Tenner og graviditet

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har merket forskjell på tenna sine etter at dere ble gravide?
Har brått mistet 2 fyllinger og et hjørne på en tann.
Funderer på om det kan ha noe med graviditeten å gjøre eller om det er helt tilfeldig at det skjer nå...:confused: hehe

Det er nok muligens graviditeten, dessverre. Vet flere får dårligere tenner under graviditet.

Ikke umulig det kan være graviditeten...Jeg har ikke merket noe, foruten at tannkjøttet blør lett. Gjorde det sist også...

Er ikke første gang fyllingene har falt ut da, så mulig jeg må ha krone nå. Går nå med 3 halve tenner:p haha
Har hatt problemer med fyllingene fra min tannlege tidligere, så blir vel å prøve en annen nå...

Anbefales å gå til tannlegen et par ganger iaf under graviditet, og også passe på munnhygienen ekstra nøye ettersom tannkjøtt ofte blir mykere osv :)

Er ikke første gang fyllingene har falt ut da, så mulig jeg må ha krone nå. Går nå med 3 halve tenner:p haha
Har hatt problemer med fyllingene fra min tannlege tidligere, så blir vel å prøve en annen nå...
Godt du har fortenna i behold om ikke annet, ellers hadde jeg vel sluppet å lete etter den MK veska på tirsdag, hehe;)

Godt du har fortenna i behold om ikke annet, ellers hadde jeg vel sluppet å lete etter den MK veska på tirsdag, hehe;)

Det ER en fortann jeg mangler hjørnet på da :o
Tør jeg komme? :p
Er ikke halve da;)

Hahah, nå måtte jeg le:) Ups:P Vi har vel alle våre skavanker, så klart du tør å komme;)

fikk time hos tannlegen 1050 da, så rekker bare så vidt å hilse på...Var enten det eller onsdag, og onsdag krasjer det med legetime:(

fikk time hos tannlegen 1050 da, så rekker bare så vidt å hilse på...Var enten det eller onsdag, og onsdag krasjer det med legetime:(
Æsj, det var kjedelig..Men skjønner du vil få fikset det så snart du kan. Bedre med en liten stund enn ingen da:) Jeg håper bare jeg ikke er like kvalm som i dag....:rolleyes:

Æsj, det var kjedelig..Men skjønner du vil få fikset det så snart du kan. Bedre med en liten stund enn ingen da:) Jeg håper bare jeg ikke er like kvalm som i dag....:rolleyes:

Er på Halmstad, så er jo ikke så langt å kjøre. Så en liten tur skal jeg få til :) får ta det igjen neste gang;) har hatt vondt i den ene tanna tidligere, så greit å få fikset den ja.

Kvalme er ikke noe gøy. Håper det gir seg fort!

Er på Halmstad, så er jo ikke så langt å kjøre. Så en liten tur skal jeg få til :) får ta det igjen neste gang;) har hatt vondt i den ene tanna tidligere, så greit å få fikset den ja.

Kvalme er ikke noe gøy. Håper det gir seg fort!
Blir spennende å treffes! Jeg er 11+3 i dag, og har vært kvalm siden uke 5-6. Så ja, nå synes jeg det skal begynne å gi seg snart!

Blir spennende å treffes! Jeg er 11+3 i dag, og har vært kvalm siden uke 5-6. Så ja, nå synes jeg det skal begynne å gi seg snart!

Kaster du opp og eller? Er så glad jeg har sluppet unna det jeg, men har hatt ønsket et par ganger:p

Blir veldig gøy å kunne sette et fjes på dere :)

Kaster du opp og eller? Er så glad jeg har sluppet unna det jeg, men har hatt ønsket et par ganger:p

Blir veldig gøy å kunne sette et fjes på dere :)
Ja, det blir det:) Nei, 0 oppkast. Og igrunn glad for det men noen ganger hadde det vært godt å bare kunne få det opp også. Men har heldigvis noen perioder i løpet av dagen som er bedre, nyter de:)

Blør veldig lett i tannkjøttet!! Er det sånn at man får gratis tannlege når man er gravid?? Isåfall fra hvilken uke osv?

Blør veldig lett i tannkjøttet!! Er det sånn at man får gratis tannlege når man er gravid?? Isåfall fra hvilken uke osv?

Trur egentlig ikke at man får det? Selv om jeg fikk det i forrige svangerskap, men det var pga tannlegen viste ikke om det var gratis eller ikke :p

Man får nok ikke noe gratis. Det er mange år siden tror jeg :(

Før i tiden sa de "en tann per unge" :) Det er visstnok noe i at vi har et økt behov for kalsium når vi er gravide, hvis vi ikke får nok bruker kroppen av reserven. Dette er bare noe jeg har hørt, aldri sjekka fakta. Men er påpasselig selv å få nok kalsium i meg. Melk, ost, yoghurt osv osv.

Tar kalk tabeletter da jeg hadde en bestemor som mistet tenner i løpet av 3 svangerskap med hypermessis. Jeg er heldigvis ikke så dårlig, men livredd for tennene

Back
Topp