Termin 14.oktober:)

Hei Nethe og jettemoren:)
alt går heldigvis litt bedre nå. Har ikke hatt blødninger på noen dager og det har gjort at jeg har klart og slappet av litt mer. Hvordan er formen deres? Kjenner dere på kroppen at det begynner å bli tyngre? Har dere fårr det meste av ting i hus? Det er vanvittig mye som skal kjøpes til den lille. Vi har kjøpt en god del men jeg føler fortsatt at jeg ikke har kontroll. Hehe.. Ja så ble det snakk om navn. Det er veldig vanskelig. Vi vet det er en gutt. Jeg vil ha Jonas,Marius eller Markus. Min kjære liker godt Sondre. Det eneste navnet vi snakker om så vi begge liker er Emil. Jeg har en mann som er klumsete og er uheldig uten og mene noe vondt med det så jeg ser for meg en liten utgave av han og da passer han veldig godt til navnet:) Har dere tenkt på navn? Har dere meldt dere på svangerskapskurs? Tiden begynner å bli knapp. Jeg har ikke gjort det men jeg tror det er veldig lurt.

Hei hei cerraliz:)
Ja vi kan godt møtes:) Jeg er også sykemeldt. Jeg har vært det siden i slutten av juni og kommer til å være det resten av svangerskapet. Koselig at du skal ha gutt og så og si samtidig som meg:) Hvor gammel er du og hvor holder du til i Stavanger? Hva er det du studerer?
Hehe.. Ja altså jeg håper han holder seg litt til i magen men han vil klare seg helt fint hvis han kommer ut nå:) Av og til blir jeg også litt lei men så tenker jeg på at jeg er ikke helt klar:) Vil nyte den siste tiden før den kommer med samboer og venner og få alt av ting i hus. Jeg har fått kjøpt det viktigste av de store tingene som vogn,stellebord,seng osv.. Men så føler jeg ikke at jeg har helt kontroll enda:)
Har du forresten godt på svangerskapskurs? Jeg var hos jordmor i dag. Hun anbefalte meg ei så jeg vurderer og gjøre det. Litt kjekt for samboeren min og få med seg hva som skal skje:)

Hei Cerraliz:)
Jeg har lagret nummeret ditt så jeg skal sende deg en melding:) Kan for så vidt gjøre det med en gang:)
Jeg meldte meg på kurs i dag. Det er allerede i morgen og torsdag. Da får du vite mye om fødsel,se film og omvisning på sykehuset. Jeg kan være prøvekanin og hvis det er interessant og få med seg så kan jeg bare sende deg en melding:) Egentlig er det skummelt og vite men samtidig er det greit og vite hva jeg går til også.

Hei igjen:)
Har noen andre av dere som venter barn i oktober som har vært på svangerskapakurs? Er det verdt og få med seg? Vi har meldt oss på men jeg lurer på om det er en fordel og vite hva vi virkelig skal igjennom:)

Hei hei:)
Jeg vurderte og sende deg en melding i dag men jeg visste ikke om du ville høre om maset mitt:) Det gikk veldig greit på kurset. Jeg må helt ærlig si at det er verdt og få med seg. Du får vite mye om hvordan det er før fødselen starter. Hvor lenge du bør holde deg hjemme,utviklingen osv.. Jeg følte jeg fikk en del svar. Jeg fikk også vite alt om smertelindring og slike ting. Hun som hadde kurset var veldig flink til å fortelle. Hun prøvde ikke å skremme eller å dekke over sannheten så jeg ble ikke redd. I morgen er det film om fødsel på storskjerm. Det gruer jeg meg litt til men det er jo det vi også skal gå gjennom så det er bare til å hoppe i det og se. Etterpå er det omvisning på sykehuset. Hun skal fortelle om stillinger og slike ting. Sånn jeg føler det nå er jeg glad for at jeg gjør det. Har du tenkt noe mer på det? Hvis du ikke har lyst til å gå på det alene anbefaler jeg å ha med en person du stoler på. Gjerne en du har lyst å ha med deg under fødselen hvis du har tenkt på det. Hvis du vurderer å gå kan du jo få nummeret til hun som har kurset jeg går på sånn at du kan få snakke litt med henne. Hun jobber også litt på sykehuset. Jeg tror det neste kurset hun har er 13. og 15. september så sannsynligvis rekker du det.
Klem

