Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ta med alt av verdisaker. Også kan du vel sette på en hengelås på glidelåsen? De fleste telt har vel to glidelåser som møtes?Tanken slo meg, jeg driver og fantaserer om telt-ferie kombinert med f. Eks dyreparken. Men, hva gjør man da med teltet og alt man har inni når man drar? Kan jo ikke akkurat låse teltet?
Ta med verdisaker selvsagt, men det er jo en del verdier i teltet, soveposer, liggeunderlag og ting og tang, stoler og bord etc.Ta med alt av verdisaker. Også kan du vel sette på en hengelås på glidelåsen? De fleste telt har vel to glidelåser som møtes?
Biltema har mye fint som er sammenleggbart. Men det gjelder også jula, rusta osv. Vi har også ett campongbord med 4 krakker som sitter sammen som legges sammen til en koffert.Det må jo være spesielt interesserte som bryter seg inn, og noe påfallende for de som evt er i nærheten om noen kommer og tar med seg bord og stoler f. Eks så jeg tror egentlig det skal gå helt bra. Selvsagt ta med oss elektronikk og andre verdisaker.
Hovedproblemet er vel å få mannen til å ikke booke oss inn på noe med fire faste vegger. Tror ikke han er i nærheten av like lysten som meg.
Ja. Også å få plass i bilen. Telt og soveposer og liggeunderlag og klær tenkte jeg at vi skulle få til (inkl takboks og vi har stor bil) men bord og stoler i tillegg hadde jeg glemt. Vi HAR ikke bord og stoler heller da. Eller nok liggeunderlag og soveposer til alle.
Problemet er at vi er 5 og derved er det litt mer krøkkete å finne bord. Jeg har googlet siden i fjor sommerBiltema har mye fint som er sammenleggbart. Men det gjelder også jula, rusta osv. Vi har også ett campongbord med 4 krakker som sitter sammen som legges sammen til en koffert.
Dere har S-max ikke sant?Det må jo være spesielt interesserte som bryter seg inn, og noe påfallende for de som evt er i nærheten om noen kommer og tar med seg bord og stoler f. Eks så jeg tror egentlig det skal gå helt bra. Selvsagt ta med oss elektronikk og andre verdisaker.
Hovedproblemet er vel å få mannen til å ikke booke oss inn på noe med fire faste vegger. Tror ikke han er i nærheten av like lysten som meg.
Ja. Også å få plass i bilen. Telt og soveposer og liggeunderlag og klær tenkte jeg at vi skulle få til (inkl takboks og vi har stor bil) men bord og stoler i tillegg hadde jeg glemt. Vi HAR ikke bord og stoler heller da. Eller nok liggeunderlag og soveposer til alle.
Ja det er vi også nå. Men babyen kan bruke IKEA stol med bord til sommeren. Men vi bruker vanlige canpingstoler som klappe sammen i smale poser på endene av det bordet. Det bordet tåler ikke veldig mye så er hovedsakelig barna som sitter der.Problemet er at vi er 5 og derved er det litt mer krøkkete å finne bord. Jeg har googlet siden i fjor sommer![]()
Yngste vår er 4 så ikke baby. Vi må ha plass til alle fem rundt er bord for å spise tenker jeg?Ja det er vi også nå. Men babyen kan bruke IKEA stol med bord til sommeren. Men vi bruker vanlige canpingstoler som klappe sammen i smale poser på endene av det bordet. Det bordet tåler ikke veldig mye så er hovedsakelig barna som sitter der.
Dere har S-max ikke sant?
Dere får nok helt fint plass til et bord og stoler i tillegg. Vi fikk det i vår octavia i sommer, og den har mindre bagasjeplass enn forden. Det var fullt, men gikk akkurat. Da hadde vi et lite sammenleggbart bord, to Camping stoler, en vanlig sammenleggbar utestol til hagemøblene og en sånn sammenleggbar i en sånn pose fra europris. Teltet vårt er også ganske stort og tar en god del plass. Stor kjølebag, og fire oppblåsbare luftmadrasser. Diverse kjøkkenutstyr hadde vi også med.
