Termin 14.oktober:)

Hei hei nito[:)]
Akupunkturen gjør slik at du trenger mindre smertelindrende,fødselen skal gå raskere og det er mindre komplikasjoner. Det skal visst være bevist også så det er mulig at jeg prøver og ser. Det er nok forskjellig hva de tar for behandlingen. Hun jeg skal gå til tar 300 kr gangen. Og jeg skal gå tre ganger hvis jeg rekker det da. Høres det interessant ut?
Akkurat nå tenkte jeg å pakke bagen. Treg eller?[:)] Det jeg tenker på er om vi tar bare med joggeklær eller vanlige klær også? Kommer vi oppi det etter en fødsel?

hei hei alle sammen[:)]
Endelig har jeg funnet et diskusjonsforum som jeg liker! jeg ser at mange klager over strekkmerker å å søvnmangel? jeg kan anbefale å smøre jordnøttolje på hofte, rompe å mage, spessielt på siden, og når det gjeler søvn, så bruker jeg å sette på enya eller helt rolig musikk med havlyder[;)] hjelper mye!!
jeg har enda ikke fått bekrefte helt hvilkent kjønn det blir, men regner med at det blir en liten pjokk:) er det vanlig av leger å nekte å fortelle hvilket kjønn det er?

hvis de ikke er sikre så er de vel redde for å si noe..
har vist hendt at de har sagt at de TROR det er det ene eller det andre og så er de blitt saksøkt etter fødselen når det viser seg at de tok feil[8D]

Best for legene å være på den sikre siden, vettu[;)]

Hei jenter[:)]
Det var de kjekke strekkmerkene våre det ble litt snakk om[:)] Jeg vet dessverre ikke hvordan de vil se ut etter fødselen. Det tror jeg nok er forskjellig fra person til person og hvor vi får strekkmerkene henne. Jeg har fortsatt bare fått det lille nedenfor navlen. Det viser ikke noe særlig nå men jeg fikk høre av en venninne at det er etter fødselen de kommer tydelig fram. Det stemmer vel gjerne? Jeg aner ikke. Uansett så går jeg til en spesialist dette svangerskapet. Han sa til meg at det hjelper ikke å smøre seg. Enten får vi strekkmerker eller så er vi heldige og slipper. Eller?
Kan du ikke få ny ultralyd hvis du har lyst til å vite kjønnet på ungen?[:)] Jeg fikk en ekstra for å få bekreftet at det ble en gutt. Han var veldig grei sånn så jeg fikk en til uten at det kostet meg noe.
Klem

Jeg drakk bare grønn te med sitron som er kjøpt i dagligvarebutikk.

Takk for tipset nethe[:)] Da skal jeg prøve grønn te. Jeg er ikke noe særlig hoven men jeg kan jo prøve og gjøre sånn at det ikke vil vise på meg. Jeg ser det selv men det er heldigvis svært lite.

Jeg skal prøve å få kjøpt inn litt grønn te jeg også. Er veldig plaga med hovne bein. Takker for tipset nethe.
Angående strekkmerker som er nevnt her, jeg har en sønn fra før, er snart 4 år. For min del gikk aldri merkene bort, ble noe lysere. Derfor har jeg smørt meg slik at jeg ikke skulle få flere denne gangen. De jeg hadde fra før har nå strekkt seg utover igjen. De har kommet på mage, lår og bryst. Tror særlig brystene er utsatt denne gangen siden jeg har gått fra å være en a-cup til en c/d-cup alt ettersom hvordan bh-en er.
Har 2 amme-bher fra før, men må nok kjøpe en til. Greit å alltid ha en rein. [;)] Vi er nok litt "pløsete" etter at vi har født. Ser ut som vi er 5 mnd på vei. Jeg gikk på en smell den første gangen og trodde at når babyen var ute så var magen borte. Og litt vel opptimistisk tok med vanlige bukser. Hvilket jeg ikke kunne bruke før etter en lang stund. Denne gangen tar jeg med noe av det jeg har brukt under graviditeten. Har ikke pakka enda. Det er en måned igjen, men har følelsen av at den kan komme ut før. Så må vel komme igang snart. Har termin den 18. oktober.

Hei roelma[:)]
Hehe.. Nei vi kan nok ikke regne med og bli slanke rett etter fødselen[:)] Har du ikke begynt og pakke enda?[:)] Da er du litt tregere enn meg[:)] Jeg blir litt sånn småstresset når jeg tenker på den bagen for jeg føler aldri at jeg kommer meg i mål[:)]
Har svangerskapet ditt gått bra? Vet du hvilket kjønn du venter?
Klem[:)]

