Termin 14.oktober:)

Jeg måtte selv finne og ordne med klærne, sette senga i riktig høyde, finne tingene og vaske de som lå i kjelleren, vaske vogna (den var veldig skitten etter at sønnen min har brukt den flittig inntil sommeren. (Sambo hadde kanskje gjort noe hvis jeg hadde mast litt, men da ville det ikke blitt gjort før etter noen dager. Og når jeg vil ha noe gjort, så vil ha det gjort gjerne samme dag. Fått han til å lese i den boka vi får om svangerskapet for at han skal forstå at det ikke bare er jeg som er slik jeg er for tida.
Så da mangler det bare klærne som babyen skal ha i starten og de har søsteren min tatt vare på, måtte mase litt om at hun må finne de fram og ha de klare.
Så da har jeg vel alt klart, eller det mangler en ting, dyna. Den finner jeg ikke. [&:]Så må kanskje kjøpe ny, hvis den ikke dukker opp sånn plutselig. Sparer en del penger på å ha alt fra forrige gang. En ny stellematte må jeg nok kjøpe, men jeg har en i reserve i tilfelle som jeg har brukt på reiser.
Det er bare en måned til termin nå for meg. Men tror den kommer før får jeg håpe, ellers så har jeg jo en metode som hjalp sist da jeg gikk noen dager over termin sist og var lei og bare ville ha han ut.

Hei toveli6[:)]
Hehe.. Bagen kommer seg[:)] Jeg vurderer om jeg skal se igjennom bagen min i dag og pakke sist rest og heller la den stå på badet[:)] Det er vel gjerne det beste i og med at han kan komme når som helst[:)]
Jeg er også sånn som må ha alt klart i leiligheten før han kommer. Har ikke så lyst til å lage i stand og sånn når jeg kommer hjem med den lille. Men jeg føler som sagt aldri at jeg kommer i mål uansett hvor mye jeg gjør her[:)] Jeg tror jeg har kjøpemani og babyen har nok fått mer enn den trenger[:)] Er ikke så enkelt å vite hva som bør være på plass når jeg ikke har unger fra før[:)]
Nå er jeg forresten veldig spendt på cerralize. Hun fikk satt i gang fødselen i morges så nå har hun nok snart den lille i armene sine[:)]
Klem[:)]

Hei roelma[:)]
Det er bare til å pushe på og få mannen din til å forstå at han også bør engasjere seg[:)] Forstår han ikke at det er hans unge også?[:)] De har godt av å være med litt. Jeg har en fantastisk mann som er utenom det vanlige og det er jeg kjempe takknemlig for[:)]
Ja jeg må si at du er heldig som har det meste av utstyr fra før. Vi har kjøpt alt! Og det er bare bilsete vi har kjøpt brukt så det har blitt ganske dyrt. Heldigvis har jeg foreldre og svigerforeldre som har bidratt med seng og vogn[:)]
Ikke for å skremme deg men det er ikke så lenge til du har termin så du burde jo nesten få tingene på plass[:)]

Hallaien...[:)][:)][:)]

Det var skikkelig artig at du har bodd i kuvågen og på halhjem.
Eg bodde på halhjem en liten stund for noen år siden,(mardalsrenen)
Men er nå tilbake til Lekven. kan gå rett igjennom skogen så e eg i vågshaugen i kuvågen.he he. Det var utrolig artig.[:D][:D][:D]

Ja det er min tredje.[:)]
Første fikk eg på KK andre på storken men gikk obver til sykehotellet etterpå.Så eg har prøvd alle steder ..he he[:D]
Vanskelig å anbefale deg noe,det eneste eg kan si er at hvis du vil ha alt utvalg i bedøvelse o.l. da må du på kk.
Men eg vil påstå at storken var ett veldig greit sted å føde.
Der vil eg nå igjen.
Dessuten er det jo bare rett over gangen hvis du ombestemmer deg eller det skulle skje noe.Vips så e du på kk.[&:]
Så eg synest valget er lett.[;)]
På storken var alt lysere og triveligere. større rom med bad med STORT badekar.Hyggelige folk..osv...
E du veldig usikker ville eg anbefalt deg å ta en omvisning på haukeland på begge avd. så får du sett selv.
Da vil eg tro du kommer til å være bombesikker på hvor du vil hen..[:D]

