M
Moderator Kristin
Guest
Gruer du deg? Gleder deg?
Hvilke tanker gjør du deg om fødselen? Har du noen spesiell plan?
Hvilke tanker gjør du deg om fødselen? Har du noen spesiell plan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg tenker mye om den og drømmer mye! Er ikke redd (enda), men veeeeldig spent. Ser stadig vekk på fødeavdelingen uten at det skremmer meg. Alle fødsler er jo ulik! Jeg er førstegangsfødende.
Kjenner jeg gleder meg litt egentlig.
Ingen spesiell plan. Tenker at kroppen skal få gjøre som den vil og man vet aldri hva som skjer og hvordan det blir.
Har tenkt jeg ønsker at baby skal tørkes og vaskes før den kommer på brystet mitt, men det kan vel fort endre seg
Har tenkt jeg ønsker at baby skal tørkes og vaskes før den kommer på brystet mitt, men det kan vel fort endre seg
Jeg tror helt ærlig ikke dette er noe du kommer til å ofre en tanke når babyen endelig er ute Da er du så lykkelig og glad over å være ferdig og det er ingenting du heller vil enn å se det lille vidunderet dere har skapt.. På ABC på Ullevål verken vasker de eller veier babyen før det er gått 2 timer.
Det er dem så absolutt! Men sjangsen er jo stor for at det skal gå bedre denne gangen Heier på deg!Gruer meg bare dessverre etter dårlig opplevelse første fødsel. Første gangen hadde jeg ikke mye planer, uten tenkte at jeg må bare ta det som det kommer, men denne gangen har jeg mye planer og ønsker og alt tilsier egentligen at det kommer til å gå veldig bra! Men så vet man ju aldrig, fødsler er uforutsigbare..
Jeg tror helt ærlig ikke dette er noe du kommer til å ofre en tanke når babyen endelig er ute Da er du så lykkelig og glad over å være ferdig og det er ingenting du heller vil enn å se det lille vidunderet dere har skapt.. På ABC på Ullevål verken vasker de eller veier babyen før det er gått 2 timer.
Jeg har aldri opplevd det, ikke venninnene min heller. Min erfaring er at de som reiser tidlig hjem vil det selv. Med første lå jeg over 3 netter for å få i gang ammingen, og med andre var jeg 2 netterEgentlig ikke. Litt skeptisk til at Haukeland vil ha hjem folk fort. Ønsker å få amminga på plass skikkelig. Tenkt å skrive om hva jeg synes var vanskelig med forrige fødsel i fødebrev. Umulig å planlegge noe særlig egentlig, men jeg holder alle smertelindringsoptions åpne
Det er godt å høre. Jeg har ting å påpeke ved Ullevål jeg også. Men så lenge jeg kan bli til amminga fungerer er det bra. Noen tips til hva jeg bør forberede meg på av litt kjipe ting ved Haukeland?Jeg har aldri opplevd det, ikke venninnene min heller. Min erfaring er at de som reiser tidlig hjem vil det selv. Med første lå jeg over 3 netter for å få i gang ammingen, og med andre var jeg 2 netter
Derimot kan man jo sette fingen på andre ting med barsel oppholdet. Men begge gangene var det jeg som ville dra hjem hvertfall
Det var vel litt når jeg plutselig ble ført inn på et rom mitt på natten i mørket med 3 andre nybakte mødre. Jeg var 22 år og måtte si hadet brått til pappaen på gangen. Husker det som traumatisk siden jeg ikke visste noen ting. Måtte jo og være stille i hensyn til de andre. Da kom barseltårene. Vår og en av barnepleierne som tok hardt tak i brystvorten min for å prøve å hjelpe meg med ammingen. Haha..Det er godt å høre. Jeg har ting å påpeke ved Ullevål jeg også. Men så lenge jeg kan bli til amminga fungerer er det bra. Noen tips til hva jeg bør forberede meg på av litt kjipe ting ved Haukeland?