangs fødene <3
 
Tusen takk ønskebarn 2017:cat: tenk nå er du mammma:Heartred

Min status
38+5
Veldig høygravid
+8 kg, ligger rett over 50 perdentilen fondusmål
Svangerskapsdiabetes, kostregulert.
Ingen ødemer
Tenker mye på om når min minste skatt skal komme ut. Prøver å ikke være utålmodig men å nyte det å styre dagene selv og ha litt egotid, har jo ei datter fra før, men hun er så stor at tiden med henne bare er fin og ikke slitsom i det hele tatt. Nyter å bare ha henne, og er spent på hvordan hun syns det blir å bli storesøster. Skal på tilvekstkontroll på onsdag, da er jeg akkurat 39 uker på vei i følge ul termin, i følge min egen er jeg 39+2. Spent på å se hvor stor de tror hun er nå. Jeg har få tegn på at fødselen er nær, kjenner nedpress og litt tak innimellom, men de gir seg etter en stund og det kan gå lang tid i mellom. Jeg gruer meg ikke til fødsel men jeg håper at alt går bra med babyen og meg. Jeg har ikke pakket ferdig fødebagen eller til storesøster som skal til besteforeldrene sine, har fortsatt gaver igjen og et hus som ser så, som så ut:geek men nå må jeg prøve å få i orden ting. Det har vært full fart med opplegg, skal prøve å roe ned nå.
 
Tusen takk ønskebarn 2017:cat: tenk nå er du mammma:Heartred

Min status
38+5
Veldig høygravid
+8 kg, ligger rett over 50 perdentilen fondusmål
Svangerskapsdiabetes, kostregulert.
Ingen ødemer
Tenker mye på om når min minste skatt skal komme ut. Prøver å ikke være utålmodig men å nyte det å styre dagene selv og ha litt egotid, har jo ei datter fra før, men hun er så stor at tiden med henne bare er fin og ikke slitsom i det hele tatt. Nyter å bare ha henne, og er spent på hvordan hun syns det blir å bli storesøster. Skal på tilvekstkontroll på onsdag, da er jeg akkurat 39 uker på vei i følge ul termin, i følge min egen er jeg 39+2. Spent på å se hvor stor de tror hun er nå. Jeg har få tegn på at fødselen er nær, kjenner nedpress og litt tak innimellom, men de gir seg etter en stund og det kan gå lang tid i mellom. Jeg gruer meg ikke til fødsel men jeg håper at alt går bra med babyen og meg. Jeg har ikke pakket ferdig fødebagen eller til storesøster som skal til besteforeldrene sine, har fortsatt gaver igjen og et hus som ser så, som så ut:geek men nå må jeg prøve å få i orden ting. Det har vært full fart med opplegg, skal prøve å roe ned nå.
Nyt den siste tiden med jenta di :Heartred blir nok stas for henne å bli storesøster :happy: og jeg kjenner til det å ikke ha fått gjort ting ferdig, fødebagen min ble pakket ferdig dagen før fødsel begynte. 8dager over termin :hilarious:
 
Tusen takk ønskebarn 2017:cat: tenk nå er du mammma:Heartred

Min status
38+5
Veldig høygravid
+8 kg, ligger rett over 50 perdentilen fondusmål
Svangerskapsdiabetes, kostregulert.
Ingen ødemer
Tenker mye på om når min minste skatt skal komme ut. Prøver å ikke være utålmodig men å nyte det å styre dagene selv og ha litt egotid, har jo ei datter fra før, men hun er så stor at tiden med henne bare er fin og ikke slitsom i det hele tatt. Nyter å bare ha henne, og er spent på hvordan hun syns det blir å bli storesøster. Skal på tilvekstkontroll på onsdag, da er jeg akkurat 39 uker på vei i følge ul termin, i følge min egen er jeg 39+2. Spent på å se hvor stor de tror hun er nå. Jeg har få tegn på at fødselen er nær, kjenner nedpress og litt tak innimellom, men de gir seg etter en stund og det kan gå lang tid i mellom. Jeg gruer meg ikke til fødsel men jeg håper at alt går bra med babyen og meg. Jeg har ikke pakket ferdig fødebagen eller til storesøster som skal til besteforeldrene sine, har fortsatt gaver igjen og et hus som ser så, som så ut:geek men nå må jeg prøve å få i orden ting. Det har vært full fart med opplegg, skal prøve å roe ned nå.
Ja, tenk det! Helt uvirkelig enda, 12 dager etterpå :Heartbigred nå nærmer det seg for deg! Nyt den siste tiden, håper ikke du er alt for lei av å gå gravid, den siste tiden er krevende.:fart håper du oppdaterer etter kontrollen da, spennende å høre hvordan veksten er. :happy: forhåpentligvis er det helt fint.;)
Håper også at alt er bra med babyen og deg,men og at du får en god fødsel. :happy:
 
Nyt den siste tiden med jenta di :Heartred blir nok stas for henne å bli storesøster :happy: og jeg kjenner til det å ikke ha fått gjort ting ferdig, fødebagen min ble pakket ferdig dagen før fødsel begynte. 8dager over termin :hilarious:
Tusen takk:angelic: :happy: den siste tiden nytes veldig med storesøster, har aldri opplevd meg selv som så harmonisk og tålmodig mor som i denne tiden faktisk:smiley-angelic003 men med mindre søvn og mer arbeid så går vel det litt over desverre :confused005 nå er det bare 3 dager til termin og endelig er fødebagen nesten ferdig pakket:thumright Johoo! Artig å lese dine oppdateringer.
 
