Tenker du mye på fødselen?

  • Trådstarter Moderator Kristin
  • Opprettet
M

Moderator Kristin

Guest
Gruer du deg? Gleder deg?

Hvilke tanker gjør du deg om fødselen? Har du noen spesiell plan?
 
Jeg tenker mye om den og drømmer mye! Er ikke redd (enda), men veeeeldig spent. Ser stadig vekk på fødeavdelingen uten at det skremmer meg. Alle fødsler er jo ulik! Jeg er førstegangsfødende.
Kjenner jeg gleder meg litt egentlig.

Ingen spesiell plan. Tenker at kroppen skal få gjøre som den vil og man vet aldri hva som skjer og hvordan det blir.
Har tenkt jeg ønsker at baby skal tørkes og vaskes før den kommer på brystet mitt, men det kan vel fort endre seg:hilarious:
 
Last edited:
Drømmer om den. Som regel at jeg ligger og venter på fødestue. Tenker ikke mye på den i våken tilstand.
 
Egentlig ikke. Litt skeptisk til at Haukeland vil ha hjem folk fort. Ønsker å få amminga på plass skikkelig. Tenkt å skrive om hva jeg synes var vanskelig med forrige fødsel i fødebrev. Umulig å planlegge noe særlig egentlig, men jeg holder alle smertelindringsoptions åpne:)
 
Nei ikke enda, men tar det nok bare som det kommer og følger kroppen :)
 
Har vel ingen spesiell plan enda. Tenker å la kroppen gjøre sitt. Men gruer meg litt da :nailbiting:
 
Jeg tenker mye om den og drømmer mye! Er ikke redd (enda), men veeeeldig spent. Ser stadig vekk på fødeavdelingen uten at det skremmer meg. Alle fødsler er jo ulik! Jeg er førstegangsfødende.
Kjenner jeg gleder meg litt egentlig.

Ingen spesiell plan. Tenker at kroppen skal få gjøre som den vil og man vet aldri hva som skjer og hvordan det blir.
Har tenkt jeg ønsker at baby skal tørkes og vaskes før den kommer på brystet mitt, men det kan vel fort endre seg:hilarious:

Det siste der hadde jeg i fødebrevet mitt :laughing002

Allergisk mot sure kluter og kliss :laughing002
 
Jeg håper at jeg får en like fin fødselsopplevelse som sist og at jeg slipper å bli igangsatt..
 
Har tenkt jeg ønsker at baby skal tørkes og vaskes før den kommer på brystet mitt, men det kan vel fort endre seg:hilarious:

Jeg tror helt ærlig ikke dette er noe du kommer til å ofre en tanke når babyen endelig er ute ;) Da er du så lykkelig og glad over å være ferdig og det er ingenting du heller vil enn å se det lille vidunderet dere har skapt.. På ABC på Ullevål verken vasker de eller veier babyen før det er gått 2 timer.
 
Jeg gleder meg veldig faktisk!

Nå skal jeg ha ks snitt da, så gleder meg veldig til datoen og trille nyfødt baby på 17 mai❤️

Har veldig gode opplevelser fra begge de forrige ks'ene, så gleder meg faktisk
 
Jeg tror helt ærlig ikke dette er noe du kommer til å ofre en tanke når babyen endelig er ute ;) Da er du så lykkelig og glad over å være ferdig og det er ingenting du heller vil enn å se det lille vidunderet dere har skapt.. På ABC på Ullevål verken vasker de eller veier babyen før det er gått 2 timer.

Hehe er det jeg tenker og. Men min søster ba de vaske han før de fikk legge han på brystet:hilarious::hilarious: så man vet jo aldri! Men ser for meg det endrer seg når mirakelet kommer. :angelic: Vi får jo bare vente å se:hungry:
 
Gruer meg bare dessverre etter dårlig opplevelse første fødsel. Første gangen hadde jeg ikke mye planer, uten tenkte at jeg må bare ta det som det kommer, men denne gangen har jeg mye planer og ønsker og alt tilsier egentligen at det kommer til å gå veldig bra! Men så vet man ju aldrig, fødsler er uforutsigbare..
 
