Tenker på jula

Jeg skal til svigers for første gang i år, men de har pinnekjøtt akkurat som jeg er vant til, så maten blir nok fantastisk! Vi spiser den med kokte poteter, hjemmegjort kålrabistappe og smeltet smør:) på lillejulaften skal vi til min familie på spekematfest, men min far, kokken, har lovet å lage noen alternativer som jeg og kan kose meg med! Dessuten elsker jeg eggerøre og flatbrød med smør, så kos skal det bli! Gleder meg til jul jeg :D

Er vant med pinnekjøtt, pappa slakter og røyker:D blir sulten bare av tanken :p

Vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal hjem til mine foreldre eller hans i jula.

<3 09.02.2014 <3

Jeg skal for første gang feire jul hos svigers, heldigvis har de også pinnekjøtt på julaften :). Men vi kan spise pinnekjøtt? Synes jeg har hørt at vi gravide ikke kan spise pinnekjøtt?

Vi skal til mamma i jula siden vi var hos svigers i fjor. Der blir det mammas perfekte svinestek.. Og ribbe til de som spiser det. I tillegg medisterkaker, julepølse, svisker, grønnsaker og poteter..

Jeg liker dessverre ikke ribbe eller pinnekjøtt..

Termin 1.februar 2014

Jeg skal for første gang feire jul hos svigers, heldigvis har de også pinnekjøtt på julaften :). Men vi kan spise pinnekjøtt? Synes jeg har hørt at vi gravide ikke kan spise pinnekjøtt?

Pinnekjøt er ingen problem :-) Så lenge du ikkje spiser det rått :-p Kan stortsett spise alt av kjøt så lenge det er gjennomsteikt/kokt :-)

Dersom du lurer på noke angåande mat så er matportalen.no ein veldig grei plass å sjekke, så slepper du å lure :-)

Vi har alltid ribbe, medisterpølser og medisterkaker på julaften. Og multekrem og kransekake til dessert. Pinnekjøtt på førstedag (men det bryr jeg meg ikke om, for jeg hater pinnekjøtt, lukt/utseende/smak), men er glad i riskremen til dessert :)

Her er det selvfølgelig pinnekjøtt!!! Gleder meg allerede!! :-)

Venter førstemann 23/26 feb
Sendt fra appen :-)

Skravler med Jippi <3

Vi har bestandig ribbe med alt av tilbehør der :-)
Og heldigvis har svigers samme tradisjon :-)

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lillebrøster ventes 07.02.14 ♥

Vi har gård og sauer. Så er hjemmeslaktet her.
Tradisjonen er pinnekjøtt. Og sykt gode fenalår.. Jeg gråter allerede for at jeg ikke kan spise det fantastiske gode fenalåret dette året.

Men,stekt? Eeer det noe godt?

Vi spiser alltid pinnekjøtt på julaften. I år skal vi egentlig til svigers og der har de ribbe, men mannen vil heller ha julen hjemme. Han ser for seg at det blir stress å reise langt med høygravid kone og små barn :p greit for meg ;-)

Tradisjonen er pinnekjøtt. Og sykt gode fenalår.. Jeg gråter allerede for at jeg ikke kan spise det fantastiske gode fenalåret dette året.

Jeg også gråter over fenalåret ..:( vet ikke hvordan det blir stekt. Er jo verdt et forsøk men klarer ikke se for meg at det kan bli så bra.

Termin 09.februar med første frøet:)

Eg synes steikt fenalår er godt :-) Altså, det er ikkje som vanlig, men godt på ein anna måte :-p Det blir sprøtt og salt. Foretrekker usteikt fenalår då, men greit å ete steikt når eg er gravid.

Eg synes steikt fenalår er godt :-) Altså, det er ikkje som vanlig, men godt på ein anna måte :-p Det blir sprøtt og salt. Foretrekker usteikt fenalår då, men greit å ete steikt når eg er gravid.
Så bra!:) det får bli stekt spekemat til jul på meg:)

Termin 9. februar med første frøet:)

Pinnekjøtt her..
Selv jubler jeg for at jeg ikke ammer julaften og kan nyte kålrabistappa uten å tenke på amming og hva babyen reagerer på :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi feirer annenhvert år hos familiene våre.Den beste jula er jo selvsagt med sin egen familie,men i år skal vi feire med svigerfamilien,kjekt det også:-) Vi har tenkt å invitere dem hjem til oss iår slik at jeg kan ha julemusikk stille i bakgrunn ( de liker ikke det) jada ;-)..... lettere med tanke på når hun skal legge seg.Blir pinnekjøtt julaften (NAM) og koldtbord 1 dag osv.Spekematen er alltid fremme over alt i jula,men jeg klarte meg fint uten forrige gang,og likt blir det denne gang:-) finnes mye annet godt

Back
Topp