Tenner!

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
I går merket vi at hun begynner å få to tenner nede:) Om en uke er hun 5 mnd. Flere som har fått?
Gleder meg til de kommer ut, hun blir nok sååå søt:) Selv om de kanskje merkes mer ved amming?

Gutten min fikk de to tennene nede da han var 4,5 mnd. Han er så utrolig søt med de to riskorna i munnen. Da tenna kom gjennom syntes han nok det var litt ubehagelig. Han hadde noen netter med dårligere søvn, og han spiste dårligere.

Han har bitt meg temmelig hardt i puppen noen ganger, spesielt når han ikke er kjempesulten lenger. Da har jeg kjefta på han, og avbrutt måltidet. Biting finner jeg meg ikke i.

min fikk da ho akkurat var 5mndr og 2 dager :) bare 1 tann. merker ikke på amminga, men de 2 eldste bet innimellom, men når mamman vræler og løsner på grepet og melka forsvinner så lærer dem fort :p amma begge over 1år så tenner har ikke noe å si på amming :) de 2 andre fikk 2 første tenna på engang så litt morsomt med en baby med bare 1 tann hehe :)

Her har hun tygget og suttet og siklet strømmer i halvannen mnd men ingen riskorn enda :P

Min fikk den ene tanna nede for et par uker siden. Da ca 4,5 mnd. Ble litt sår på ene puppen pluttselig, og så neste dag oppdaget vi tanna. Men sårheten gikk over, og nå går det helt fint. :)

Jaaa jenta mi ble 5 mnd i går og første tann er kommet frem gjennom tannkjøttet^^,

Jenta mi har to tenner :) Ble skikkelig syk før de kom frem.
Hender at jeg kjenner tennene litt når jeg ammer. Men går ennå ganske så bra.

De siste dagene har mini bitt meg så innmari mye under amming. Grøss og gru! Det gjør jo så vondt!! Og der ser dessverre ikke ut som om han lar seg påvirke nevneverdig at jeg hever stemmen, og avslutter amminga heller. Fanken....

I dag så vi at en er på vei her også! Har trodd de var rett rundt hjørnet i ca 2 mnd nå. Spent hvordan det går med ammingen

I dag så vi at en er på vei her også! Har trodd de var rett rundt hjørnet i ca 2 mnd nå. Spent hvordan det går med ammingen
I går bet hun til to-tre ganger, ikke akkurat behagelig:confused:
Satser på at det ikke går utover ammingen.

De siste dagene har mini bitt meg så innmari mye under amming. Grøss og gru! Det gjør jo så vondt!! Og der ser dessverre ikke ut som om han lar seg påvirke nevneverdig at jeg hever stemmen, og avslutter amminga heller. Fanken....
Off:/ Hun bet litt her og i går. Men hun gjorde det vell helst på slutten av ammingen. Så får følge godt med. Kjipt om det går utover ammingen.

Off:/ Hun bet litt her og i går. Men hun gjorde det vell helst på slutten av ammingen. Så får følge godt med. Kjipt om det går utover ammingen.
Ja, det er veldig kjipt. Jeg kjenner jeg tidvis kvier meg skikkelig for å amme, for smerten jager gjennom marg og bein. Han lager typisk en spesifikk lyd som ofte etterfølges av biting, og det er nesten slik at jeg holder pusten når jeg hører lyden. Grøss.
Jeg kan se for meg at det ikke er altfor lenge til han biter så hardt at jeg begynner å blø i puppen. Og hva når tennene oppe kommer også? Nei, grøss.

Back
Topp