Nå har eg nettopp slukt noen sjokolader.. huff.....
Den dårlige samvittigheten skyller igjennom kroppen ..
huff huff,....[:-]

Hei jente23
Han er med, men jeg syns han har et litt avslappa forhold alt sammen. Men da vi fikk besøk av en kamerat av han, snakka han litt ut om bekymringene sine. Det at babyen kan komme når som helst. Og at han må hjem tidligere fra vennene sine. Han har hatt en tendens til å gå ut og ta et par øl i siste måneden. Men det må det bli slutt på nå.
Igår fikk jeg kjøpt ammepute. Brukt og til bare 50 kr.[:D] Det hadde jeg ikke sist jeg ammet. Og brystmusklene ble vonde og korte, så det ville jeg unngå denne gangen med tanke på at jeg sannsynligvis vil amme i 2 år denne gangen også. Har bruk for den nå også, når jeg slapper av eller sover legger jeg den mellom beina for å avlaste bekkenet.

Føler jeg har alt på plass nå, skal kjøpe dyne og stellematte på Jysk siden det er salg der. Ekstra sengetøy trenger jeg også forresten, men det får jeg ta senere.
Kjøpt en del brukt og på salg. Har ikke penger til å kjøpe ting til full pris.[&:]

Hei toveli6[:)]
ER til og med bleier kommet i hus?[:)]Har ikke mannen din noe han må gjøre mens du er på sykehuset?[:)] Jeg spurte min mann om han hadde lyst til å kjøpe bleier når jeg var på sykehuset og da så jeg at han lyste opp og ble ganske så stolt så jeg må nesten la han få lov til å gjøre det[:)]
Tutteflasker vil jeg kjøpe inn før han kommer. Er vel greit og vende de små til det tidlig slik at det er mulig og låne vekk ungene? Jeg har lyst å være litt ops på det. Det er viktig å ta vare på parforholdet og finne på noe uten ungen. jeg vet det er enkelt og si det nå men jeg skal klare å levere han i fra meg av og til

Hei roelma[:)]
Hva er det mannen din er så bekymret for? Skremmer det han og få en unge til i huset? Bare vent til du får ungen[:)] Da går det opp for han hva som har skjedd og forandrer seg helt sikkert[:)]
Jeg er enig med deg i at nå må mannfolkene holde seg edru fra nå av. Det er ikke noe særlig og ta med en beruset mann på sykehuset[:)] Det hadde vært fryktelig flaut[:)] Alt ordner seg[:)]
Klem

Hei[:)]
Ja jeg også liker og ha alt klart altså. Jeg får spør han en gang til om han vil ha det ansvaret med bleiene[:)] Uansett bllir det hans jobb og vaske huset til vi kommer hjem fra sykehuset[:)] Den oppgaven har ikke jeg lyst å ha på meg[:)]
Ja planen er vel at ungen må til bestemoren sin en gang i julen i hvertfall for da er det jo så veldig bra uteliv her i stavanger[:)] Må ut å treffe folk jeg ikke har sett på lenge[:)] Uff nei nå drømmer jeg meg vekk igjen. Jeg begynner å bli så lei av å gå gravid. Har lyst til å kose meg med den lille og få kroppen min tilbake[:)]

Ja jeg er noe lei av å gå så tung jeg også nå. Har gått opp over 10 kg, og det tar på bekkenet og beina.
Det blir siste gangen dette her for meg også. Tror ikke kroppen min har så godt av å gå gravid.
Men jeg må nok vente et par uker til før jeg lar han komme ut hvertfall.
Får ikke vaska så mye i leiligheten, men det regner jeg med han tar seg av. Han er grei sånn sett. Men han er sliten selv etter jobben, så det blir i helga ting blir gjort.
Selv skal jeg idag prøve å støvsuge litt (ta det verste i stua) og gjøre noen lette øvelser og tøye ut stiv muskulatur. Da får jeg ikke så vondt når jeg går.

Skal til foreldrene mine i jula jeg også. Det blir sannsynligvis bare meg og barna. Da håper jeg å treffe på noen venner som også har tatt turen hjemover. Ellers så skal jo hele familien min samles hos foreldrene denne jula. Da blir det fullt hus og ganske livlig tenker jeg.

Halloen alle sammen!!