Det går om man pakker smart.
Vi har vært på camping og med noenlunde samme oppakking både med s-maxen vi hadde og octaviaen.
Når det gjelder som ditt, så tok vi ikke med ipader og diverse når vi forlot teltet. Hverken når vi var på Camping området eller dro med bilen. Å ha det liggende i bilen ble altfor varmt for elektronikken da vi var på tur. Vi gjemte det under madrassene osv. Gikk fint begge årene. Låste Ikke heller
Nei man må jo tenke på om man trenger alt.Jo, vi har smax. Og en ikke akkurat rommelig takboks, men den tar en del. Vi har nok for vane å pakke for mye klær og for store enheter. Og bil ha med ei lita vogn, selv om hun er 4 er trille til park-bruk lurt synes jeg. Dagene blir lange og beina trett.
Vi klarer jo finfint å fylle bilen for vår årlige tur til svigers helt uten å ha med telt så hvordan i all verden vi skal få med telt i tillegg aner jeg ikke...
Vi skal ikke ha med flytevester i år, da sparer vi plass i alle fall. Men soveposer og liggeunderlag til fem. Innser at moderne soveposer finner ned i str bittesmå, jeg har sett dem på størrelse med en toalettmappe, våre er av "klassisk størrelse" og luftmadrasser eller liggeunderlag tar også en del plass. Muligens rsr liggeunderlag ene enda større plass enn luftmadrasser ja.Nei man må jo tenke på om man trenger alt.
Vi passer alltid på at det er mulig å vaske klær der vi skal være. Da pakker vi for halvparten av turen og vasker en gang. Og sjekker været og dropper støvler og sånt hvis det ikke er meldt. Tar med goretex sko og allværsjakke, så får det holde.
Vogn har jo ikke vi hatt behov for, men ser at dere har behov for det
Hva tenker du å pakke klær i?
Når vi hadde forden, så pakket vi i kofferter. Det tar mye mer plass en en bag etc. Samboer pakka i søplesekk sist
Ungene brukte faktisk skolesekken sin, og hadde plass til klær for nesten ei uke samt Toalettmappe og ett par sko. Samme hadde jeg. Det utgjorde mye plass i bilen. Tror de lå i takboksen, den er det jo også maxvekt på. 75 kg stort sett.
Jo, vi har smax. Og en ikke akkurat rommelig takboks, men den tar en del. Vi har nok for vane å pakke for mye klær og for store enheter. Og bil ha med ei lita vogn, selv om hun er 4 er trille til park-bruk lurt synes jeg. Dagene blir lange og beina trett.
Vi klarer jo finfint å fylle bilen for vår årlige tur til svigers helt uten å ha med telt så hvordan i all verden vi skal få med telt i tillegg aner jeg ikke...
Vet det, men det koster en del å leie vogn i mange dager og vi skal trolig i hunderfossen også, så det er trolig like greit å ha den med.i dyreparken kan du leie sånn tralle eller vogn![]()
Vet det, men det koster en del å leie vogn i mange dager og vi skal trolig i hunderfossen også, så det er trolig like greit å ha den med.
Nå har det seg jo også sånn at dette er mer en fantasi i mitt hode enn en reel mulighet enda. Så vi får se hva det blir til.
Det klapp bordet med plasser er det plass 4+ en campongstol på hver ende. Så er plass til 6 rundt det. Men man finner også løsninger hvis man prøver. Når vi kun hadde eldste så kjøpte vi ett bord og to stoler. Når jeg var gravid med nr 2 så skjønte vi det bordet med 4 sitteplasser på.Yngste vår er 4 så ikke baby. Vi må ha plass til alle fem rundt er bord for å spise tenker jeg?