Tenner!?

feb&mars

Elsker forumet
Har deres små søte begynt å få tenner!?
Her er mini straks 6mnd og har fått to søte tannebisser nede etter endel grining og oppvåkning på nattestid....

Her har vår lille blitt 6 1/2 mnd å har åsså fått to tenner nede :) Tok lang tid fra den først kom opp, men den andre vokste veldig fort :)

Ingen som jeg kan se enda... Men hun har begynt å våkne oftere om kvelden og natta og gråter/sutrer... Hun sikler mye og biter endel på lekene og hendene sine, så kanskje de dukker opp snart? Har sett en bitteliten hvit prikk i gommene hennes slik som Småtroll i Fanget hadde funnet på sin baby, men tror ikke det er en tann.... Klinger ikke når jeg tar en skjei borti ;)

Matheo fikk sin første tann på torsdag. Bare plutselig var den kommet og uten noe syting eller nattevåkning :)

Den andre tannen kom frem i går. De siste 5 dager har ikke nettene vært helt som de pleier nei, han plages nok en del. Har dere prøvt Dentinox til de små? Vi brukte det en del til storebror, og han hadde nok en god effekt av den en liten stund iallefall. Tenkte å kjøpe på apoteket i dag

ingen tenner her enda, lillegutt er 5 og en halv måned nå. Han er vanligvis mye våken på natten, men i natt har det vært gråting og sutring hele natta, så lurer på om det kanskje er noe på gang. Virker som at han klør i munnen.

Ingen tenner her enda. Venter og venter. Synes noe har vært "på gang" lenge. Hun kan ligge å tygge hardt på leke sine mens hun griner/sutrer, så regner med hun klør/har ubehag.

Her er 1.tanna på tur opp. Kjnete den 31/8..2 dager etter 6mnd. Men den har ennå ikke kommet opp..ting tar tid, men fy så vondt det er når han putter fingeren min inn i munnen å "biter"!!

Melissa har fått 2 tenner nede :) første kom igjennom når hun var 5 mnd å 1 uke og den andre kom 5 dager etter det :) var mye suttring og lite søvn når de kom... håper det er en stund til flere tenner kommer :p

Her er det ingen tenner enno. Men han har sikla og gnagd på alt (spesielt fingrane våre...) sidan han var 2 mnd så alle har sagt at no er det like før. Er spent på kortid dei kjem :)

første tannen kom igjennom i går han har hvert urolig på kveldene den siste uken men såvet godt på nettene etter vi har lagt åss, regner med den neste kommer snart også

Her har junior fått 4 tenner, to oppe og to nede... Elsker å amme!!! :)

5 tenner her i gården, fire oppe og en (og en halv) nede :)

Her har lillegutt fått 4 tenner :) De to nede kom med en dags mellomrom to/en dag før han ble 4 mnd. De to tennene oppe har kommet mye ut, men ikke helt utvokst i "bredden" ser det ut som.  Han virker mye plaget - biter på alt, sikler til den store gullmedaljen, "sutrer og huffer seg" og generelt mer urolig/trist enn vanlig. Han er snart 6,5 mnd. Veldig individuelt når tennene dukker opp :) Jeg syns også tidvis det er herlig å amme nå - plutselig biter han til.. iiiiiiih.... Men skjønne, små tenner :) De er bare ikke så gode å ha på puppen! :)

Då kom det to tenner på gutten vår :) Var ikkje våken på natta eller ekstra sutrete, men matlysten var litt redusert. Han ville ikkje ha noko anna enn pupp, men det gjekk over når første tanna var gjennom.

Vi så den første tannen i dag, har hatt noen sutrenetter. Det var nede til høyre, tror den til venstre kommer etter ganske fort =)

Mini har ingen tenner, men gommene har est ut i str. det siste to dagene. Han har også begynt sikle sykt mye, tygger på alt han kommer over, og er mye oppe om natta. Så tror det er noe på gang.

Min har fått ettårs Jekselen nede på ene siden... Tror det er flere på vei og... Veldig urolig og klengete, spesielt om natten. Må ha henne i min seng for at hun skal roe seg, så håper ikke hun blir vant til det og nekter å sove i sengen sin igjen :/ hva tror dere? Er det dumt å ha henne i sengen min?

Back
Topp