Nå er det vel permisjonstid for de fleste her inne..?? Merker jeg er trøtt og lei..Men likevel føler jeg meg ikke helt klar til fødselen.. Vet ikke hvorfor... Men jeg får bare ta det litt som det kommer.. Samboer håper og tror at småen ikke vil komme før rundt termin.. Jeg håper hun kommer litt før.. [;)] Men jeg tror største grunnen hans til det er at han vil gå på jakt den første helgen i oktober.. Og da blir jo jeg sittende her hjemme. Godt svigers ikke bor så veldig langt vekke, men har jo helst lyst å ha min kjøre i nærheten.. Vet jo aldri når hun bestemmer seg for å komme ut, eller hvor fort det vil gå.....

Var på kontroll hos jordmor i går.. Alt virket veldig bra. Men hode har fortsatt ikke festet seg. Så da kom vi jo inn på hva jeg måtte gjøre hvis vannet gikk.. Hvis jeg var oppe (å gikk),så skulle jeg fortsette med det, men ringe til klinikken.. Hvis jeg låg i sengen e.l. skulle jeg bli liggende og så ringe.. Håper det fester seg før den tid. SKal til kontoll igjen neste uke. Hadde visst mye foster vann, men ikke for mye, noe som kunne gjøre at det ikke kom seg skikkelig ned i bekkenet, eller at jeg var såpass "trang" i bekkenet at hode ikke kom seg skikkelig ned. Håper ikke på det siste for da frykter jeg for keisersnitt slik som mamma har gjort fire ganger.. [:(] Det har jeg ikke særlig lyst til. HELDIGVIS venter de ikke så lenge nå som før i tiden, hvis de finner ut at en ikke klarer å føde selv...[;)] Håper på det beste...

TIL NITO!!!
Hvor lenge siden er det du bodde på Haljhjem?? Jeg bodde faktisk i Mardalsrenen og!! Verden er jaggu ikke stor! Når vi bodde i kuvågen, bodde vi i det nyeste byggefeltet på toppen,med hovedveien omtrent.. Kuvågveien.

Legen min ringte til haukeland for å høre om omvisning, men alt var fult.. De hadde ledig plass først i slutten på oktober.. LItt seint gjerne ettersom termin er 13.
Tror jeg vil på føden når den tid kommer.. Siden det er første mann, trenger jeg gjerne litt ekstra hjelp... Men vi får se..

KOZ KOZ

hei hei[:)]
Det virker som dere begynner å bli klar for å få ungene ut og det er jeg helt enig i. Nå syns jeg at jeg har gått lenge nok.Det begynner jo faktisk og bli veldig tungt[:)] Men på en annen side så gruer jeg meg til fødselen også[:)] Jeg har jo ikke anelse hva jeg går til.Er fødselen grusom? Bør jeg grue meg veldig?
Jeg også gleder meg til å kunne sove godt igjen og få kroppen min igjen. Så klart er det noen ting jeg kommer til å savne. Blant annet det og kjenne bevegelser og at noe lever inni meg. Men nå tror jeg at jeg og dere andre begynner å bli veldig slitne og da skal det bli godt å få det overstått.

hei hei
hadde også temin den 9 oktober og ble flyttet frem til den 14 oktober med ultralyd.
Håper det har gått bra så langt og ønsker deg lykke til med fødselen.
Hilsen Anki fra nord

Hei alle sammen!
Lenge siden jeg har gitt lyd fra meg. Alt er bra, og jeg teller dager...
Ville bare fortelle at vi har vært på omvisning på sykehuset. Var på svangerskapskurs på KK og fikk omvisning både på KK og Storken.

Vet det er mange med meg som har lurt lenge på om de skal velge det ene eller det andre, men jeg har funnet ut at det er dumt å innstille seg på f.eks Storken selv om det ser mest innbydende ut. Det kan jo være fullt - eller så kan det være noe som gjør at jeg ikke får føde der, og da er det dumt å ha skapt store forhåpninger. Ser alt normalt ut og det er plass, ønsker vi Storken, men det er ikke noe krise å komme på føden heller.

Det viktigste er at jeg kjente at jeg kommer til å føle meg trygg og at jeg gleder meg til den dagen endelig kommer.
Det virka veldig koselig og rolig på begge avdelinger.

