Termin 2017 felles skravletråd

Hvilket terminforum var det du flyttet til? :D
Kjekt at det går greit nå, og at de verste plagene er gått over. Vært sykemeldt altså? :)
Tjæ. Det kommer og går litt. Alle plager er velkomne, for øyeblikket :p
Men så har jeg ikke særlig sterke plager. Den verste må være at jeg er blitt veldig vimsete allerede. Hele denne uka har jeg vært helt tåkete i hodet. :p
Jeg hører til i april 2017 :) tåkete sier du? Hehe, kan ikke skjønne det :p graviditet er og blir altoppslukende :) så tror nok mange kjenner seg igjen i det :)
 
Jeg hører til i april 2017 :) tåkete sier du? Hehe, kan ikke skjønne det :p graviditet er og blir altoppslukende :) så tror nok mange kjenner seg igjen i det :)

Så koselig ♡
Ja, er veldig altoppslukende. Også blir jeg veldig fort surrete i huet fra før av :p
 
Så oppblåst at jeg ser KJEMPEGRAVID ut :')
Godt jeg er glad i posete klær, gitt...
 
*redigert av moderator*
 
Last edited by a moderator:
Tja. Grei nok [emoji14]
Begynt å bli sykelig svimmel for tiden [emoji14]
Enn du?
Huff, lavt blodtrykk da eller?
Her går det relativt greit. Merker at det er tungt med lille i magen og minsten på hofta da ;) blylodd på 13 kg [emoji23]
 
Huff, lavt blodtrykk da eller?
Her går det relativt greit. Merker at det er tungt med lille i magen og minsten på hofta da ;) blylodd på 13 kg [emoji23]
Hadde 94/59 den 16. Desember, føler jeg bare er blitt verre.. :/
Hehe, det er forståelig! Blir mye vekt til sammen da!
 
Jeg lurer på en ting : Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid, og har jobbet i den nye jobben i litt over 1 mnd. Det er 6mnd prøvetid som mange andre plasser. Det jeg lurer på er om dem kan sparke meg siden jeg er så ny? Har kontrakt men det er den miiinste kontraakta jeg noengang har hatt, står svært lite i den. Har nettopp fått med meg hele gjengen på jobb til å organisere oss, siden jobben ikke har tariffavtale også. Rekner med fellesforbundet kan hjelpe med slikt ? Altså at jeg har dem i ryggen viss sjefen skulle begynne å tulle.
 
Jeg lurer på en ting : Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid, og har jobbet i den nye jobben i litt over 1 mnd. Det er 6mnd prøvetid som mange andre plasser. Det jeg lurer på er om dem kan sparke meg siden jeg er så ny? Har kontrakt men det er den miiinste kontraakta jeg noengang har hatt, står svært lite i den. Har nettopp fått med meg hele gjengen på jobb til å organisere oss, siden jobben ikke har tariffavtale også. Rekner med fellesforbundet kan hjelpe med slikt ? Altså at jeg har dem i ryggen viss sjefen skulle begynne å tulle.
Nei, de kan ikke si deg opp pga graviditet :) om arbeidsgiver gjør det kan du få hjelp av fellesforbundet ja, for å lage sak om usaklig oppsigelse. De dekker advokatutgifter o.l. Ta kontakt enten med tillitsvalgt på arbeidsplassen eller hovedtillitsvalgt om det trengs :)
 
Jeg lurer på en ting : Jeg fant nettopp ut at jeg er gravid, og har jobbet i den nye jobben i litt over 1 mnd. Det er 6mnd prøvetid som mange andre plasser. Det jeg lurer på er om dem kan sparke meg siden jeg er så ny? Har kontrakt men det er den miiinste kontraakta jeg noengang har hatt, står svært lite i den. Har nettopp fått med meg hele gjengen på jobb til å organisere oss, siden jobben ikke har tariffavtale også. Rekner med fellesforbundet kan hjelpe med slikt ? Altså at jeg har dem i ryggen viss sjefen skulle begynne å tulle.
For det første, så trenger du ikke si noe om graviditeten før 3 mnd før permisjon :)
For det andre er det ULOVLIG å diskriminere pga graviditet (er vel ikke lov å diskriminere på andre måter heller, men likevel :p).
 
For det første, så trenger du ikke si noe om graviditeten før 3 mnd før permisjon :)
For det andre er det ULOVLIG å diskriminere pga graviditet (er vel ikke lov å diskriminere på andre måter heller, men likevel :p).

Jeg må nok si det før den tid. Sist kom magen med en gang! I tillegg til at vi løfte endel tunge ting og om eg skulle være uheldig å bli dårlig så må eg si noe. Men takk [emoji4]
 
Back
Topp