Hei jente23
Satser på at det tar en måned til den kommer. Men jeg er jo ganske stor nå, men det er sikkert fordi den trykker veldig opp i ribbena enda. Skal jo synke litt ned på slutten av tiden. Joda samboer og jeg har snakka om at det må pakkes og hva han skal gjøre framover. Som at jeg trenger massasje og at han drikker mer av sjåførvennlig drikke.Turen til sykehuset kan jo komme når som helst på døgnet. Vi har henta opp en del fra kjellern fra sist gang. Et lite tips til førstegangsfødende, hvis dere har tenkt på fler enn en. Gipse magen og se hvordan magen er neste gang. [;)]
Jeg lot min søster legge gips på magen en måned før jeg fødte sist og nå skal jeg prøve den og se om magen er større nå. Jeg spurte begge gangene jeg var på ul, og de sa begge at det var gutt, men likevel er jeg litt i tvil. [8|]Men siden jeg har to stesønner, er sjansen for en jente liten. Mannen bestemmer jo litt kjønnet kan man på en måte si.
Jeg er glad for at jeg ikke har hatt blødninger som jeg leser andre har hatt her, men ellers så har jeg fått mitt, bekkenløsning med smerter, dovna bein, åreknuter som verker og urenheter i ansiktet.
Men barnet har det fint, så lenge det har det bra, er jeg fornøyd.[:)]

Gipse magen? Hvor kan du gjøre slike ting henne? Jeg ble stoppet av en fotograf på et kjøpesenter og av han fikk jeg et gavekort der jeg får gratis bilder. Jeg tenkte faktisk å benytte meg av det å gå og ta bilder av magen min[:)]
Hvorfor er du ikke helt sikker på om du tror på at du får en gutt?[:)] Det høres ut som din mann er flink til å produsere gutter[:)]
Ja vi alle har forskjellige plager og forhåpentligvis er ikke svangerskapene like hvis vi vil ha flere barn[:)] Jeg har hatt veldig mange plager men de som har slitt mest på meg både fysisk og psykisk vil jeg si er blødningene. Det gjorde meg veldig bekymret og redd. Det er veldig skummelt når legene ikke kan gi meg svar på hvorfor jeg blør og hva det kommer av. Men men.. Jeg beroliger meg med at jeg ikke har så lenge igjen[:)]
Klem

Det er helt normalt at det kan lekke mye... Jeg er i uke 30 og sku tru jeg har begynt med produksjon av melk.. Jordmor sa at noen får melk litt tidligere enn andre.. Ingen fare:)

Hei natalie[:)]
Jeg vil nå håpe og tro at det er et godt tegn ja[:)] Det viser jo bare at puppene våre fungerer[:)] Men jeg må ærlig innrømme at det har vært litt stress[:)] Har jo vært nødt til å gå med ammeinnlegg siden jeg var 4 måneder på vei og må ha sovet med bh. Det burde jo ikke vært nødvendig før ungen var blitt født[:)] Men men...

Hei igjen.
Det var tidlig melkeproduksjon! Har selv ikke hatt noe lekking, heldigvis... Blir nok av det etter fødselen. Har riktignok vært noe øm i brystene, som er normalt.
Jeg ammet min sønn til han var 2 år. Det tror jeg han husker for han vil gjerne "kose" med dem nå. Men jeg er ganske konsekvent og sier nei. [>:]Da går han til pappaen sin.
Men pappa er lei han også.
Så vi sier han er blitt en sommerfugl som ikke trenger puppen lenger...[:D]

Ang. gipsingen av magen. Jeg kjøpte det på apoteket og fikk som nevnt min søster til å gipse både magen og brystene. Det gikk med en del ruller. Husker ikke hvor mye. Jeg prøvde den for noen dager siden, passet ikke helt ennå. Men den gipsen ble laget 3 uker før termin. Men det er jo ikke lenge igjen.[:)]

Har fått pakka endel saker. Men mangler noe tøy til barnet, som jeg har lagt bort hos mine foreldre. Så håper de rekker å komme på sykehuset, for jeg blir der bare en kort stund.

Hei igjen[:)]

Det var tidlig melkeproduksjon! Har heldigvis ikke hatt det selv, får nok av det etter fødselen.
Jeg ammet sønnen min som er nå snart 4 år til han var 2 år. Tror han husker det for han vil gjerne kose med dem nå, men jeg er ganske konsekvent og sier nei![>:] Da går han til pappaen sin, men pappaen er lei av det han også, for han klyper i tillegg. Vi sier da at han er blitt en sommerfugl, som ikke trenger puppen lenger [:D].

Ang. gipsen. Den kjøpte jeg på apoteket og det gikk med en del ruller for det må legges flere lag for at det skal bli stivt. Jeg gipsa hele magen og brystene. Har nå målt den mot dagens mage, men den er litt stor ennå, men det er ikke lenge til den passer tenker jeg.[;)]

Det står ikke hva tid du har termin? Jeg har gjerne spurt om det men jeg begynner å bli senil[:)] Vet du hva kjønn du venter?
Jeg har fått bestillt fotograf men det hørtes jo veldig spennende ut med den gipsen[:)] Kan gjøre det hvis jeg får tid. Jeg føler dagene bare flyr avgårde[:)]
De puppene mine tar helt av. Jeg har ligget uten bh noen netter men da må jeg ligge med papir og de er søkkvåte når jeg våkner. Ganske sykt spør du meg. Men jeg håper at det er et tegn på at jeg har god melkproduksjon når ungen kommer[:)] Du kommer nok til å få litt styr når du får den lille for han eldste blir nok misunnelig når den lille får pupp og ikke han[:)]

Hei jente23
Jeg har termin den 18. men jeg tror den kommer før, har bare følelsen at den kommer rundt en uke før.
Ja han kan nok bli noe sjalu. Men da må jeg prøve og si at det er babyen som trenger melka i puppen. Og han kan få melk i glass siden han er stor gutt. Men hvis han har behov for mer kos. Og vil bli behandla som en baby, kan han jo prøve. Tror ikke han blir sittende så lenge. Men det får jeg ta den dagen om det problemet kommer.

