Tenker dere mye på graviditeten?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Tenker dere mye på graviditeten?

Hva tenker dere?
Er dette deres første svangerskap?

Akkurat nå gleder jeg meg mest til at jeg kan gå på do uten å være redd for å se rødt på papiret! Det kommer nok, men tror det tar noen uker før jeg er der! Men jeg har en god følelse denne gangen :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tenker mye av det samme som lillemaur. Hver gang jeg er på do tenker jeg at det kommer noe blod på papiret. Ellers så er det jo ellers litt tanker om jeg får samme plager som sist osv. Har en sønn fra før som er 3 år nå :)

er 3. svangerskap, men 2. barnet hvis alt går bra. Vi mistet i uke 13 første gang jeg var gravid så jeg kjenner litt på at jeg ikke klarer å senke skuldrene. Tenkte å ringe jordmor og høre om det er mulig å få tidlig ul, slik som med lillemor, da klarte jeg og roe meg litt ned sist

Samme som oven. Tenker mye og kjenner etter på kroppen etter signaler. Håper så denne spiren er sterk. Gleder meg til å få tidlig ul og når vi har passert 12 uker.

Blir som flere over her, gleder meg til jeg slipper å være livredd for å se blod på papiret når man er på do. Har jo vært gravid 10 ganger før, men om alt går bra blir dette førstemann for meg. Samboeren har flere barn.

Ikke så mye, dette er mitt tredje og det jeg er mest opptatt av er å nyte det helt da det blir det siste!

TuMmY LoVe

Tenker på graviditeten ofte gjennom hele dagen:-) Gleder meg,men er også en av de som sjekker om det er noe rødt på papiret hver gang jeg er på do. Er i dag 5+6, mistet i uke 7/8 forrige gang i mars i år. Skal til ul om en uke så håper alt er bra da! Ellers har jeg en herlig sønn fra før på 4:-)

Tenker myye på d... Pga frykten for å miste igjen... Men også hvordan d ska gå som 3 barns mor :P

Jeg tenker masse på det, prøver å glede meg samtidig som jeg er livredd for å miste :( Jeg har plutselig fått for meg et jeg er redd for svangerskap uten for livmoren ;/ Ikke at jeg har noe tegn osv.

Tenker MYE på graviditeten.. faktisk ikke så mye på det å evnt miste, men mer på alt det praktiske.. bestille kontroller, valg av utstyr, foreldrepenger, navn, dele nyheten, hvordan livsstilen skal være fremover... i og med at dette er første har jeg ingen erfaring og er redd for å glemme noe!

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg tenker hele tiden på at jeg er gravid. Prøver å nyte at jeg er gravid, isteden for å tenke på hvis atthe. Selvsagt slår de tankene inn, men prøver da å si at de tankene hjelper meg ikke, jeg har null kontroll over hva som skjer inni der. Kan bekymre meg så mye som bare det, men likevel ikke kunne påvirke utfallet. Tenker også litt på hvordan det blir i forhold til nr.2, hvordan skal jeg ha tid til to stk, hvordan tar storebror nyheten, vil jeg bli like glad i begge.. Osv...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Tenker en del siden jeg er en smule beskymret for listeria og toksoplosmose etter Hawaii turen :-( så er det jo sånn at graviditeten er det eneste som kan gjøre at jeg slipper HV øvelse i September. Søkte om utsettelse pga ikke får barnepass. Men fikk svar idag. Nei. Så litt usikker på hva de mener jeg skal gjøre. Ta med sønnen eller la han være alene hjemme? Han er 2,5 år. Eller kanskje be mannen komme hjem fra jobb. Han jobber på båt og kommer ikke hjem før en god stund etter øvelsen. Så fantastisk dette altså. Må bare klage litt.:-( Men skal heldigvis til legen på mandag så da får jeg ta opp beskymringene på listeria og toxoplasmose i hvertfall. :)

Tenker mye på kostholdet.. Hadde svangerskapsdia. og diiiger unge forrige gang :p Blir det sånn nå også tro.. er det gutt eller jente.. hvem er det lille menneske som skal komme inn i familien vår..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tenker en del siden jeg er en smule beskymret for listeria og toksoplosmose etter Hawaii turen :-( så er det jo sånn at graviditeten er det eneste som kan gjøre at jeg slipper HV øvelse i September. Søkte om utsettelse pga ikke får barnepass. Men fikk svar idag. Nei. Så litt usikker på hva de mener jeg skal gjøre. Ta med sønnen eller la han være alene hjemme? Han er 2,5 år. Eller kanskje be mannen komme hjem fra jobb. Han jobber på båt og kommer ikke hjem før en god stund etter øvelsen. Så fantastisk dette altså. Må bare klage litt.:-( Men skal heldigvis til legen på mandag så da får jeg ta opp beskymringene på listeria og toxoplasmose i hvertfall. :)

Sjansen for listeria eller toxoplasmose tror jeg er ganske liten. Hvis du ikke har spist på veldig tvilsomme plasser.

Så utrolig rart ang. HV øvelsen at du ikke slapp unna pga mangel på barnepass. Av og til er de veldig firkanta. Du får ringe til de å spørre hva de mener du skal gjøre...

Spennende med mann på båt, skal ha det i bakhodet til vi kommer på skjult gruppe;) og stille noen flere spm;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Hadde vært morsomt og bare dukket opp med sønnen og sett hva de hadde sagt!

*27.08.2013*
*14.04.2015*

Sjansen for listeria eller toxoplasmose tror jeg er ganske liten. Hvis du ikke har spist på veldig tvilsomme plasser.

Så utrolig rart ang. HV øvelsen at du ikke slapp unna pga mangel på barnepass. Av og til er de veldig firkanta. Du får ringe til de å spørre hva de mener du skal gjøre...

Spennende med mann på båt, skal ha det i bakhodet til vi kommer på skjult gruppe;) og stille noen flere spm;)

<3 Gutt 04.02.12 <3

Hehe ja gjør det.:-) ja det er helt utrolig.... det med listeria og toxoplasmose er vel at jeg har spist litt som jeg tenker kan være skummelt. Eks kjøtt som var steikt nedi jorden under steiner. Spist salat på en ikke veldig bra resturang, men grei. Fikk i meg vann når vi badet i en kulp. Men jeg håper det gikk bra likevel :-)

Back
Topp