Telttur med barn under 4 år

Nå har min enn så lenge vært såpass liten at han ikke har gått inn og ut selv, og tipper han lærer fort når den dagen kommer :hilarious:

Ungene mine er så styrete at det er 100% sikkert at de vil finne på å gjøre det :p Ser bare på hvordan de bruker trampolina :p opp, ned, opp, ned, opp, ned....
 
Vi har vært på flere fine teltturer med begge barna. De er nå 2,5 og 6,5 år.
Det tar alltid litt ekstra tid å sovne første kvelden. Men har sovet greit resten av natta...helt til evnt. sola kommer og lager teltet om til badstu.
Vi lager mat på bålet eller på primus. Og ongene elsker å hjelpe til med alt som må gjøres. Hente ved, knekke kvister, hente vann, forberede til mat osv osv.
Vi planlegger telttur neste helg. Da blir det i fjæra et sted. Ellers er vi som oftest ved en elv eller et vann siden vi er veldig gla i å fiske også.
Så får vi se hvor mange turer det blir i sommer, siden jeg har termin på slutten av sommeren:p
 
Bør man bestille plass til telt i fellesferien?
 
Hva gjør dere som har med de under 1 år rent praktisk ift sovepose ol? :) Er bare litt nysgjerrig, håper å ta med min jente på telttur som foreløpig ligger godt plantet i magen etterhvert :)
 
Hva gjør dere som har med de under 1 år rent praktisk ift sovepose ol? :) Er bare litt nysgjerrig, håper å ta med min jente på telttur som foreløpig ligger godt plantet i magen etterhvert :)

Ville ha brukt vognposen, enten for vinter eller vår, evt en dyne eller pledd oppi om det er vårpose.
Vårpose med en sommer eller vinterdyne oppe er likevel svaler enn vinterposen jeg har i vogna. Den er skikkelig varm! Avhenging av temperatur kan man jo bruke bare dyne også om det er veldig varmt og man ligger på en madrass eller slikt.
 
Vist du skal på de mest populære camping plassene og vil ha med strøm, så er det best å bestille.
. Med strøm, betaler man som for campingvogn da? Booker med sånn bestilling?
 
. Med strøm, betaler man som for campingvogn da? Booker med sånn bestilling?
Ja betaler og bestiller stort sett det samme. Noen har egne plasser for telt med strøm, men det er få. På 99% av alle campingplasser vi har vært på står det blandet med telt og vogner på plassene med strøm.
 
Hva gjør dere som har med de under 1 år rent praktisk ift sovepose ol? :) Er bare litt nysgjerrig, håper å ta med min jente på telttur som foreløpig ligger godt plantet i magen etterhvert :)

Har kjøpt junior/minisovepose fra helsport, fungerer knall. Har og brukt vognposen bare, fungerer finfint, den tar bare litt mer plass og funket ikke like godt i pulk på vinteren, så derfor vi kjøpte sovepose i tillegg :)
 
Back
Topp