Hei hei[:)][:)][:)]

Bjynner å bli en stund siden eg har vert innpå nå[;)]
Har vert travle dager...[8|]

Er nå fire uker til termin (15.okt)[&:]
phu..
spennende eller???
Lurer på om han kommer før,etter eller rundt termin...

Har pakket bagen.
Men ikke satt opp seng,stellebnord ol. enda.[:D]
Er det noen av dere andre som har gjort det???

Mannen min kommer hjem to uker før eg har termin fra reisejobb så det blir vel ikke gjort før da...[;)][:D][;)][:D]

Klem fra meg

ps. håper dere skriver inn her når dere har født..
Er litt spendene å se om dere får til termin eller går over..
Hvis vi hadde havnet på haukeland sammen ville det gjerne vert kjekt å vite hvem dere er ??[;)][;)]

[:D]hei nito..

ser du har termin bare to dager etter meg.. blir spennede.. kanskje vi kommer på sykehus samtidig?? [;)]
Hvor har du tenkt deg på haukeland? Storken eller barsel avd? Jeg vet ikke.. Tror gjerne jeg vil ha godt av å være en plass hvor det er folk rundt meg hele døgnet ettersom det er førstemann.. E litt usikker...[:o] Frister litt å ligge på hotellet! Da står du jo ganske fritt i forhold til besøk og så får du jo enerom.. Jaja.. Eg vet ikke...
Dette er vel ditt barn nr 3, stemmer ikke det?? Hvor ville du ha lagt??

Bodde forresten på Halhjem og i kuvågen når jeg bodde på os, men det var når jeg gikk på ungdomsskolen.. Etter det flyttet jeg.. Hvor på os bor du da??

Har pakket baggen jeg og.. den har stått klar i noen uker, men har pakket opp og ned flere ganger.. Tror jeg har fått me det jeg trenger nå.. [8D] Orker ikke pakke mer hvertfall..

Ellers er vel det meste i hus.. Har arvet veldig masse fra mamma, både vogn og seng.. Og svigers har kjøpt nytt stellebord til oss.. Pluss at de har funnet vogge som de fikk til min samboer da han ble født.. Og ikke mins har vi fått en del klær.. Både etter jeg var liten og samb. var liten, pluss klær i fra mine to små søsken på 7 og 4 år... [;)] Og kan jo ikke legge skjul på at de gleder seg veldig til å bli tante og onkel.. [:)]

Tror faktisk det bare er bleier og salver o.l som mangler.. satser på at samboer klarer det mens jeg ligger på klinikken.. hvis ikke får mamma hjelpe oss med det..

Ellers står det bra til her.. Hadde vært artig å fått vite når de forskjellige her inne får baby!! Er ganske spennende! Fødsel nærmer seg jo med storm skritt for de fleste nå..
[:D]
Ha en fin lørdagskveld folkens!!!!

klemz[;)]

Hei hei alle sammen[:)]
Jeg var imponert over hvor mange som hadde skrevet her når jeg kom innpå. Det er jo kjempe koselig[:)]
Hehe.. Herlighet. Er det noen her som ikke har pakket bagen enda?[:)] Da er derer jo tregere enn meg[:)] Jeg bare tuller med dere[:)] Men jeg må si at det er veldig greit og ha den klar i tilfelle at noe skulle skje. Det er litt synd hvis du må reise til sykehuset i bare det du går i[:)]
Ellers så er det meste på plass. Terminen min er 14.oktober og det nærmer seg med raske skritt[:)] Jeg vil si at vi begynner å få kontroll. Det viktigste er i hvertfall klart[:)] jeg har som sagt en veldig engasjert mann[:)] Han stillte vognen klar i gangen tidlig i juni, skrudde opp sengen i juni,sendte meg på gravidmassasje og skrudde opp stellebordet. Han har gjort veldig mye og hver gang vi har besøk viser han stolt frem det han har gjort[:)] Vi har også kjøpt inn klær og masse annet småting som trengs[:)]

Hei cerralize[:)]
Du må ha masse lykke til i morgen[:)] Jeg kommer til å tenke masse på deg og kommer nok til å sende en melding i kveld[:)]
Vil han være med på fødselen?[:)] Nå er jeg overrasket. Jaja,ingenting er bedre. Det kommer gjerne til å være godt og ha han med deg. Skal han få være med?
Ja du må gi beskjed når han har kommet til så skal jeg komme å se den lille[:)]

Back
Topp