hei hei:)
jeg skal gå opp å finne det etterpå så kan jeg sende det over på mobilen din:) I går var vi siste gang på kurset. Da fikk vi se fødsel på stoskjerm og hadde omvisning på sykehuset. Jeg må ærlig innrømme at det gikk opp for meg at jeg også skal snart føde:) Filmen var ikke grusom. Det var helt enkelt film av slik det er på en fødsel. Vi fikk se fødestuene og stillinger på hvordan vi kan føde. Etter dette må jeg si at jeg har begynt å tenke mer på hva som skal skje om forhåpentligvis 7 uker:)
Gruer du deg til fødselen? Tenker du noe på det?

HEI ALLE SAMMEN!! Nå begynner ting virkelig å nerme seg.. vet ikke om jeg skal grue meg eller glede meg.. en ting er hvertfall sikkert.. småen begynner å få veldig liten plass no.. Og selv føler jeg meg som en hvalross...[&:] merker jeg er mye tyngre nå hvertfall..

Heldigvis er det meste av utstyr kommet i hus.. tror faktisk vi har alt nå. bortsett fra bleier og div.. kan jo være en fordel og ha det klart og!

Noen av dere her inne fra bergen som har vært på omvisning på haukeland? Jeg har ikke.. har rett og slett ikke orket.. Babyen kommer jo uansett og jeg har sett eller ikke. og de som jobber der vet jo hvor jeg skal.. prøver bare å slappe av meste parten av tiden.. er fortsatt i jobb, noe som begynner å ta på, men sjefene har vert veldig greie å lagt ting til rette for meg så det har gått bra... men orker ikke jobbe særlig mye mer no..

jaja.. håper det står bra til med dere andre!!

klemz...

Hei jettemoren:)
Det ser ut til at du er cirka like langt som meg:) Det er ikke lenge igjen i det hele tatt. Plutselig er det i gang. Jeg syns det er veldig få som skal ha barn i oktober som skriver her inne.
Jeg også har fått det meste av ting i hus. Mangler bare småting men det plager litt at jeg ikke har fått det også i hus:) Slapper mye mer av hvis jeg får alt i orden.
Hehe.. Jeg merker at den lille har liten plass. Han er ofte urolig om natten hvis jeg ligger i en vond stilling for han. Vi minker ikke akkurat for tiden. Vi blir bare større og større:)
Har du ikke hatt omvisning på sykehuset? Da antar jeg at dere ikke har vært på svangerskapskurs? Det gjorde jeg og samboeren min. Jeg syns absolutt at det var verdt det. Vi også tenkte mye fram og tilbake om vi skulle gjøre det men det var verdt pengene. Vi fikk omvisning på sykehuset og jeg lærte veldig masse om fødsel. Fikk også se film og den var veldig fin. Den viste hvordan en normal fødsel foregår. Jeg ble i hvertfall klokere og det ble samboeren min også:)

ja vi er nok kommet ganske likt i svagerskapet...

nei vi har ikke vært med på svangerskapskurs. Har egenlig ikke tenkt så mye på det. Jormoren jeg går til sa det ikke kom til å bli arrangert kurs her i vår kommune, så etter det gikk det liksom litt i glemmeboken.. JUeg er litt typen så tar ting som det kommer... mamma har en god venninne og nabo, som er jordmor, så får mange gode råd fra henne og hun skal mest sannsynlig være med meg på fødselen. hvis alt går som planlagt..

Var forresten hos legen i går kveld. Hadde så vondt i megen.. Skikkelig mageknip liksom. Var heldigvis ikke noe gale eller tegn på at fødselen var i gang, men kom ut igjen med syke melding og beskjed om å ta det helt med ro. Blodtrykket hadde økt litt og så har eg vist fått bekkeløsning. Så nå bir det vel gjerne ikke mer jobbing på meg på en stund.. Er nesten litt stolt at jeg har klart meg helt til nå, tre uker før permisjon, før jeg har blitt sykemeldt!![;)]

Så nå nyter jeg hjemmetilværelsen...[:)]