Tror vi kan glede oss jeg. Det blir vondt, men dette klarer vi!![;)]

Går det bra med dere andre? Det går fort mot termin!!!

Hilsen Lykkemor

Hei hei Jettemor[;)]

Så artig!!!!! mardalsrenen du og???Du kødder!!!!
Eg må nesten le litt...Tji hi.

Vi bodde i mardalsrenen for 5 år siden.
Flyttet derfra 1.november 2000.

Nå er eg jo bare kjempe spent..Lurer på hvem du er
og om eg har sett deg før...he he ...artig..
Eg hadde aldri noe omgang med naboer når vi bodde der,for før vi flytta dit
hadde eg hørt at det var så mye "intriger" og krangling mellom naboer nede i kvernhusrenen (rene chicago-tilstandene.he he)
Så eg turde jo aldri å involvere meg med noen av naboene.he he..
Du da , korti bodde du der?????????????+

[:D][&:][:D][&:][:D][&:][:D][&:][:D][&:][:D][&:]

Var hos legen idag.
Hodet hadde vist festa seg..hm..spent eller...?????????++

Fikk litt sjokk for eg trodde at hode gjerne ikke festa seg før rett før på flergangsfødene [8|]
Men men...
Det var så rart for i går så følte eg at noe skjedde at babyen liksom¨
"sank" ned i bekkene og plutselig følte eg at eg hadde kjempe dårlig tid og at fødselen kan start når som helst..
Derfor var det litt "scary" idag hos legen [:-][;)]
Men det kommer vel når det er klart..

Men bjynner å bli litt lei..
Samtidig som eg er litt redd for å savne sparkene og det å gå gravid.
For dette er mest sannsynlig siste svangerkapet mitt...
Veldig rart å vite at det er siste gang...Snufs[X(][:(]

Masse klem fra Nito

Hei hei[:)]
Nei nå er det ikke lenge igjen[:)] Jeg er ganske nervøs for den fødselen. Er det helt grusomt? Er det noe vi ikke har kontroll over? Jeg har så veldig mye tanker i dag. Midt oppi fødselsforberedelsene har vi begynt og se etter hus. Dårlig timing eller?[:)] Så nå i ettermiddag vet vi om vi har fått hus også. Dette blir for mye for meg:) Det er jo så mye tanker[:)]
Jeg begynner å lure på om jeg nesten er den eneste som ikke er fra bergen[:)] Alle mine venninner bor der for de studerer men det teller jo ikke[:)] Dere burde møtes for det høres ut som dere har en del til felles[:)]

Hei Anki[:)]
Ja det var sprøtt at vi hadde den samme terminen og fikk lik termin andre gangen også[:)]
Du også må ha lykke til[:)] Vi har ikke lenge igjen[:)]

Hei alle sammen..

Jente23.. du er nok ikke den eneste her inne som ikke er fra Bergen.. Men du vet, bergensere har en tendens til å samle seg[;)] hehe... er jo ikke så langt fra stavanger til bergen!

Alt bra med deg??
Huskjøp med en liten baby kan være tøft, men det er jo veldig spennende.. Vi kjøpte oss en helt nytt hus i fjor. Det er jeg glad for.. minuset er jo at enkelte ting fortsatt ikke er ferdig, men men.. håper å få gjort litt når han skal ha pappa permisjon.. de får jo 5 uker nå!! Men kjenner jeg oss selv riktig, kommer de ukene til å løpe av gårde.. [8D]

Nito!
Tror det er 6år siden eller 7 siden vi flyttet fra mardalsrenen. pappa bodde sammen med ei dame der. og når det da ikke gikk flyttet eg og han. Var ikke mer enn 13/14 når vi bodde der.. så du var vel endel år eldre enn meg. Kan være du har sett meg på shellen på os.. jobbet der når vi bodde i os. sluttet vel der i 01.. Begynner faktisk å bli noen år siden.. merkelig hvor tiden bare flyr avgårde..[8|]

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hvor jeg vil på haukeland. tror jeg tar føden.. spiller egentlig liten rolle for meg. samboer sier at det får jeg bestemme. På storken kan jo han sove hvis han vil, men jeg ble fortalt at da må han betale penger per natt og må kjøpe all maten sin selv, så da er ikke det så aktuelt.. [:'(] sover jo sammen hver natt ellers så er gjerne litt godt å få sove alene og etter en hard påkjenning som en fødsel..