Gruer meg bare dessverre etter dårlig opplevelse første fødsel. Første gangen hadde jeg ikke mye planer, uten tenkte at jeg må bare ta det som det kommer, men denne gangen har jeg mye planer og ønsker og alt tilsier egentligen at det kommer til å gå veldig bra! Men så vet man ju aldrig, fødsler er uforutsigbare..
Det er dem så absolutt! Men sjangsen er jo stor for at det skal gå bedre denne gangen :Heartred Heier på deg!

Kan være greit å informere JM om hvordan du hadde det sist, så kan dem ta litt forholdsregler også :)
 
Jeg tror helt ærlig ikke dette er noe du kommer til å ofre en tanke når babyen endelig er ute ;) Da er du så lykkelig og glad over å være ferdig og det er ingenting du heller vil enn å se det lille vidunderet dere har skapt.. På ABC på Ullevål verken vasker de eller veier babyen før det er gått 2 timer.

Der tror jeg man er veldig forskjellige. Jeg er veldig glad jeg hadde sagt ifra om at de skulle tørke av han for jeg blir skikkelig kvalm av sånt griseri om det er lov å kalle det det :laughing005
 
Egentlig ikke. Litt skeptisk til at Haukeland vil ha hjem folk fort. Ønsker å få amminga på plass skikkelig. Tenkt å skrive om hva jeg synes var vanskelig med forrige fødsel i fødebrev. Umulig å planlegge noe særlig egentlig, men jeg holder alle smertelindringsoptions åpne:)
Jeg har aldri opplevd det, ikke venninnene min heller. Min erfaring er at de som reiser tidlig hjem vil det selv. Med første lå jeg over 3 netter for å få i gang ammingen, og med andre var jeg 2 netter :happy:

Derimot kan man jo sette fingen på andre ting med barsel oppholdet. Men begge gangene var det jeg som ville dra hjem hvertfall:happy:
 
Ja er innom tanken daglig, pga min kvalme osv har jeg et ønske om å bli satt igang som sist, jeg er hvertfall blitt lovet å ikke gå over termin, og skal starte med modningsakupunktur i uke 36 :)
Både gruer meg og gleder meg :)
 
Jeg har aldri opplevd det, ikke venninnene min heller. Min erfaring er at de som reiser tidlig hjem vil det selv. Med første lå jeg over 3 netter for å få i gang ammingen, og med andre var jeg 2 netter :happy:

Derimot kan man jo sette fingen på andre ting med barsel oppholdet. Men begge gangene var det jeg som ville dra hjem hvertfall:happy:
Det er godt å høre. Jeg har ting å påpeke ved Ullevål jeg også. Men så lenge jeg kan bli til amminga fungerer er det bra. Noen tips til hva jeg bør forberede meg på av litt kjipe ting ved Haukeland?
 
Nei, det orker jeg ikke tenke så mye på. Hadde en traumatisk og tøff fødsel med nr 1. Fødsel nr 2 blei heldigvis helt annerledes:) Men er det noe jeg har lært så er det at det ikke er no vits å planlegge for mye for som regel blir det helt annerledes enn man tenker. Det blir som det blir:)
 
Det er godt å høre. Jeg har ting å påpeke ved Ullevål jeg også. Men så lenge jeg kan bli til amminga fungerer er det bra. Noen tips til hva jeg bør forberede meg på av litt kjipe ting ved Haukeland?
Det var vel litt når jeg plutselig ble ført inn på et rom mitt på natten i mørket med 3 andre nybakte mødre. Jeg var 22 år og måtte si hadet brått til pappaen på gangen. Husker det som traumatisk siden jeg ikke visste noen ting. Måtte jo og være stille i hensyn til de andre. Da kom barseltårene. Vår og en av barnepleierne som tok hardt tak i brystvorten min for å prøve å hjelpe meg med ammingen. Haha..

Med andremann har jeg bare positive minner. Så jeg tror det kommer helt an på hvem man møter, de aller fleste var super hyggelige. Hvor travelt det er på barsel osv.. :happy:

Denne gangen har jeg litt lyst å føde på storken. De skal visst ha noen familierom også :D
 
Tenker ikke så mye på selve fødselen. Tenker mer på hvilket sykehus jeg skal velge (bor i utlandet så vet ikke hvordan det er i Norge med sykehus valg)
 
Back
Topp