Teppe foran vognen! *link*

*BekkUlf*

Forumet er livet
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4028030.ece
[:D]

Endelig!![:D][:D][:D]

Jeg gjør det, aldri m tyke , tette tepper, men m helse teppe for at det skal bli mørkere når han skal sove, og at det ikke kal være så mye å se på for da legger han seg ikke, hmm

Har lagt noe over åpningen med de andre når de er større, i det de skal sovne. Så har jeg tatt det vekk når de sover.
Luft,luft, luft!

Takk for link! (som nå er delt på Facebook!) [;)]

ORIGINAL: tistin85

jeg gjør det,etter råd fra helsesøster,men kun over korte perioder,og med åpning på siden. legen sa også at jeg kunne det..så jeg kommer te å gjørra det hvis jeg går over bybrua her med åpen elv og mange kuldegrader osv..

tror nok ikke noen minutter har noe å si,men hver sin smak

og kjenner flere som har fått samma rådet fra hs

ja og må slenge på at det er helseteppe da,ikke no tykt

så lenge den friske luften sirkulerer går det jo fint.
Helseteppe er like ille, er ikke SÅ store hull i det teppet[:)]

ORIGINAL: tuffee

Jeg gjør det, aldri m tyke , tette tepper, men m helse teppe for at det skal bli mørkere når han skal sove, og at det ikke kal være så mye å se på for da legger han seg ikke, hmm

Svart innsektsnett?

ORIGINAL: bergliotte

Har lagt noe over åpningen med de andre når de er større, i det de skal sovne. Så har jeg tatt det vekk når de sover.
Luft,luft, luft!

Takk for link! (som nå er delt på Facebook!) [;)]

[:D]

ORIGINAL: EogR

Jeg gjør det faktisk ALDRI!

Ikke jeg heller..

ORIGINAL: *HekkeliBekkeli*

jeg gjør det,etter råd fra helsesøster,men kun over korte perioder,og med åpning på siden. legen sa også at jeg kunne det..så jeg kommer te å gjørra det hvis jeg går over bybrua her med åpen elv og mange kuldegrader osv..

tetter aldri helt for,men blåser og er så kaldt over elva om vintern,så da får han ha det helseteppe forran,men åpning så det ikke blåser direkte inn [:)]

Selvsagt, og elven er vel ikke så lang?[:D]
De får jo helt sjokk når det blåser på de stakkars,har du prøvd?[8D]

Vil bare skyte inn at mange helsesøster desverre er uoppdaterte, og at man ikke alltid skal stole blindt på det dem sier.

Jeg har aldri tenkt tanken engang å ha noe foran vogna. Snur heller vogna etter vindretningen.

ORIGINAL: *HekkeliBekkeli*

tetter aldri helt for,men blåser og er så kaldt over elva om vintern,så da får han ha det helseteppe forran,men åpning så det ikke blåser direkte inn [:)]

finnes knapt noe kaldere sted i Drammen enn over bybrua [8D] brrrrr....
der hadde jeg nok hatt noe foran åpningen også [&:]og vi snakker toppen 5 min liksom [:)]

Var akkurat ferdig med å lese den da denne tråden dukket opp![:D] Jeg har slutta med å ha teppe sånn på vogna. Gjorde det når vi var ute og det var kaldt eller når hun skulle sove, men det var da hun kanskje var en mnd gammel. Nå sover hun uten og hun tåler kulda bedre. Vi er jo ikke ute i -20 da...

Men, vogna mi har sånn flapp på trekket som man kan "sette opp", kanskje ikke bra det heller da??? [8|]

Ikke min vogn, men har lik!

Skjønner ikke at noen tør å gjøre det!! er jo livsfarlig!! Ungen får jo ikke nok oksygen, tar ikke lange tiden for oksygen er brukt opp inni vognen.

Blir sint når jeg ser at noen henger tepper fremfor vognen, spesielt inne på kjøpesentrer der det ikke er noe mulighet for luftsirkulasjon.
 Og at det da er snakk om mye mer enn 5 minutter.
Helsetepper isolerer, dem slipper ikke luft igjennom selv om det virker slik(det er en grunn til alle hullene i dem).
Mange helsesøstre og leger er ikke opplyste om faren med å ha teppe fremfor. Viktig at ungene lærer seg til å sove når det er lyst.

ORIGINAL: Summer Frost

Men, vogna mi har sånn flapp på trekket som man kan "sette opp", kanskje ikke bra det heller da??? [8|]

Mener du sånn lufte hull bak på kalesjen? det har vi også...det er stort sett igjen.

Det er jo bra stor åpning dær, så kommer mye luft inn dær.

ORIGINAL: Lillu

Mener du sånn lufte hull bak på kalesjen? det har vi også...det er stort sett igjen.

Nei, tenkte på den foran... bruker den kun når det blåser da. Har tenkt at den uansett er grei siden det er en del av vogna, men er jo ikke helt sikker når jeg tenker på det...

Blæh!!!! At alt skal være så vanskelig... jeg er allerede en av de som ligger våken halve natta og tenker på ALT som kanskje muligens viss vi er fryktelig uheldig kan gå galt... [&o]

når vi har vært ute i skikkelig kulde har jeg satt på myggnettingen jeg - funker mot vinden det=)

Det er jo åpning der[;)]

Back
Topp