Tenker på jula

PINNEKJØTT ❤❤❤ I fjor lagde eg julemiddagen for første gong! Lagde alt! Eg må ha pinnekjøtt, men det likar ikkje gubben så godt. Og hans familie var hos oss og dei er vant med ribbe. Her vart det da: pinnekjøtt, ribbe, julepølse, medisterkaker, og ALT av tilbehør! Det samme blir i år :D Var moro å laga mat og eg fekk så mykje skryt etterpå! Var vist den beste ribba svigerfar hadde ete! *Kry* :D Både eg OG svigermor ville vita kvifor ;) Lagar rotmos istede for kun kålrabi - får ein heilt spesiell smak som passar ekstremt godt til julemiddag og kalkun :)
Har itillegg laga ein tradisjon den første helga i desember med Kalkun middag - noko av det beste eg har smakt nokon gong. Fantes ikkje spor av tørrhet! Smelta på tunga ❤
Må seiast at eg brukte ca 1 mnd med å Google og YouTube MANGE måtar å lage all maten på, før eg valgte ut delar av forskjellige oppskrifter og satte det saman til min oppskrift. Elskar det :D

Jeg spiser vanligvis ribbe på julaften, men ser ut til at vi skal feire jul hos sambo's familie ettersom jeg ikke skal ha sønnen min denne julen, og de spiser pinnekjøtt.
Ikke min favoritt men.. Håper det blir ribbe når vi kommer på besøk i romjulen :D

Æsj.. som jeg gruver meg til jul :(
Det blir ikke det samme når jeg ikke får feiret den med familien min.

Vi var i alle år vært annahvert år hos mamma og hans foreldre. I år gidder vi ikke mer, vi har endelig stort nok hus til å arrangere selskap her. Så da får de som vil komme, gjøre det. Vi spiser alltid ribbe, medisterkaker, julepølse, stekte fylte epler osv. Med riskrem til dessert. Lille julaften er vi alltid hos svigers, pga bursdag og spiser da grøt. Før hadde vi alltid koldtbord hos besteforeldrene mine i romjula, men de lever ikke lenger desverre. Så vi spiser igrunn bare ribberester så lenge vi har og resten tar vi sånn på feelingen. Nyttårsaften har vi alltid kalkun. Har lyst å invitere venneparene våre til nyttårsaften i år, men han ene er litt sær, vil ikke feire nyttår med barn tilstede. Må drikke i mengder, og kan da ikke være i nærheten av barn. Kjempefin holdning, men man må jo ikke alltid innta alkohol, for å ha det gøy ;) Men der er det å ikke drikke, ikke et alternativ.

Termin 26. februar <3
Taster fra mobil med app'n :)

Jeg fant frem pappas gamle sangbok her om dagen.. GJETT om julestemningen kom når jeg kom over julekveldsvise og mary's boychild.. Sa til mannen for noen uker siden også at jeg gleder meg til jul! :D Julemusikk, familie, god mat og stor mage, jeg er for meg at det blir fantastisk ;) Angrer foresten litt på at jeg leste denne tråden.. Gi meg pinnekjøtt nåååå! :p ..og ang. stekt fenalår, jeg synes det er godt ;) Men veldig salt!

Vi bruker også pinnekjøtt på julaften. Gleder meg viiirkelig. Selvom vi ikke med sikkerhet vet hvordan jula blir. Men så lenge jeg får pinnekjøtt så er jeg strålende fornøyd.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Back
Topp