Har hørt så mange skrekk historier i det siste, men jeg klarer ikke å grue meg til fødselen likevel.. HAr jo ikke peiling på hvordan en fødsel er, så tar det veldig med åpent sinn.. At det kommer ti å gjøre vondt tviler jeg ikke på, men går med en innstilling om at dette er noe jeg skal klare, og jeg skal klare det uten noe ¨smertelindring.. Så får vi se om jeg klarer å holde det..

Nå vil jeg bare ha prinsessen ut, slik at jeg kan få hilse på henne etter 9 mnd i magen!!!
Og så blir det litt godt å kunne se hele seg selv igjen!! tihi[:D]

koz&klemz

Nei det er ikke så lang i fra og jeg har nok vært noen turer oppe i bergen pga mine venninner og flere blir det etterhvert[[:)] Det er koselig i bergen[:)]
Det går veldig bra med meg[:)]Det er tungt og som alle dere andre så har jeg mine plager[:)] Men vi kan vel ikke klage for det kommer noe godt utav det[:)] Hvordan er formen din?[:)] Er det meste på plass av utsyr Og bagen er pakket?[:)]
Ja jeg kan tenke meg at det krever mye m et nytt hus i tillegg. Hvordan har du overskudd til det? Vi har frist til i morgen for å si om vi vil ha huset. Da kan vi overta det fra 3.oktober så det kan jo bli litt stress[:)] Jeg kjenner at jeg får litt kalde føtter men det hadde vært veldig kjekt og fått det huset[:)] Mye blandet følelser som er ute og går nå[:)]

Samboeren min er veldig flink å gjøre praktiske ting i huset... Han laget barnerommet klart i mai.. bygget alt selv.. men så har vi et prosjekt i kjelleren hvor vi skal lage leilighet, noe som har stoppet litt opp nå da.. eg orker ikke hjelpe han med så mye, men faren hans er flink å hjelpe til.. så håper vi får leiligheten klar til februar hvertfall.. trenger litt ekstra penger fremover..

det huset dere har gitt bud på, er det mye som må gjøres der da??
blir det flytting før småen kommer da??

får ha lykke til hvertfall!!!! Kan no si det at det er utrolig deilig å ha eget hus!!! du kan gjøre akkurat som du vil, uten at noen blir sur.. selv om det koster masse penger, så er det verdt det.. du betaler jo tross alt til deg selv.. og til slutt er det bare ditt hus!!!!

klemz

Nå er det meste med huset avklart:) Vi har frist til i morgen før kl.10 og si om vi vil ha det[:)] Budet ble ikke uoverkommelig. Vi må kjøpe det for 1.340.000 Og det er ikke så dyrt. I hvertfall ikke i stavanger og bergen. Men grunnen til det er at det er husleie på 3600 kr men den er så høy for at fellesgjelden skal bli raskt nedbetalt. Det er ingenting vi er nødt til å gjøre i huset med en gang vi flytter inn. Det første blir nok å fikse badet men det går an og bruke det. Høres det gale ut eller en grei start? Vi leier nå og det koster penger. Overtakelsen var 3.oktober og jeg har termin 14.oktober[:)] Er det galskap og begynne å styre med det midt oppi fødsel og sånn? Hadde vært veldig greit med eget hus til vi kom hjem fra sykehuset[:)]

Hehe..Tror du virkelig at bagen min er klar?[:)][:)] Hva tror du jeg har begynt med i stedet?[:)] Joda,jeg har begynt å pakke ned for å flytte[:)] Snakk om å prioritere her[:)] Alt er ikke i boks enda. Papirene skal vi skrive under på på tirsdag. Jeg håper på å få flytte til helgen i og med at de som bor i huset har flyttet ut. Det hadde vært det enkleste for da hadde vi fått mer hjelp og kommet raskere i orden[:)]
Hehe..Glemme deg?[:)] Nei det trenger du ikke å være redd for[:)] Jeg må innom her så raskt jeg får sjansen hvis jeg ikke ligger på sykehuset da[:)] Det er vel typisk at den lille gutten min finner ut at han skal komme ut midt i flyttingen[:)]
Hvordan er formen din?

Back
Topp