Tenkte å dele litt

Hvordan går det med dere nå?

Var på ny kontroll idag. Som forventet har hastighetene begynt stigning, og vi gjennomfører ny transfusjon onsdag neste uke. Ny kontroll igjen førstkommende torsdag, håper på stabile verdier så vi berger over helga uten å presse han helt ned i støvlene.
 
Hei! Kan jeg spørre hvor høy din titer er? Er i lignede situasjon selv. Ul på fredag hvor alt så normalt ut, men titer var på 8000. Så nå er jeg mildt sagt livredd. Og klar for å ringe fostermedisiner imorgen for å spørre litt rundt alt, nå som jeg har fått summet meg litt etter fredag. Er i uke 26+3.

Krysser fingrene for dere <3

Siste kjente titer er 4098, altså nivået før din 8tusen. Vi sluttet å ta blodprøver til titrering den dagen ultralyden begynte gi utslag. Men sannsynligvis har den iallefall doblet seg på nytt etter det. Har hatt behandling siden uke 19+noe.
 
Siste kjente titer er 4098, altså nivået før din 8tusen. Vi sluttet å ta blodprøver til titrering den dagen ultralyden begynte gi utslag. Men sannsynligvis har den iallefall doblet seg på nytt etter det. Har hatt behandling siden uke 19+noe.

Takk for svar!
 
Hvordan gikk det på kontrollene? Var det i uke 34 de planlagte å sette i gang fødselen om alt går fint frem til da? Eller vil de holde han der inne lengst mulig uansett?
 
Lurer på hvordan det går? Er det snart tiden for fødsel nå?:Heartred
 
Har vært litt kompliserte greier siden sist. Trengte blod tidligere enn antatt, samtidig som det viste seg at riktig blod ikke var å oppdrive. Blodbanken jobbet på spreng, og måtte "headhunte" en riktig giver helt på tampen. Var noen nervepirrende dager. Lå me ctg 2 og 3 ganger i døgnet i tillegg til ultralyd. Men vellykket blodoverføring ble det. Nå teller vi dager til forløsning.. Tidligere enn først forespeilet, men det skal gå bra.
 
Har vært litt kompliserte greier siden sist. Trengte blod tidligere enn antatt, samtidig som det viste seg at riktig blod ikke var å oppdrive. Blodbanken jobbet på spreng, og måtte "headhunte" en riktig giver helt på tampen. Var noen nervepirrende dager. Lå me ctg 2 og 3 ganger i døgnet i tillegg til ultralyd. Men vellykket blodoverføring ble det. Nå teller vi dager til forløsning.. Tidligere enn først forespeilet, men det skal gå bra.

Puh... hørtes nervepirrende ut! Du burde fått en medalje for alt du må igjennom. Bøyer meg i støvet!
 
Ønsker dere masse lykke til nå i den siste innspurten og dette skal gå bra:Heartbigred
 
Lykke til :Heartred

Dette er sikkert et dumt spørsmål. Men er det noe spesielt med blodet babyen får? Eller kan far være donor når de har samme blodtype?
 
Lykke til :Heartred

Dette er sikkert et dumt spørsmål. Men er det noe spesielt med blodet babyen får? Eller kan far være donor når de har samme blodtype?

Sålenge han er inne i magen må det være forenlig med mors. Så kort fortalt må babyens plussblod erstattes med blod tilnærmet mors negativt. Så vi vet at han er positiv, men har feks fått tilført 0-
 
Hvor langt på vei er du nå? :)
 
Har vært litt kompliserte greier siden sist. Trengte blod tidligere enn antatt, samtidig som det viste seg at riktig blod ikke var å oppdrive. Blodbanken jobbet på spreng, og måtte "headhunte" en riktig giver helt på tampen. Var noen nervepirrende dager. Lå me ctg 2 og 3 ganger i døgnet i tillegg til ultralyd. Men vellykket blodoverføring ble det. Nå teller vi dager til forløsning.. Tidligere enn først forespeilet, men det skal gå bra.


Snart i mål! Du er en helt!

Må baby skifte blod når han kommer ut?

Mine to er født i uke 33. Det var ukomplisert og fint, håper det blir sånn for det og.
 
Snart i mål! Du er en helt!

Må baby skifte blod når han kommer ut?

Mine to er født i uke 33. Det var ukomplisert og fint, håper det blir sånn for det og.

:)

Mest sannsynlig trenger vel han blod, ja. Men når, hvor mye, hvordan osv vet vi ikke før han kommer ut og de får sjekka tilstanden.

Åh, sier du det. Håper det gjelder oss også, kjenner jeg er spent på dette med prematur:nailbiting:
 
:)

Mest sannsynlig trenger vel han blod, ja. Men når, hvor mye, hvordan osv vet vi ikke før han kommer ut og de får sjekka tilstanden.

Åh, sier du det. Håper det gjelder oss også, kjenner jeg er spent på dette med prematur:nailbiting:

Det er masse god info rundt omkring. Kommer han nå trenger han kanskje pustehjelp (iallefall om han er litt medtatt) og sonde, men han får nok fort komme ut i seng og kan holdes. De begynner ofte å die litt fra uke 32-33. Bare å spørre om du lurer på noe.

Masse lykke til med innspurt <3
 
Back
Topp