Hei.[8D]
Eg har lest litt igjennom her i terminklubben for oktober og ble ganske imponert at det var noen fra Bergen her!!![:)]
Eg har termin 15. oktober. Har tenkt å føde på Storken hvis svangerskapet forblir uten så alt for store komplikasjoner.[8|]
Dette er tredje mann. Har født en på kk og en på storken(da lå eg på sykehotellet etterpå)[:D]
På ultralyden sa de at det blir gutt. Så dette blir tredje gutten.
Irriterer meg litt over at alle henger seg opp i at "stakkar meg aldri skal få en jente" blir ganske såret da. Hvem har sagt eg VIL ha jente!!!??[:@]
Eg vet ikke om det er flere av dere som har erfaring med dette??
selv om det er tredje gang så må eg si at eg tenker en del på fødselen.kvir meg litt osv.[:(]
Blir liksom ikke helt komfertabel ved tanken på hva eg skal igjennom.
Er det noen flere som kvir seg like mye??
Jeg vet at det sikkert går greit,men tenker en del på det alikevel...[&:][&:][&:]

Hei jettemoren
Har du også mye mageknip? Jeg har ganske mye vondt.Men det går alltid over.Er du mye øm i magen? Av og til når jeg skal stå opp er det så sårt. Er det pga at magen vokser?
Har du ikke blitt sykemeldt før nå? Det er jo kjempe imponerende:) Det er vel tegn på at svangerskapet ditt har gått veldig bra? Jeg er misunnelig på deg for nå har du liksom ikke lenge igjen før du er i mål. Jeg har vært sykemeldt siden begynnelsen av juni. Det er lenge men det har heldigvis gått fort. Jeg håpte jo å gå i jobb så lenge og ikke minst få trent litt også men blødningene har hindret meg i alt. Sånn er det:)

Hei nito
Hehe.. Du er irritert på alle de som kommenterer at du ikke får jente:) Bare lukk ørene:) Uansett kjønn kommer du alltid til å elske de små miraklene dine:)
Fødselen ja. Jeg må ærlig innrømme at jeg gruer meg ganske mye. Vi har vært på svangerskapskurs men det er skummelt uansett. Har dine fødsler vært veldig ulike? Har de gått greit?

Hei igjen!
Lenge siden jeg har vært på nettet nå... Tida går så fort.

Jeg har termin 12.oktober og vi skal på kurs på Haukeland i september. Vi skal på det kurset Storken har, men vi er ikke bestemt på å føde der enda. Det kan godt hende vi må på Føden - samme det - bare babyen kommer seg fint ut av magen og alt er bra.

Det er så rart at det nærmer seg... det kan jo faktisk skje når som helst[:D]
Vi har vel det meste klart... stelleplass, litt klær, vogn... og følelsen av å glede seg vokser hver dag. Jeg er i fin form, men sykemeldt pga protein i urin... egentlig føles det som luksus for jeg er jo i god form uten vondt! Får bare nyte dagene - snart er det en annen sjef i huset.

Rart å tenke på at vi faktisk kan havne på sykehuset samtidig uten å vite om hverandre!

Hvordan er det med matlysta deres? Jeg har bare IKKE lyst på noe som har med middagsmat å gjøre... andre som har det sånn? Kan jo ikke bare spise epler heller...

Jaja - håper dere har det bra og koser dere med magene[:)] Nå er det bare en måned igjen til oktober - måneden vår!!

Hilsen Lykkemor

Hei hei....

ja,begge mine fødsler har gått greit.
Så egentlig er det jo rart at eg kvir meg ,men sånn er det vel bare...[:D]
Den første fødselen begynte med at vannet gikk hjemme i stua,og fra da til babyen var ute tok det 3 timer og 20 minutter.
Andre fødselen , da våknet eg og kjente at eg begynte å få rier og fra første ri til babyen var ute tok det 4 timer og 50 minutt.
Så eg har jo hatt relativt kjappe fødsler,men når det går så raskt da er det så utrolig intenst når det står på for du får de vonde riene med en gang og nesten ingen tid å vende deg til smerten på. Det går jo helt greit men kvir meg veldig til mht. hvor mye eg kommer til å rivne (håper eg ikke rivner i det hele tatt)[8|]
Er også nervøs for om eg skal rekke frem til sykehus før fødselen er overstått..Marerittet hadde vert å født i bilen på vei ned!![:-]
Det ble vist mye kviing her... he he.. Selvsagt gleder eg meg og[:D][:)][:D][:)][:D][:)]

ps. Må bare få sagt at eg syns det er kjempe kos å skrive med noen i samme situasjon.Og med termin i samme mnd.
Ikke lenge igjen nå egentlig....

