Telttur med barn under 4 år

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har dere vært på telttur med små barn? Hvordan var det? Sov dere godt? Våknet tidlig? Hvor dro dere? Skogen, campingplass, stranda eller kanskje ett helt annet sted?
Hvordan var det å lage mat på telttur? Syntes ungene det var stas?
 
Jeg er ikke et telt-menneske, men samboer har tatt med seg eldstemann fra han var 3-4 år. Fisketur og orrfuglleik. Han sover veldig godt og synes det er kult å bæsje ute:p De har hatt med seg stormkjøkken.
 
Minste her får sin første telttur i sommer. Da er hun 10-11 mnd. :)
De andre to var eldre enn 4 på første tur.
 
Har sovet i telt frå 2 års alder her. Dei sovna rundt midnatt og våkna mellom 9-10. Dette var speiderleir og mykje folk. Det var eldre speidere som sto for matlagning.
 
Var på sin første telttur rett før 1-årsdagen. Vi er godværsteltere, så drar ikke ut uansett vær/årstid, men syns det er veldig koselig! Vi har vært i skogen og i fjellet :) Håper på fin form på meg og lillebror så håper vi på telttur i sommer når lillebror er født :)
 
Sov i lavvo når minste var 1 og eldste 6 :)
Gikk fint det. Der var bålpanne så vi grillet. Lavvoen var stor nok til at vi kunne ha vogna til minstemann så han sov i den faktisk :)
 
Var på vikingmarked hvor vi bor i telt og lager mat på bål når minste var 4 uker, og det lengste oppholdet var 1 mnd i strekk når han var 11 mnd. Gjør dette flere helger hvert år, mye slit, lite søvn men og mye kos og glede. Var faktisk lettere nåe han var 0-1 år enn når han var 3 år...
 
Denne tråden kom på rett tidspunkt!
Vi skal på telttur. Skal prøve å få booket plass på campingplasser da. Noen som har erfaring med det? Man får vel bruke toalett og vask etc når man ligger i telt? Hvor mye plass får man?
 
Mannen vil kjøpe telt og telte med hele familien. Jeg tenker bare på å være inni et lukket telt med edderkopper. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:
 
Denne tråden kom på rett tidspunkt!
Vi skal på telttur. Skal prøve å få booket plass på campingplasser da. Noen som har erfaring med det? Man får vel bruke toalett og vask etc når man ligger i telt? Hvor mye plass får man?
Vi har campingvogn nå, men stort familietelt før. Har man veldig store telt bør man gi beskjed når man bestiller så man er sikker på nok plass. Har man lite eller medium så går det fint uansett. Vi fikk samme plasser som campingvogner uansett for vi hadde alltid plass med strøm. Kjekt å kunne lade telefonen osv pluss vi hadde med vanlig kaffetrakter:rolleyes: du får samme tilgang til toalett, dusj, felles vaskerom og kjøkken som alle andre om du har telt:)
 
Vi har campingvogn nå, men stort familietelt før. Har man veldig store telt bør man gi beskjed når man bestiller så man er sikker på nok plass. Har man lite eller medium så går det fint uansett. Vi fikk samme plasser som campingvogner uansett for vi hadde alltid plass med strøm. Kjekt å kunne lade telefonen osv pluss vi hadde med vanlig kaffetrakter:rolleyes: du får samme tilgang til toalett, dusj, felles vaskerom og kjøkken som alle andre om du har telt:)

Takk for svar :)
Jeg har ikke peiling på telt, men jeg får prøve å finne ut hvor store plassene er. Jeg har målene på teltet vårt.
 
Mannen vil kjøpe telt og telte med hele familien. Jeg tenker bare på å være inni et lukket telt med edderkopper. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Hvis man er nøye (og da mener jeg nøye) på å lukke insektsnett går det veldig greit egentlig.

Teltet en gang på fjellet i skikkelig myggområde, var så slitne at vi ikke orket å gå lengre. Da orket ikke engang hundene å oppholde seg utenfor teltet :hilarious: Men vi fikk ganske få inn i teltet egentlig, heldigvis!
 
Minsten var 6 uker og eldste var 2 år når vi hadde de med på campingtur. Låg da i et ganske stort telt på campingplasser :) gikk veldig bra :)
 
Hvis man er nøye (og da mener jeg nøye) på å lukke insektsnett går det veldig greit egentlig.

Teltet en gang på fjellet i skikkelig myggområde, var så slitne at vi ikke orket å gå lengre. Da orket ikke engang hundene å oppholde seg utenfor teltet :hilarious: Men vi fikk ganske få inn i teltet egentlig, heldigvis!

Ser for meg at ungene går inn og ut at åpningen aldri er lukket :p
 
Back
Topp