Tusen takk:angelic: :happy: den siste tiden nytes veldig med storesøster, har aldri opplevd meg selv som så harmonisk og tålmodig mor som i denne tiden faktisk:smiley-angelic003 men med mindre søvn og mer arbeid så går vel det litt over desverre :confused005 nå er det bare 3 dager til termin og endelig er fødebagen nesten ferdig pakket:thumright Johoo! Artig å lese dine oppdateringer.
Jeg merker trøttheten på meg selv veldig godt. Forkjølet frøken og lillegutt som strever med luft, særlig på natt, er utmattende :facepalm:
Så bra at bagen nesten er ferdig ;)
 
Ja, tenk det! Helt uvirkelig enda, 12 dager etterpå :Heartbigred nå nærmer det seg for deg! Nyt den siste tiden, håper ikke du er alt for lei av å gå gravid, den siste tiden er krevende.:fart håper du oppdaterer etter kontrollen da, spennende å høre hvordan veksten er. :happy: forhåpentligvis er det helt fint.;)
Håper også at alt er bra med babyen og deg,men og at du får en god fødsel. :happy:

Ja, nå er det bare tre dager til termin. Hadde en liten forhåpning om å få før termin, men må vel heller satse på å gå over. Nyter det jeg kan, men gleder meg veldig til å møte lillesøster nå. Helt uvirkelig og fjernt at hun skal komme. På siste vekstestimering, ble hun estimert til ca 4000 gr ved termin, men jordmor og jeg tror hun er større. Nå sier alle at hun en stor unge:dontknow:bag: så er veldig spent på om jeg får henne ut på normal måte, men satser på det. Skal skrive en oppdatering nåxsmile9
 
Fullgåtte 40 uker i dag. Termin om 3 dager.
BT 136/86
Vekt +9 kg.
Plages med hoftesmerter de luxe og sover så som så på natten. Våkner mange ganger pga smerter i hofta jeg ligger på, grækelig vondt å snu seg.
Trudde jeg hadde vannsvgang i går, men det ble avkrefta. Ingen ødemer i kroppen, og greide å sparke en tur i måneskinn i går med datter og mann. Herlig! Men ble litt straffet for det etterpåxsmile8o_O kjenner mensverk på natten, men lite fremgang på dagen, nå tenker/belager jeg meg på
Max overtid og igangsetting. Har hatt masse blank slimete utflod, og hodet har faktisk festet seg, jm kunne hvertfall ikke bevege på hode til frøkna i dag. Det er litt pindsel og ikke vite når hun kommer, prøver å være tolmodig og slappe av. Men fra i morgen, tenker jeg å prøve ut litt kjærringråd. Selv om de sikkert ikke har noe for. Seg. Jeg er vel den sist i gruppa som føder. Men har vært gøy å følge alle sammen på denne siden. :Heartbigred
 
Snart er du i mål! Lykke til i siste innspurt ;)
 
Da har litt av vannet gått i natt/morrest, og tegningsblødning på f.m, vært inne på kontroll, ny kontroll i kveld. Dersom jeg ikke kommer igang i løpet av natta, blir jeg sendt avgårde til et større sykehus. Har tak hvert 15 min, og innimellom med lengre mellomrom. Spent på hva natten bringer:)
 
Da har litt av vannet gått i natt/morrest, og tegningsblødning på f.m, vært inne på kontroll, ny kontroll i kveld. Dersom jeg ikke kommer igang i løpet av natta, blir jeg sendt avgårde til et større sykehus. Har tak hvert 15 min, og innimellom med lengre mellomrom. Spent på hva natten bringer:)
Så spennende! Lykke til! :)
 
Da har litt av vannet gått i natt/morrest, og tegningsblødning på f.m, vært inne på kontroll, ny kontroll i kveld. Dersom jeg ikke kommer igang i løpet av natta, blir jeg sendt avgårde til et større sykehus. Har tak hvert 15 min, og innimellom med lengre mellomrom. Spent på hva natten bringer:)
Oioi, masse lykke til, tenk på målet og premien :happy:
 
Da har litt av vannet gått i natt/morrest, og tegningsblødning på f.m, vært inne på kontroll, ny kontroll i kveld. Dersom jeg ikke kommer igang i løpet av natta, blir jeg sendt avgårde til et større sykehus. Har tak hvert 15 min, og innimellom med lengre mellomrom. Spent på hva natten bringer:)
Uten rier ingen barn.... men fy flate så vondt det er, så du har min fulle medfølelse! :blackeye: satser på du slipper større sykehus da :happy: masse lykke til, snart møter du skatten din :Heartred
 
Back
Topp