Telttur med barn under 4 år

En tråd i 'Ferie og reise' startet av Forumansvarlig Tamara, 24 Mai 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Forumansvarlig Tamara Administrator Moderator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️

Har dere vært på telttur med små barn? Hvordan var det? Sov dere godt? Våknet tidlig? Hvor dro dere? Skogen, campingplass, stranda eller kanskje ett helt annet sted?
    Hvordan var det å lage mat på telttur? Syntes ungene det var stas?

• Liker Liker x 1
  2. Miss_30 Forumet er livet Septembergull'17

Jeg er ikke et telt-menneske, men samboer har tatt med seg eldstemann fra han var 3-4 år. Fisketur og orrfuglleik. Han sover veldig godt og synes det er kult å bæsje ute:p De har hatt med seg stormkjøkken.

3. nøttelitenitreet Fjompenisse Tilgangsansvarlig VIP August 2018

Minste her får sin første telttur i sommer. Da er hun 10-11 mnd. :)
    De andre to var eldre enn 4 på første tur.

4. Mor2barn Elsker forumet Sommerfuglene

Har sovet i telt frå 2 års alder her. Dei sovna rundt midnatt og våkna mellom 9-10. Dette var speiderleir og mykje folk. Det var eldre speidere som sto for matlagning.

5. Klussedull Forumet er livet Maiblomstene 2016 Junibarna 2019 Julibarna 2019

Var på sin første telttur rett før 1-årsdagen. Vi er godværsteltere, så drar ikke ut uansett vær/årstid, men syns det er veldig koselig! Vi har vært i skogen og i fjellet :) Håper på fin form på meg og lillebror så håper vi på telttur i sommer når lillebror er født :)

6. FruFrøken1991 Forumet er livet Februar 2014 - Skjult forum Januarhula 2014 Februarlykke 2016

Kan ikke fordra telt eller camping. Hotell er fint ;)

• Enig Enig x 2
  7. Turkistliv Forumet er livet Himmelbarn VIP Julegavene 2019

Sov i lavvo når minste var 1 og eldste 6 :)
    Gikk fint det. Der var bålpanne så vi grillet. Lavvoen var stor nok til at vi kunne ha vogna til minstemann så han sov i den faktisk :)

8. Knerthen Forumet er livet VIP * Fra frø til Juliblomst 2015 *

Var på vikingmarked hvor vi bor i telt og lager mat på bål når minste var 4 uker, og det lengste oppholdet var 1 mnd i strekk når han var 11 mnd. Gjør dette flere helger hvert år, mye slit, lite søvn men og mye kos og glede. Var faktisk lettere nåe han var 0-1 år enn når han var 3 år...

9. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Denne tråden kom på rett tidspunkt!
    Vi skal på telttur. Skal prøve å få booket plass på campingplasser da. Noen som har erfaring med det? Man får vel bruke toalett og vask etc når man ligger i telt? Hvor mye plass får man?

10. Cosacita Forumet er livet

Mannen vil kjøpe telt og telte med hele familien. Jeg tenker bare på å være inni et lukket telt med edderkopper. :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

11. mamma 30.01.08 Glad i forumet

Vi har campingvogn nå, men stort familietelt før. Har man veldig store telt bør man gi beskjed når man bestiller så man er sikker på nok plass. Har man lite eller medium så går det fint uansett. Vi fikk samme plasser som campingvogner uansett for vi hadde alltid plass med strøm. Kjekt å kunne lade telefonen osv pluss vi hadde med vanlig kaffetrakter:rolleyes: du får samme tilgang til toalett, dusj, felles vaskerom og kjøkken som alle andre om du har telt:)

• Liker Liker x 1
  12. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

Takk for svar :)
    Jeg har ikke peiling på telt, men jeg får prøve å finne ut hvor store plassene er. Jeg har målene på teltet vårt.

13. My heart Flørter med forumet

Kun campet i hagen med telt. Sover alltid godt,

14. Stolt mamma Gift med forumet Septemberbarna 2019

Har kun campet i hage, men ungene sover veldig godt

15. Kengu Forumet er livet VIP

Nei men min sov ute i «telt» hve dag i bhg :)

16. mamma 30.01.08 Glad i forumet

Hvor stort er teltet da?

17. Klussedull Forumet er livet Maiblomstene 2016 Junibarna 2019 Julibarna 2019

Hvis man er nøye (og da mener jeg nøye) på å lukke insektsnett går det veldig greit egentlig.

Teltet en gang på fjellet i skikkelig myggområde, var så slitne at vi ikke orket å gå lengre. Da orket ikke engang hundene å oppholde seg utenfor teltet :hilarious: Men vi fikk ganske få inn i teltet egentlig, heldigvis!

18. Smørblomst1 Forumet er livet VIP Januarlykke 2020

Minsten var 6 uker og eldste var 2 år når vi hadde de med på campingtur. Låg da i et ganske stort telt på campingplasser :) gikk veldig bra :)

19. Sylvanas Forumet er livet Himmelbarn Sommerfuglene 2017

530 x, 220

20. Cosacita Forumet er livet

Ser for meg at ungene går inn og ut at åpningen aldri er lukket :p

Del denne siden