Har vert litt plaget med det du beskriver som vondt i magen...Eg har av og til lurt på hva det er selv, men tar det for å være "vokse"smerter i magen. Vi blir jo ikke akkurat mindre...he he
Akurat nå føler eg meg som en elefant ivertfall...[:o]

Litt rart å tenke på det lykkemor skrev,det med at vi kan havne på klinikken sammen uten å ane at vi er der med mennesker man har skrevet med på internett..

Hei:)
Jeg har heller ikke sånn kjempe matlyst. Jeg spiser helst for at jeg må og ingenting annet. Men jeg legger nå på meg så jeg tror den lille får det han trenger uansett:) Har noen av ere lagt på dere mye?
Det høres ut somdu har hatt noen ganske greie fødsler nito:) Klart det er forståelig at du gruer deg litt denne gangen men jeg tviler sterkt på at den 3. fødselen går tregere enn de to andre. Vi får bare tenke på det at vi er lagt til å føde barn så vi klarer dette:)
Ja det er i grunnen rart det med at vi alle har kallenavn her inne. Det kan jo til og med være at noen kjenner hverandre fra før men vet ikke at det er den personen som er her inne og chatter:)

nito og lykkemor! hvor i bergen er dere fra?? hvor gamle er dere??

Nå har jeg vært hjemme i noen dager og virkelig slappet av.. sovet lenge og ikke gjort noe spes.. herlig.. men det har hatt sin bakside og. nå merker jeg at kroppen er sliten og at jeg faktisk har vondt i korsryggen/bekkenet. når jeg har vært i jobb har jeg ikke kjent noe.. har bare gått på liksom.. så er gjerne like greit at jeg ble sykemeldt nå.. Har heldigvis ikke hatt så vondt i magen som jeg hadde søndagen.. men føler meg veldig kvalm når jeg står opp om morgenen.. men det går som regel fort over.. ellers har jeg det egentlig bare bra..

er det noen av dere som har fått beskjed om at hode har festet seg da?? jeg vet nurket har snudd seg med hode ned, men ikke festet seg enda.. merker godt når det hikker hvordan hun ligger.. tihi..[;)]

Hei hei:)
Jeg vet ikke om den lille har festet seg for jeg har ikke begynt å gå oftere til kontroll som jeg syns er veldig rart. Men jeg vet han ligger nedover fordi jeg kjenner rumpen hans hele tiden og så ligger han og vifter med beina:)
En ting lurer jeg på så jeg håper noen kan gi meg svar på. Jeg vet hvor jeg finner slike søyler som teller ned til termin men jeg forstår ikke hvordan jeg skal få den inn her. Noen som kan forklare meg?:) Jeg vet at jeg er veldig sent ute men det hadde vært kjekt og hatt:)

SÅnn gjør du det..

[link=http://www.babyverden.no/forum/tm.aspx?m=9193]KLIKK HER[/link]
Så finner du oppskrifta..
Trenger du mere hjelp er det bare å skrive til meg..
en PM, f.eks
(Se under navnet mitt, der står det PM, den kan du klikke på for å sende en privat melding til meg)

hei jente23.. hvor ofte går du til kontroll egentlig?? Jeg har vært en gang i måneden til nå. var forrige torsdag til jordmor (og en visitt hos lege mandag, men den teller ikke). Så skal eg til lege igjen på onsdag og jordmor 14 dager etter det. da er det bare 3 uker til termin og da skal jeg visst gå hver uke..

men virker som det variere litt fra lege/jordmor over alt.. ei jeg jobber med som og er gravid går ikke så ofte til jordmor, men så er hun en gang i mnd til lege. men det er hennes andre, så er gjerne derfor..

Hei Fiorelina.
Nå har jeg prøvd å få til disse tickersene, men får det ikke frem på skjermen. Har limt den inn på signaturen også ser du.

Back
Topp