Tenner allerede...!

Beckybecks

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Hjelpes.. Mini her har plutselig fått to tenner foran nede.. De var der ikke forrige uke. Skulle ta ut et hår av munnen hennes også får jeg øyet på to tenner...! De var liksom skikkelig fremme også, vil gjette at bortimot halve tannen har kommet opp:o

Hun er "bare" litt over 3,5 måned..
Trodde de normalt fikk tenner 6 mnd +.

Andre her med små som har fått tenner?

Oi, da har det gått smertefritt for seg da? :-o :-D

Min lille har også fått to fortenner, og hun er bare 3 mnd:-o hun har kavet fælt på med disse tenne nå i en uke, og har masse vondt stakkars:-( Den ene tannen kom fort, men den andre går det litt tregt med :-P Syns det er fryktelig tidelig. Men men, de kommer vell når de vil :-P Er ganske søtt også da :-)
Vi har kjøpt tannkost og det syns hun er digg ;-)

Hjelpes.. Mini her har plutselig fått to tenner foran nede.. De var der ikke forrige uke. Skulle ta ut et hår av munnen hennes også får jeg øyet på to tenner...! De var liksom skikkelig fremme også, vil gjette at bortimot halve tannen har kommet opp:eek:

Hun er "bare" litt over 3,5 måned..
Trodde de normalt fikk tenner 6 mnd +.

Andre her med små som har fått tenner?

Her har også mini begynt å få tenner. De to nede foran har akkurat kommet gjennom tannkjøttet. Han har siklet og klødd mye i munnen de siste ukene så jeg har egentlig bare ventet på at det skulle skje noe snart :p

Lillegutt er snart 4 mnd. Jeg trodde også det var vanlig at tenner kom etter de var blitt 6 mnd, men dette er mitt første barn så jeg har jo egentlig ikke peiling på sånne ting :p Vet forresten om en jente som hadde to tenner allerede da hun ble født :wideyed:

Min lille har også fått to fortenner, og hun er bare 3 mnd:-o hun har kavet fælt på med disse tenne nå i en uke, og har masse vondt stakkars:-( Den ene tannen kom fort, men den andre går det litt tregt med :p Syns det er fryktelig tidelig. Men men, de kommer vell når de vil :p Er ganske søtt også da :)

Hvordan gjør dere det med tannkosten? Sutter hun på den selv eller holdere dere den for henne? (Det er sikkert et veldig dumt spm, men vil gjerne ha noen råd og tips om noe som kan hjelpe mini litt:oops:)

Hvordan gjør dere det med tannkosten? Sutter hun på den selv eller holdere dere den for henne? (Det er sikkert et veldig dumt spm, men vil gjerne ha noen råd og tips om noe som kan hjelpe mini litt:oops:)
Vi holde den for henne og pusser på tannen, det liker hun veldig godt fordi det klør så godt :-P Hun får tygge litt på den selv også, men bare når vi sitter med henne. Hun har ikke sååå god kordinasjon enda, så plutselig poker hun seg i øyet :-)) :-P Vi har også kjøpt slike små biteringer fra nuk, da lar vi den ligge litt i kjøleskapet slik at den er kald og god og lindrer godt :-) Den kan hun styre på med selv også :-)
Ellers må jeg virkelig anbefalle dentinox! Det er et bedøvelsesmiddel til tannkjøttet for spedbarn, det har god effekt her :-)

Vi holde den for henne og pusser på tannen, det liker hun veldig godt fordi det klør så godt :p Hun får tygge litt på den selv også, men bare når vi sitter med henne. Hun har ikke sååå god kordinasjon enda, så plutselig poker hun seg i øyet :)) :p Vi har også kjøpt slike små biteringer fra nuk, da lar vi den ligge litt i kjøleskapet slik at den er kald og god og lindrer godt :) Den kan hun styre på med selv også :)
Ellers må jeg virkelig anbefalle dentinox! Det er et bedøvelsesmiddel til tannkjøttet for spedbarn, det har god effekt her :)

Tusen takk for så mange gode tips! :)

Tror vi må kjøpe en tannkost vi også, det hørtes ut som en supersmart løsning. Hehe, det var nemlig det jeg tenkte på, lillegutten min har nemlig ikke så god kontroll på hendene sine og tror ikke det hadde gått så bra hvis han bare skulle styre med den på egenhånd :D:p
Jeg kjøpte en sånn liten bitering i går, den ligner litt på en smokk nesten. Har akkurat tatt den frem nå så han holder på å styre fælt. Ser ut til at den kan hjelpe litt ihvertfall :)
Å, det har jeg aldri hørt om, er det på apoteket man kjøper det? Det skal jeg prøve å få tak i i morgen :happy:

To tenner så vidt kommet nede. Storebror var også tidlig ute

Tusen takk for så mange gode tips! :)

Tror vi må kjøpe en tannkost vi også, det hørtes ut som en supersmart løsning. Hehe, det var nemlig det jeg tenkte på, lillegutten min har nemlig ikke så god kontroll på hendene sine og tror ikke det hadde gått så bra hvis han bare skulle styre med den på egenhånd :D:p
Jeg kjøpte en sånn liten bitering i går, den ligner litt på en smokk nesten. Har akkurat tatt den frem nå så han holder på å styre fælt. Ser ut til at den kan hjelpe litt ihvertfall :)
Å, det har jeg aldri hørt om, er det på apoteket man kjøper det? Det skal jeg prøve å få tak i i morgen :happy:
Bare hyggelig ;-)

Hehe:-D!!
Så bra, de er sikkert også veldig gode å tygge på ;-)
Ja vi kjøpte den på apoteket, veldig fornøyd :-) Først fikk vi anbefalt en krem uten legemidler - men den virket overhode ikke på lille frøkenen vår :'(

Bare hyggelig ;-)

Hehe:-D!!
Så bra, de er sikkert også veldig gode å tygge på ;-)
Ja vi kjøpte den på apoteket, veldig fornøyd :) Først fikk vi anbefalt en krem uten legemidler - men den virket overhode ikke på lille frøkenen vår :'(

Så bra, da skal jeg ta meg en tur på apoteket i morgen så jeg får kjøpt. :) Håper det kan hjelpe her også, han er veldig plaget med kløe om dagen.

Artig da :p ! Ingen tegn på tenner her. Har ikke sjekket da, men har ikke sett noe heller :) Førstemann fikk tenner sent, lenge etter hun var 6 mnd synes jeg å huske. Tror det var 8 mnd.

Så gøy å lese! Tipper de er søte med tennene sine :D ingen tenner her enda, men mye sikling og "biting" på hånda si.

Min lille har også fått to fortenner, og hun er bare 3 mnd:-o hun har kavet fælt på med disse tenne nå i en uke, og har masse vondt stakkars:-( Den ene tannen kom fort, men den andre går det litt tregt med :p Syns det er fryktelig tidelig. Men men, de kommer vell når de vil :p Er ganske søtt også da :)

Så gøy å høre om flere med tenner:)

Ja:) Det har gått veldig smertefritt for seg. Har jo sett hun har puttet hendene mye i munnen, men trodde det var ifb med at hun oppdaget hendene sine og utforsket de. ALT hun griper tak i, tar hun inn i munn. Nå om dagen er favoritten å dra brillene til papsen av om han er i rekkevidde og dytte de inn i munn:p

Back
Topp