Føler meg heldig, under forrige svangerskap var jeg ung og førstegangs, mange spurte meg om jeg gruet meg til fødsel, men jeg gjorde ikke det. Følte meg "dum" som ikke gruet meg, men jeg visste ikke hva jeg gikk til, så jeg forberedte meg på at det kom til å bli et rent h******. Heldigvis hadde jeg en lett fødsel, iallefall opplevde jeg det hele som mye mindre smertefullt og fryktelig som jeg trodde det kom til å bli. Og de gode opplevelsene og følelsene oppi det hele dekket glatt over det vonde. Så ser tilbake på det hele som en god opplevelse, sa til jordmødrene rett etter fødselen at jeg kunne gjort det samme igjen med en gang Nå gleder jeg meg til fødsel nr. 2. Jeg vet den ikke trenger å bli lik den første, men når jeg ikke har "vett" til å grue meg, tror jeg det er bra, for ingenting blir bedre av å gå å bekymre seg. Det blir som det blir. Syns synd på dere som har hatt vonde fødselsopplevelser og/eller gruer dere mye til fødsel, det må være vondt å føle det slik! :-( Så er veldig takknemlig for at jeg slipper det!